Πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου δεν καταφέρνουν να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έκθεση του New Climate Institute, στην οποία προστίθεται ότι κάποιες από αυτές συνήθως υπερβάλλουν ή αναφέρουν εσφαλμένα την πρόοδό τους.
Η μελέτη επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι μεταξύ εκείνων που δεν προσαρμόζονται γρήγορα είναι η Google, η Amazon, η Ikea, η Apple και η Nestle.
Οι εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους, καθώς περισσότεροι καταναλωτές θέλουν πράσινα προϊόντα.
Αξίζει ωστόσο, να σημειωθεί ότι κάποιες από αυτές, με δηλώσεις τους στο BBC News, αναφέρουν ότι διαφωνούν με ορισμένες από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στην έκθεση και δήλωσαν ότι έχουν δεσμευτεί να αναλάβουν δράση για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
Οι εταιρείες που αναλύθηκαν αντιπροσωπεύουν το 5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λέει η έκθεση – πράγμα που σημαίνει ότι παρόλο που έχουν τεράστιο αποτύπωμα άνθρακα, έχουν τεράστιες δυνατότητες να πρωτοστατήσουν στην προσπάθεια περιορισμού της κλιματικής αλλαγής.
Ο συντάκτης της μελέτης Thomas Day είπε στο BBC News ότι η ομάδα του αρχικά ήθελε να ανακαλύψει καλές πρακτικές στον εταιρικό κόσμο, αλλά πραγματικά «εξεπλάγησαν και απογοητεύτηκαν».
Η Amazon ανέφερε στη δήλωσή της: “Θέσαμε αυτούς τους φιλόδοξους στόχους επειδή γνωρίζουμε ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και χρειάζεται δράση τώρα περισσότερο από ποτέ. Ως μέρος του στόχου μας να φτάσουμε σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο να τροφοδοτήσουμε τις δραστηριότητές μας με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως το 2025».
Και η Nestle σχολίασε: “Χαιρετίζουμε τον έλεγχο των ενεργειών και των δεσμεύσεών μας για την κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, η έκθεση του New Climate Institute’s Corporate Climate Responsibility Monitor (CCRM) δεν κατανοεί την προσέγγισή μας και περιέχει σημαντικές ανακρίβειες.”
Το Corporate Climate Responsibility Monitor πραγματοποιήθηκε από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς New Climate Institute και Carbon Market Watch.
Εξέτασε τις δημοσίως δηλωμένες στρατηγικές των εταιρειών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου προκειμένου να φτάσουν το καθαρό μηδέν.
Η μελέτη έδωσε σε κάθε εταιρεία μια βαθμολογία «ακεραιότητας». Διαπίστωσε ότι ορισμένες τα πήγαιναν σχετικά καλά στη μείωση των εκπομπών αλλά ότι όλες οι εταιρείες μπορούσαν να βελτιωθούν. Σε κανένα δεν δόθηκε βαθμολογία «υψηλής ακεραιότητας».
Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι συνολικά, οι ισχύουσες στρατηγικές – εάν εφαρμοστούν – θα μείωναν τις εκπομπές κατά 40% το πολύ, όχι το 100% που υπονοείται στον όρο “καθαρό μηδέν”.
Μόλις τρεις από τις 25 εταιρείες έχουν δεσμευτεί ξεκάθαρα να αφαιρέσουν το 90% των εκπομπών άνθρακα από τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού τους, αναφέρει η έκθεση. Αυτές είναι η Maersk, η Vodafone και η Deutsche Telekom.
Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις μιλούν για τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα είναι επίσης μεγάλο πρόβλημα, λέει η μελέτη. Υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που λένε οι εταιρείες και της πραγματικότητας, λέει ο κ. Ντέι – και οι καταναλωτές είναι πιθανό να δυσκολεύονται να προσδιορίσουν την αλήθεια.
Η πλήρης λίστα των εταιρειών που αναλύθηκαν είναι: Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL , E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain, Unilever.
Latest News
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Τζον Κέρι: «Καμπανάκι» για το κλίμα – Εύσημα στην Ελλάδα για τις πράσινες πρωτοβουλίες
Ως το καταλληλότερο μέρος «για να εστιάσουμε στην υπαρξιακή πρόκληση για τους ωκεανούς μας και την αδυσώπητη σύνδεση τους με την κλιματική κρίση» χαρακτήρισε την Αθήνα ο πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Τζον Κέρι.
Γιατί «μετακομίζουν» ευρωπαϊκά εργοστάσια φωτοβολταϊκών προς τις ΗΠΑ
Η περίπτωση της γερμανικής Meyer Burger που κατέβασε οριστικά ρολά στα μέσα Μαρτίου με απώλεια 500 θέσεων εργασίας
Η μάχη της Ελλάδας με τις πυρκαγιές – Οι 21 διαγωνισμοί 2,1 δισ. για το «ΑΙΓΙΣ»
Τι αλλάζει στην προμήθεια εξοπλισμού πυρόσβεσης. Οι διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ
Η σωτηρία του πλανήτη περνάει από τις θάλασσες
Παρότι σχεδόν το 20% των ελληνικών θαλασσών τελεί υπό καθεστώς προστασίας, λιγότερο από το 1% των χωρικών υδάτων της Ελλάδας προστατεύεται αυστηρά.
Πώς η ηλεκτροκίνηση ανεβάζει τον πληθωρισμό
Όσο ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα, τόσο αυξάνονται το κόστη επισκευής και ασφάλισής τους
Η Tesla δεν... πουλάει και απολύει το 10% του προσωπικού της
Οι παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων της Tesla το πρώτο τρίμηνο μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 4 χρόνια
Motor Oil: Η THALIS αναβαθμίζει τον «Κύκλο του Νερού» στο δήμο Φαιστού της Κρήτης
Στο πλαίσιο της τελετής παρουσιάστηκε το αντικείμενο του έργου και οι αναπτυξιακές επιπτώσεις του από την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Φαιστού και την THALIS που είναι ο ανάδοχος.
Νέα θαλάσσια πάρκα και στροφή στην «πράσινη» ναυτιλία
Το κυβερνητικό σχέδιο για την προστασία των ελληνικών θαλασσών – Στη Διεθνή Διάσκεψη για τον Ωκεανό 15-17 Απριλίου, η ανακοίνωση του