Aνεβάζει ταχύτητες σε δύο μέτωπα η ΕΡΓΟΣΕ για να γυρίσει σελίδα στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Με στόχο να πέσουν οι υπογραφές για τα έξι έργα νέας γενιάς του μεγάλου πακέτου των 4 δισ. ευρώ, το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι διαγωνισμοί «τρέχουν» με αυστηρά ορόσημα. Τα έργα που δημοπρατήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, ύψους 515,3 εκατ. ευρώ, έχουν μπει σε ράγες, ενώ «αιώνιες» συμβάσεις βαίνουν προς ολοκλήρωση ως το τέλος του 2022, φέρνοντας πιο κοντά τον στόχο η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη να γίνεται σε 3 ώρες και 15 λεπτά.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, κάνοντας εχθές, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, έναν απολογισμό του έργου των τελευταίων δύο ετών, «από την ανάληψη των καθηκόντων μας τον Οκτώβριο του 2019, εστιάσαμε στην επίλυση διαχρονικών προβλημάτων. Στόχος μας να “ξεκλειδώσουμε” κρίσιμα έργα και να προχωρήσει η υλοποίησή τους, ώστε να εκσυγχρονιστεί το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».

Πότε ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Στο παραπάνω πλαίσιο, η σύμβαση – μύθος του ελληνικού σιδηροδρόμου, η γνωστή 717, η οποία κρατά ήδη 10 χρόνια, αναμένεται επιτέλους να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εμπόδιο που κλήθηκε να ξεπεράσει η σημερινή διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, λύνοντας ένα κουβάρι προβλημάτων, αιτημάτων αποζημιώσεων, χρηματοδοτικών εμποδίων. Μετά την επανενεργοποίησή της το 2020, έχουν ήδη παραδοθεί στον ΟΣΕ προς χρήση τα τμήματα: Πλατύ – Θεσσαλονίκη, ΣΚΑ – Οινόη και Σιδηροδρομικός Σταθμός Παλαιοφάρσαλου, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

Ουσιαστικά, με την ολοκλήρωση αυτή της εργολαβίας, που αφορά στην εγκατάσταση σηματοδότησης και ETCSστον βασικό άξονα, καθώς και του δεύτερου άξονα της Γέφυρας Γαλλικού, επίσης εντός του 2022, ανοίγει πια ο δρόμος ώστε το ταξίδι από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη με τρένο να γίνεται σε 3 ώρες και 15 λεπτά. Αυτό θα σημάνει το τέλος των ενεργών εργολαβιών στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας. Θα υφίστανται όμως εργολαβίες συντήρησης που εντάσσονται σε ενεργές συμβάσεις, ενώ εργασίες θα γίνονται μόνο περιμετρικά της γραμμής.

Έρχεται ο διαγωνισμός για τον constructionmanager

Παράλληλα, σε διάφορες φάσεις εξέλιξης βρίσκονται ήδη οι μειοδοτικοί διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 515,3 εκατ. ευρώ, που ξεκίνησαν μέσα στην προηγούμενη διετία από την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για έργα που στοχεύουν κυρίως στην αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου με την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών.

Ειδικότερα, για το έργο επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Ροδοδάφνη – Ρίο συντάσσεται ήδη από την Επιτροπή Διαγωνισμού το Β’ Πρακτικό. Στο ίδιο στάδιο, βρίσκονται ακόμα η δεύτερη φάση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και η ηλεκτροκίνηση για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Επίσης, στο Ελεγκτικό Συνέδριο έχει σταλεί προς έγκριση η σύμβαση ηλεκτροκίνησης του Κιάτο – Ροδοδάφνη, ενώ για δύο έργα έχει σταλεί η συντάσσεται αντίστοιχα πρόσκληση για την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος και για την εγκατάσταση σημαδότησης στο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Τέλος, ο σταθμός στον Άγιο Παντελεήμονα Πιερίας είναι ήδη υπό κατασκευή.

Δεδομένης της μεγάλης γεωγραφικής διασποράς των έργων και της ανάγκης υποβοήθησης της εταιρείας στην υλοποίηση και την εποπτεία των έργων που είναι σε εξέλιξη, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην πρόσληψη ενός ConstructionManager. Σύμφωνα με τον κ. Βίνη, έχει ήδη ληφθεί η προέγκριση από τη διαχειριστική αρχή και άμεσα θα προχωρήσει ο διαγωνισμός. Σημειώνεται ότι ο ConstructionManagerθα αναλάβει την υποβοήθηση της εταιρείας στις ανοιχτές εργολαβίες, που αντιστοιχούν σε ανεκτέλεστο περίπου 300 εκατ. ευρώ, καθώς και στις νέες των 515,3 εκατ.

Γκάζι στον ανταγωνιστικό διάλογο

Αισιόδοξος εμφανίστηκε ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ για τα έξι μεγάλα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου, που στόχο έχουν να ενώσουν με το δίκτυο τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, αλλά και να βελτιώσουν τις διασυνοριακές συνδέσεις της χώρας με Βουλγαρία και Τουρκία. Εκτιμάται ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο, οι Επιτροπές των έξι διαγωνισμών, που αθροίζουν το μεγαλύτερο πακέτο έργων διαχρονικά στις ελληνικές ράγες, ύψους 4 δισ. ευρώ, θα έχουν ολοκληρώσει το Πρώτο Πρακτικό.

Εν συνεχεία, θα προκηρυχθεί το δεύτερο και πιο απαιτητικό στάδιο της διαδικασίας, αυτό του ανταγωνιστικού διαλόγου. Σημειώνεται ότι προβλέπεται πως θα γίνεται και τετ – α – τετ διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς για να καταλήξουν στη βέλτιστη λύση για το κάθε έργο. Ο χρονοπρογραμματισμός της ΕΡΓΟΣΕ, εφόσον δεν υπάρξουν εμπόδια προσφυγών από τους συμμετέχοντες, θέλει αυτό το στάδιο να ολοκληρώνεται σε έναν χρόνο και το πρώτο τρίμηνο του 2023 να υπογραφούν οι συμβάσεις.

Σε αυτή την πολύ απαιτητική και σφιχτή διαδικασία, την ΕΡΓΟΣΕ θα συνδράμουν έξι projectmanagersγια την εύρεση της βέλτιστης λύσης, τον έλεγχο των μελετών εφαρμογής και την επίβλεψη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
OT FORUM – Δημήτρης Ανδριόπουλος: H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
OT FORUM |

Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια

Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου