
Μέχρι και έξι φορές αυξήθηκαν σε δυο ημέρες οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων της κατηγορίας suezmax σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Στις 24 και 25 Φεβρουαρίου τις δυο πρώτες ημέρες της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία οι ναύλοι στα suezmax μια κατηγορία πλοίων που εξυπηρετεί μεταφορές αργού από τη Μαύρη Θάλασσα έφτασε μέχρι κατά 67.027 δολ την ημέρα έξι φορές υψηλότερα από ότι δυο ημέρες πριν ενώ και o ναύλος της άλλης κατηγορίας δεξαμενοπλοίων που δραστηριοποιείται σε αυτή την περιοχή των aframax αυξήθηκε κατά 596% από την αρχή της εβδομάδας έως την Παρασκευή, ξεπερνώντας τα 40.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (Verry Large Crude Carrier-VLCC) η άνοδος των ναύλων ήταν μικρότερη και ο μέσος ημερήσιος ναύλος εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος.
Καμία από τις κυρώσεις που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ και την ΕΕ δεν στοχεύουν άμεσα τη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά οι αγορές πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων έχουν ωστόσο επηρεαστεί σημαντικά, σημείωσε σε μια ανάλυση του ο οίκος Poten.
Οι ναύλοι αυξήθηκαν σε διάφορες εξαγωγικές διαδρομές από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, εν μέρει επειδή οι πλοιοκτήτες που αντιμετωπίζουν κινδύνους σε σχέση με την ασφάλεια των πλοίων αλλά και τη συμμόρφωση τους στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εμφανίζονται απρόθυμοι να ναυλώσουν πλοία σε αγοραστές ρωσικού αργού.
Μέχρι να μειωθούν οι εχθροπραξίες, πολλοί πλοιοκτήτες πιθανότατα θα αποφύγουν αυτήν την περιοχή, μέσω της οποίας η Ρωσία εξήγαγε κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου το 2021, εκτιμά ο Poten.
Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking επισημαίνει ότι από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε γρήγορα κέρδη λόγω της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με τα Aframaxes και Suezmaxes να οδηγούν την “κούρσα” της ανόδου των ναύλων. Το απροσδόκητο κέρδος για αυτόν τον τομέα αναμένεται να είναι όμως βραχυπρόθεσμο, καθώς οι αγορές τελικά θα προσαρμοστούν όποιες και αν είναι οι εξελίξεις και δεν πρέπει ξεχνάτε ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα και δεδομένου ότι η τιμή του αργού κινείται ανοδικά το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση και συνεπώς οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι λιγότερο λαμπερές από όσο περιμένουν οι περισσότεροι.
Σε κάθε περίπτωση άμεσα οι επιβληθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης σε τονομίλια καθώς οι περισσότεροι εταίροι της Ρωσίας θα σπεύσουν να βρουν εναλλακτική λύση για την προμήθεια αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied εκτιμά ότι η ρωσική παραγωγή φτάνει επί του παρόντος τα επίπεδα περίπου 11-12 εκατ. βαρελιών την ημέρα και ισοδυναμεί με περισσότερο από το 17% της συνολικής παραγωγής εκτός ΟΠΕΚ και το 11% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Το κενό συνεπώς που πρέπει να καλυφθεί είναι μεγάλο. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αποφασίσει ο ΟΠΕΚ να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κατάσταση, αν φαίνεται αδύνατο να αυξήσει τα επίπεδα παραγωγής κατά 34% για να μπορέσει να καλύψει πλήρως το σύνολο της Ρωσικής παραγωγής, στην περίπτωση που όλοι οι εμπορικοί της εταίροι σταματούσαν την προμήθεια αργού από την Ρωσία.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών