Το ελληνικό χρηματιστήριο μέσω της έκδοσης ομολόγων έχει κάνει τεράστιο άνοιγμα στην ελληνική ναυτιλία, ανοίγοντας τον δρόμο και για την εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών. Τα παραπάνω προκύπτουν από την τοποθέτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Safe Bulkers κ. Πόλυ Χατζηιωάνου ο οποίος πριν από λίγο παρουσίασε την εταιρεία του σε Έλληνες δημοσιογράφους.

Απαντώντας σε ερώτηση του ot.gr, αν βλέπει ενδεχόμενή εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών στο ΧΑ ο κ. Χατζηιωάννου, σημείωσε  ότι το ελληνικό χρηματιστήριο έχει κάνει τεράστιο άνοιγμα στην ποντοπόρο ναυτιλία, με τη έκδοση δυο έως τώρα ναυτιλιακών ομολόγων στα οποία εγγυήτριες ήταν η Costamare και η Capital Product Partners και με το τρίτο που θα εκδώσει η SAFE BULKERS   PARTICIPATIONS PLC. Συνεπώς συνέχισε δεν βλέπει τον λόγο γιατί να μην ακολουθήσει και εισαγωγή μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών το ΧΑ ειδικά αν έρθουν και ξένοι επενδυτές οι οποίοι πολύ θα ήθελαν να πληροφορηθούν πως τα καταφέρνουν οι έλληνες και είναι πρώτοι παγκοσμίως στη ναυτιλία.

Μάλιστα ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Λουκάς Μπαρπαρής συμπλήρωσε ότι κατά τις διαδικασίες  προετοιμασίας για την έκδοση του ομολόγου της Safe Bulkers οι υπηρεσίες του ΧΑ επέδειξαν αξιοσημείωτο επαγγελματισμό.

Το μέλλον

Στην ίδια παρουσίαση ο κ. Χατζηιωάννου επεσήμανε ότι η ελληνική και κυπριακή ναυτιλία έχει μέλλον και συμπλήρωσε ότι αν «τελειώσει» η ελληνική ναυτιλία τελειώνει και η ευρωπαϊκή με αποτέλεσμα οι εισαγωγές πρώτων υλών να γίνονται από ασιάτες πλοιοκτήτες.

Οι Έλληνες και Κύπριοι εφοπλιστές συμπλήρωσε είναι οι πιο ανταγωνιστικοί στον κλάδο παγκοσμίως και προσφέρουν πάντα το πιο ανταγωνιστικό ναύλο με ότι σημαίνει αυτό για το την συγκράτηση του μεταφορικού κόστους.

Ο κ. Χατζηιωάνου διέβλεψε θετικές εξελίξεις για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για τα επόμενα χρόνια.

Ειδικότερα εκτίμησε ότι αναμένεται μικρή καθαρή αύξηση του παγκοσμίου στόλου, τα επόμενα χρόνια, μόλις 2% ετησίως, με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται η αυξημένη ζήτηση που θα προκύψει από επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές σε μεγάλες ανεπτυγμένες οικονομίες.

Για τη Safe Bulkers ανέφερε  μεταξύ άλλων, ότι διαθέτει ένα στόλο από 39 πλοία μεταφοράς  χύδην ξηρού φορτίου εκ των οποίων τα περισσότερα προέρχονται από ιαπωνικά ναυπηγεία που θεωρούνται κατά τεκμήριο ως πιο ποιοτικά, ενώ έχει υπό εξέλιξη ένα επδδυτκό πρόγραμμα κατασκευής εννέα ακόμη πλοίων.

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας που είναι εισηγμένη στο NYSE φτάνει τα 427 εκατ. δολ ενώ οι συμφωνημένες ναυλώσεις έχουν κλειδώσει έσοδα ύψους 431 εκατ. δολ.

Η εταιρεία τον τελευταίο χρόνο μείωσε τον δανεισμό από 611 σε 413 εκατ δολ που είναι στα ίδια περίπου επίπεδα με την αξία του στόλου σε τιμές διάλυσης.

Η Safe Bulkers είναι εγγυήτρια του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η SAFE BULKERS   PARTICIPATIONS PLC, με στόχο την απόκτηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Xρηματιστήριο Αθηνών