Μέχρι και έξι φορές αυξήθηκαν σε δυο ημέρες οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων της κατηγορίας suezmax σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Στις 24 και 25 Φεβρουαρίου τις δυο πρώτες ημέρες της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία οι ναύλοι στα suezmax μια κατηγορία πλοίων που εξυπηρετεί μεταφορές αργού από τη Μαύρη Θάλασσα έφτασε μέχρι κατά 67.027 δολ την ημέρα έξι φορές υψηλότερα από ότι δυο ημέρες πριν ενώ και o ναύλος της άλλης κατηγορίας δεξαμενοπλοίων που δραστηριοποιείται σε αυτή την περιοχή των aframax αυξήθηκε κατά 596% από την αρχή της εβδομάδας έως την Παρασκευή, ξεπερνώντας τα 40.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (Verry Large Crude Carrier-VLCC) η άνοδος των ναύλων ήταν μικρότερη και ο μέσος ημερήσιος ναύλος εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος.
Καμία από τις κυρώσεις που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ και την ΕΕ δεν στοχεύουν άμεσα τη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά οι αγορές πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων έχουν ωστόσο επηρεαστεί σημαντικά, σημείωσε σε μια ανάλυση του ο οίκος Poten.
Οι ναύλοι αυξήθηκαν σε διάφορες εξαγωγικές διαδρομές από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, εν μέρει επειδή οι πλοιοκτήτες που αντιμετωπίζουν κινδύνους σε σχέση με την ασφάλεια των πλοίων αλλά και τη συμμόρφωση τους στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εμφανίζονται απρόθυμοι να ναυλώσουν πλοία σε αγοραστές ρωσικού αργού.
Μέχρι να μειωθούν οι εχθροπραξίες, πολλοί πλοιοκτήτες πιθανότατα θα αποφύγουν αυτήν την περιοχή, μέσω της οποίας η Ρωσία εξήγαγε κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου το 2021, εκτιμά ο Poten.
Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking επισημαίνει ότι από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε γρήγορα κέρδη λόγω της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με τα Aframaxes και Suezmaxes να οδηγούν την “κούρσα” της ανόδου των ναύλων. Το απροσδόκητο κέρδος για αυτόν τον τομέα αναμένεται να είναι όμως βραχυπρόθεσμο, καθώς οι αγορές τελικά θα προσαρμοστούν όποιες και αν είναι οι εξελίξεις και δεν πρέπει ξεχνάτε ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα και δεδομένου ότι η τιμή του αργού κινείται ανοδικά το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση και συνεπώς οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι λιγότερο λαμπερές από όσο περιμένουν οι περισσότεροι.
Σε κάθε περίπτωση άμεσα οι επιβληθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης σε τονομίλια καθώς οι περισσότεροι εταίροι της Ρωσίας θα σπεύσουν να βρουν εναλλακτική λύση για την προμήθεια αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied εκτιμά ότι η ρωσική παραγωγή φτάνει επί του παρόντος τα επίπεδα περίπου 11-12 εκατ. βαρελιών την ημέρα και ισοδυναμεί με περισσότερο από το 17% της συνολικής παραγωγής εκτός ΟΠΕΚ και το 11% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Το κενό συνεπώς που πρέπει να καλυφθεί είναι μεγάλο. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αποφασίσει ο ΟΠΕΚ να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κατάσταση, αν φαίνεται αδύνατο να αυξήσει τα επίπεδα παραγωγής κατά 34% για να μπορέσει να καλύψει πλήρως το σύνολο της Ρωσικής παραγωγής, στην περίπτωση που όλοι οι εμπορικοί της εταίροι σταματούσαν την προμήθεια αργού από την Ρωσία.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια