Πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου δεν καταφέρνουν να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έκθεση του New Climate Institute, στην οποία προστίθεται ότι κάποιες από αυτές συνήθως υπερβάλλουν ή αναφέρουν εσφαλμένα την πρόοδό τους.

Η μελέτη επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι μεταξύ εκείνων που δεν προσαρμόζονται γρήγορα είναι η Google, η Amazon, η Ikea, η Apple και η Nestle.

Οι εταιρείες βρίσκονται υπό πίεση να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους, καθώς περισσότεροι καταναλωτές θέλουν πράσινα προϊόντα.

Αξίζει ωστόσο, να σημειωθεί ότι κάποιες από αυτές, με δηλώσεις τους στο BBC News, αναφέρουν ότι διαφωνούν με ορισμένες από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στην έκθεση και δήλωσαν ότι έχουν δεσμευτεί να αναλάβουν δράση για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Οι εταιρείες που αναλύθηκαν αντιπροσωπεύουν το 5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λέει η έκθεση – πράγμα που σημαίνει ότι παρόλο που έχουν τεράστιο αποτύπωμα άνθρακα, έχουν τεράστιες δυνατότητες να πρωτοστατήσουν στην προσπάθεια περιορισμού της κλιματικής αλλαγής.

Ο συντάκτης της μελέτης Thomas Day είπε στο BBC News ότι η ομάδα του αρχικά ήθελε να ανακαλύψει καλές πρακτικές στον εταιρικό κόσμο, αλλά πραγματικά «εξεπλάγησαν και απογοητεύτηκαν».

Η Amazon ανέφερε στη δήλωσή της: “Θέσαμε αυτούς τους φιλόδοξους στόχους επειδή γνωρίζουμε ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και χρειάζεται δράση τώρα περισσότερο από ποτέ. Ως μέρος του στόχου μας να φτάσουμε σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2040, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο να τροφοδοτήσουμε τις δραστηριότητές μας με 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως το 2025».

Και η Nestle σχολίασε: “Χαιρετίζουμε τον έλεγχο των ενεργειών και των δεσμεύσεών μας για την κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, η έκθεση του New Climate Institute’s Corporate Climate Responsibility Monitor (CCRM) δεν κατανοεί την προσέγγισή μας και περιέχει σημαντικές ανακρίβειες.”

Το Corporate Climate Responsibility Monitor πραγματοποιήθηκε από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς New Climate Institute και Carbon Market Watch.

Εξέτασε τις δημοσίως δηλωμένες στρατηγικές των εταιρειών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου προκειμένου να φτάσουν το καθαρό μηδέν.

Η μελέτη έδωσε σε κάθε εταιρεία μια βαθμολογία «ακεραιότητας». Διαπίστωσε ότι ορισμένες τα πήγαιναν σχετικά καλά στη μείωση των εκπομπών αλλά ότι όλες οι εταιρείες μπορούσαν να βελτιωθούν. Σε κανένα δεν δόθηκε βαθμολογία «υψηλής ακεραιότητας».

Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι συνολικά, οι ισχύουσες στρατηγικές – εάν εφαρμοστούν – θα μείωναν τις εκπομπές κατά 40% το πολύ, όχι το 100% που υπονοείται στον όρο “καθαρό μηδέν”.

Μόλις τρεις από τις 25 εταιρείες έχουν δεσμευτεί ξεκάθαρα να αφαιρέσουν το 90% των εκπομπών άνθρακα από τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού τους, αναφέρει η έκθεση. Αυτές είναι η Maersk, η Vodafone και η Deutsche Telekom.

Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις μιλούν για τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα είναι επίσης μεγάλο πρόβλημα, λέει η μελέτη. Υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που λένε οι εταιρείες και της πραγματικότητας, λέει ο κ. Ντέι – και οι καταναλωτές είναι πιθανό να δυσκολεύονται να προσδιορίσουν την αλήθεια.

Η πλήρης λίστα των εταιρειών που αναλύθηκαν είναι: Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL , E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain, Unilever.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Τζον Κέρι: «Καμπανάκι» για το κλίμα – Εύσημα στην Ελλάδα για τις πράσινες πρωτοβουλίες
Green |

Τζον Κέρι: «Καμπανάκι» για το κλίμα – Εύσημα στην Ελλάδα για τις πράσινες πρωτοβουλίες

Ως το καταλληλότερο μέρος «για να εστιάσουμε στην υπαρξιακή πρόκληση για τους ωκεανούς μας και την αδυσώπητη σύνδεση τους με την κλιματική κρίση» χαρακτήρισε την Αθήνα ο πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Τζον Κέρι.

Motor Oil: Η THALIS αναβαθμίζει τον «Κύκλο του Νερού» στο δήμο Φαιστού της Κρήτης
Green |

Motor Oil: Η THALIS αναβαθμίζει τον «Κύκλο του Νερού» στο δήμο Φαιστού της Κρήτης

Στο πλαίσιο της τελετής παρουσιάστηκε το αντικείμενο του έργου και οι αναπτυξιακές επιπτώσεις του από την Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Φαιστού και την THALIS που είναι ο ανάδοχος.