Μέχρι και έξι φορές αυξήθηκαν σε δυο ημέρες οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων της κατηγορίας suezmax σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Στις 24 και 25 Φεβρουαρίου τις δυο πρώτες ημέρες της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία οι ναύλοι στα suezmax μια κατηγορία πλοίων που εξυπηρετεί μεταφορές αργού από τη Μαύρη Θάλασσα έφτασε μέχρι κατά 67.027 δολ την ημέρα έξι φορές υψηλότερα από ότι δυο ημέρες πριν ενώ και o ναύλος της άλλης κατηγορίας δεξαμενοπλοίων που δραστηριοποιείται σε αυτή την περιοχή των aframax αυξήθηκε κατά 596% από την αρχή της εβδομάδας έως την Παρασκευή, ξεπερνώντας τα 40.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (Verry Large Crude Carrier-VLCC) η άνοδος των ναύλων ήταν μικρότερη και ο μέσος ημερήσιος ναύλος εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος.
Καμία από τις κυρώσεις που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ και την ΕΕ δεν στοχεύουν άμεσα τη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά οι αγορές πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων έχουν ωστόσο επηρεαστεί σημαντικά, σημείωσε σε μια ανάλυση του ο οίκος Poten.
Οι ναύλοι αυξήθηκαν σε διάφορες εξαγωγικές διαδρομές από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, εν μέρει επειδή οι πλοιοκτήτες που αντιμετωπίζουν κινδύνους σε σχέση με την ασφάλεια των πλοίων αλλά και τη συμμόρφωση τους στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εμφανίζονται απρόθυμοι να ναυλώσουν πλοία σε αγοραστές ρωσικού αργού.
Μέχρι να μειωθούν οι εχθροπραξίες, πολλοί πλοιοκτήτες πιθανότατα θα αποφύγουν αυτήν την περιοχή, μέσω της οποίας η Ρωσία εξήγαγε κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου το 2021, εκτιμά ο Poten.
Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking επισημαίνει ότι από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε γρήγορα κέρδη λόγω της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με τα Aframaxes και Suezmaxes να οδηγούν την “κούρσα” της ανόδου των ναύλων. Το απροσδόκητο κέρδος για αυτόν τον τομέα αναμένεται να είναι όμως βραχυπρόθεσμο, καθώς οι αγορές τελικά θα προσαρμοστούν όποιες και αν είναι οι εξελίξεις και δεν πρέπει ξεχνάτε ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα και δεδομένου ότι η τιμή του αργού κινείται ανοδικά το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση και συνεπώς οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι λιγότερο λαμπερές από όσο περιμένουν οι περισσότεροι.
Σε κάθε περίπτωση άμεσα οι επιβληθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης σε τονομίλια καθώς οι περισσότεροι εταίροι της Ρωσίας θα σπεύσουν να βρουν εναλλακτική λύση για την προμήθεια αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied εκτιμά ότι η ρωσική παραγωγή φτάνει επί του παρόντος τα επίπεδα περίπου 11-12 εκατ. βαρελιών την ημέρα και ισοδυναμεί με περισσότερο από το 17% της συνολικής παραγωγής εκτός ΟΠΕΚ και το 11% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Το κενό συνεπώς που πρέπει να καλυφθεί είναι μεγάλο. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αποφασίσει ο ΟΠΕΚ να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κατάσταση, αν φαίνεται αδύνατο να αυξήσει τα επίπεδα παραγωγής κατά 34% για να μπορέσει να καλύψει πλήρως το σύνολο της Ρωσικής παραγωγής, στην περίπτωση που όλοι οι εμπορικοί της εταίροι σταματούσαν την προμήθεια αργού από την Ρωσία.
Latest News
Γιατί το πλοίο που χτύπησε την γέφυρα της Βαλτιμόρης θα επικαλεστεί... τον Τιτανικό
Για να προσπαθήσει να περιορίσει την ευθύνη του σε μια σειρά αγωγών που αναμένεται να προκύψουν
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ