Οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα φιλοξενούν έως και 130 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2035 σύμφωνα με κοινή έρευνα που εκπονήθηκε από την Ernst & Young σε συνεργασία με τον τον πανευρωπαϊκό βιομηχανικό σύνδεσμο για την ηλεκτρική ενέργεια, Eurelectric.

Αυτό, σύμφωνα με την ίδια έρευνα προϋποθέτει την αύξηση των φορτιστών σε 65 εκατομμύρια με το 85% εξ αυτών να εγκαθίστανται σε ιδιωτικές κατοικίες.

Σημειώνεται ότι επί του παρόντος στην Ευρώπη κυκλοφορούν περίπου πέντε εκατομμύρια οχήματα με ηλεκτρική τεχνολογία τα οποία εξυπηρετούνται από περίπου 450.000 φορτιστές.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προκειμένου να κλείσει η ψαλίδα σε φορτιστές που μας χωρίζει από το ηλεκτροκίνητο μέλλον και ανεξαρτήτως των φορτιστών που θα εγκατασταθούν από τους ιδιώτες που θα αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ευρωπαϊκό δίκτυο θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περίπου εννέα εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές.

«Μας πήρε 10 χρόνια για να εγκαταστήσουμε 400.000 φορτιστές. Πλέον θα πρέπει να εγκαθιστούμε 500.000 φορτιστές κάθε χρόνο μέχρι το 2030 και ένα εκατομμύριο τον χρόνο μεταξύ 2030 και 2035», παρατηρεί ο Serge Colle, σύμβουλος της Ernst&Young στον τομέα της ενέργειας.

Οι εκτιμήσεις

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου προκειμένου να πραγματοποιηθεί το παραπάνω σχέδιο θα χρειαστούν επενδύσεις ύψους 54 εκατομμυρίων ευρώ ενώ θα χρειαστούν περίπου 64 εκατομμύρια ευρώ σε ό,τι αφορά το ιδιωτικό σκέλος εγκατάστασης φορτιστών σε οικίες.

«Είναι πολύ πιο λογικό και προσιτό να ξεκινήσουμε να κατασκευάζουμε όσο περισσότερα σημεία φόρτισης μπορούμε τώρα και να έχουμε τη δυνατότητα απόσβεσης παρά να περιμένουμε μέχρι να καταλάβουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας πολύ λίγα», σημειώνει με τη σειρά του ο Kristian Ruby, γενικός γραμματέας της Eurelectric συμπληρώνοντας ότι «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταυρώσουμε τα χέρια και να περιμένουμε. Το κάναμε ήδη αυτό για μία δεκαετία.

Εκτός από την αύξηση του αριθμού των φορτιστών, η Eυρώπη θα πρέπει να διαχειριστεί και τις αυξημένες απαιτήσεις σε ενέργεια που αυτοί θα σημάνουν καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η εγκατάσταση φορτιστών σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, αναμένεται να αυξάνει τις απαιτήσεις σε ενέργεια έως και κατά 90% σε ώρες αιχμής.

Το ίδιο θα ισχύει και για τις αστικές περιοχές, καθώς για παράδειγμα την ώρα που οι εργαζόμενοι επιστρέφουν σπίτι, η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια όταν εκκινούν τη διαδικασία επαναφόρτισης του οχήματός τους μπορεί να αυξάνει τις απαιτήσεις από το δίκτυο έως και κατά 86%.

Η απάντηση στο δυσεπίλυτο αυτό γρίφο βρίσκεται, κατά τον S. Colle, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες αλλά και στην δημιουργία και εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Παράλληλα, οι πάροχοι ενέργειας θα μπορούν να προσφέρουν κίνητρα στους οδηγούς που φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εκτός ωρών αιχμής, ενώ και τα αυτοκίνητα αυτά καθ΄αυτά, θα πρέπει να αξιοποιούν τεχνολογίες V2G επιστρέφοντας μέρος της ενέργειας τους στο δίκτυο όταν απαιτείται.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας τα παραπάνω θα μπορούν να μειώσουν τις αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις που θα φέρει η ηλεκτροκίνηση κατά 20%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη