Σταθερή στις θέσεις της εμφανίστηκε και σήμερα η Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία μιλώντας στην Ευρωβουλή επανέλαβε πως η ΕΚΤ δεν πρόκειται να βιαστεί να αποσύρει τα μέτρα στήριξης από την ευρωαγορά και πως θα αναλάβει δράση όταν είναι ο «κατάλληλος χρόνος» και μόνο «σταδιακά». Η κυρία Λαγκάρντ εμφανίστηκε στην ολομέλεια παρουσιάζοντας τις απόψεις της για την οικονομία της Ευρωζώνης, εν όψει της ψηφοφορίας που θα λάβει χώρα την Πέμπτη επί της ετήσιας οικονομικής έκθεσης της ΕΚΤ.
«Οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στην πολιτική μας θα είναι σταδιακή. Ο στόχος μας είναι ένας δείκτης πληθωρισμού στο 2% μεσοπρόθεσμα. Για να το πετύχουμε αυτό, θα αναλάβουμε δράση τον κατάλληλο χρόνο» επεσήμανε στο Στρασβούργο.
Προτεραιότητα η ανάπτυξη
Θυμίζουμε πως με φόντο την εκτίναξη του πληθωρισμού σε επίπεδα ρεκόρ, η επικεφαλής της ΕΚΤ εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα να αναπροσαρμόζει ελαφρά τη στάση της αποφεύγοντας να απορρίψει κατηγορηματικά την πιθανότητα μιας αύξησης των ευρωεπιτοκίων μέσα στο 2022. Άλλωστε αυτό μοιάζουν να θεωρούν και να έχουν προεξοφλήσει οι αγορές, «βλέποντας» δύο αυξήσεις κατά 25 μονάδες βάσης, τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο.
Ωστόσο τόσο η ίδια όσο και άλλα στελέχη της τράπεζας έχουν επισημάνει επανειλημμένως πως δεν θα πιεστούν σε αποφάσεις προς την κατεύθυνση της σύσφιγξης της νομισματικής πολιτικής της τράπεζας φέρνοντας μπροστά στην ανάγκη προστασίας της ανάκαμψης της οικονομίας της Ευρωζώνης. Μόλις την περασμένη εβδομάδα η κυρία Λαγκάρντ είχε επισημαίνει πως η ταχεία σύσφιγξη της νομισματικής πολιτικής θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την οικονομική ανάκαμψη. Η αύξηση των επιτοκίων «δεν θα λύσει τα τωρινά μας προβλήματα» είχε επισημάνει σε συνέντευξη της.
Διαβάστε επίσης: Στην αντεπίθεση περνούν τα περιστέρια της ΕΚΤ
Την ίδια ακριβώς άποψη εξέφρασε και σήμερα στην Ευρωβουλή, επισημαίνοντας πως «πρέπει να είμαστε ανοιχτοί για το τι μπορούμε να κάνουμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε ως κεντρική τράπεζα». Μάλιστα, αν και η άνοδος των τιμών και τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα πιέζουν έντονα τα νοικοκυριά, η ΕΚΤ δεν μπορεί να δώσει λύση σε όλα. «Η νομισματική μας πολιτική δεν μπορεί να γεμίσει τις αντλίες με βενζίνη, να καθαρίσει συσσωρευμένα κιβώτια στα λιμάνια ή να εκπαιδεύσει περισσότερους οδηγούς φορτηγών» τόνισε χαρακτηριστικά.
Διχασμός για την πράσινη στρατηγική
Πάντως, μερίδα συντηρητικών βουλευτών εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία της παρουσίας της κυρίας Λαγκάρντ στην ολομέλεια προκειμένου να ασκήσουν δριμεία κριτική κατά της πράσινης στρατηγικής που επιθυμεί να εφαρμόσει η ΕΚΤ στους κόλπους της. Υποστήριξαν δε, ότι μια τέτοια τακτική συνιστά προσπάθεια αποπροσανατολισμού της προσοχής της αγοράς από την νούμερο ένα υποχρέωση της Τράπεζας να διασφαλίζει τη σταθερότητα των τιμών.
Θυμίζουμε πως η Λαγκάρντ με το που ανέλαβε τα ηνία της ΕΚΤ κίνησε τις διαδικασίες για την υιοθέτηση της κλιματικής αλλαγής στους πράσινους στόχους της Τράπεζας στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της στρατηγικής της.
Όμως εν όψει της ψηφοφορίας των Ευρωβουλής την Πέμπτη επί της ετήσιας έκθεσης της ΕΚΤ, στελέχη από το συντηρητικό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα άδραξαν της ευκαιρίας για να εκφράσουν την αντίθεση τους με τις πράσινες πρωτοβουλίες που δρομολογεί η Τράπεζα και με το επιχείρημα πως αυτό επηρεάζει το κέντρο βάρους που πρέπει να είναι αποκλειστικά η σταθερότητα των τιμών.
«Ο πρωταρχικός στόχος της ΕΚΤ είναι να διασφαλίζει την σταθερότητα των τιμών, κάτι για το οποίο η ΕΚΤ δεν κάνει πολύ καλή δουλειά για την ώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά σε γραπτή του δήλωση, προς το πρακτορείο Reuters, ο Γερμανός βουλευτής Μάρκους Φέρμπερ. Μάλιστα μαζί με έτερους δεξιούς ευρωβουλευτές κατέθεσε τροπολογίες που είχαν να κάνουν με την κλιματική στρατηγική και την ανάγκη η ΕΚΤ να διατηρήσει την ουδετερότητα της στην αγορά με τρόπο που θα έκλεινε την… πόρτα στην αγορά πράσινων ομολόγων.
Πάντως, η προώθηση από την ΕΚΤ θεμάτων κλιματικής αλλαγής μέσα από τις αποφάσεις και την στρατηγική της βρίσκουν σύμφωνες έτερες ευρωομάδες, όπως των Πρασίνων και σίγουρα συμβαδίζει με τη βούληση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης που θέλει από τους κυβερνώντες και θεσμικούς σε όλους τους κλάδους περισσότερες πρωτοβουλίες στο μονοπάτι για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος ρύπων πριν τα μέσα του αιώνα.
Latest News
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους