Παράπλευρο θύμα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία είναι ο «σιδηροδρομικός δρόμος του μεταξιού», σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της γαλλικής οικονομικής εφημερίδας Les Échos.
Το δημοσίευμα σημειώνει ότι ένα παρατεταμένο μπλοκάρισμα αυτού του ευρασιατικού άξονα δεν θα αρέσει στην Κίνα. Κυρίως μετά την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ Πεκίνου και Κιέβου τον Ιούλιο του 2021, για την ανάπτυξη μιας νέας εναλλακτικής υπηρεσίας μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Ξιάν στην Κίνα και Κιέβου στην Ουκρανία, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Νότιας Ευρώπης και με ένα ευρωπαϊκό σημείο εισόδου στα σύνορα μεταξύ Ουκρανίας και Ουγγαρίας.
Υπογραμμίζεται η επιθυμία της Ουγγαρίας να δημιουργήσει σιδηροδρομικό «κόμβο», όπως αυτός του Małaszewicze στην Πολωνία, ο οποίος σήμερα είναι κορεσμένος και η ετοιμότητα Ασιατών και Ευρωπαίων επενδυτών να δεσμευτούν, αλλά και η επισήμανση μελέτης της εμπορευματικής πλατφόρμας Upply για την αβεβαιότητα που επικρατεί πλέον στον «νότιο διάδρομο», «όπως σε όλα τα έργα σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που αφορούν στο ουκρανικό έδαφος».
Η ίδια εφημερίδα επισημαίνει την αναστολή της θαλάσσιας κυκλοφορίας στην Ουκρανία, με τους πλοιοκτήτες να διακόπτουν τις υπηρεσίες τους στα τοπικά λιμάνια, κυρίως στην Οδησσό. Σημειώνεται, ότι η MSC, η κορυφαία πλοιοκτήτρια στον κόσμο, «δεν δέχεται πλέον νέες κρατήσεις από ή προς την Ουκρανία με άμεση ισχύ» και διερευνά μια λύση για διαμετακομιστικές αποστολές προς λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, με εκπρόσωπο της εταιρείας να επισημαίνει «τις πρόσθετες προκλήσεις και πιέσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού».
Υπογραμμίζεται, ότι το ίδιο ισχύει και για την CMA CGM, η οποία ανέστειλε όλες τις στάσεις σε αυτήν την περιοχή, ανακατευθύνοντας τα εμπορεύματα στα πλοία της στα λιμάνια της Κωνστάντζας (Ρουμανία), της Τρίπολης (Λίβανος) και του Πειραιά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Γιατί Γαλλία και Βέλγιο κινδυνεύουν με υποβάθμιση - Τα στοιχεία για χρέος και έλλειμμα
Μεγαλώνει το δημοσιονομικό χάσμα στην ζώνη του ευρώ
Συνεχίζονται οι κλυδωνισμοί στην Credit Suisse – Τι συμβαίνει με τα ομόλογα ΑΤ1
Η παγκόσμια ρυθμιστική αρχή των τραπεζών πραγματοποίησε συναντήσεις υψηλού επιπέδου με τραπεζικά στελέχη
Βόμβα από Goldman: Φεύγει από το Σιτι, στήνει νέο στρατηγείο στο Παρίσι
Οριστικοποιώνται τα σχέδια μετεγκατάστασης της αμερικάνικης τράπεζας μετά το Brexit
Στη διελκυστίνδα του ισχυρού δολαρίου οι ΗΠΑ - Γιατί είναι επικίνδυνο
Οι Δημοκρατικοί και οι Ρεπουμπλικάνοι φαίνονται αποφασισμένοι να ενισχύσουν την αμερικανική παραγωγή
Γιατί απολύουν τους άνω των 35 στην Κίνα
Οι διακρίσεις σε βάρος των μεγαλυτέρων σε ηλικία εργαζομένων είναι ιδιαίτερα εμφανείς σε τομείς όπου τα στελέχη δηλώνουν ανοιχτά την προτίμηση τους για τη νεολαία
Επικύρωση από Μπάιντεν των 87 δισ. για Ουκρανία και Ισραήλ
Ο Αμερικανός πρόεδρος υπέγραψε επίσης ένα άλλο νομοσχέδιο, που απαγορεύει την εφαρμογή TikTok
Βουτιά στα έσοδα της Boeing μετά από 7 τρίμηνα - Ερχονται «δύσκολες στιγμές»
Η Boeing αναφέρει την πρώτη πτώση εσόδων σε 7 τρίμηνα καθώς οι παραδόσεις μειώνονται
Το Κρεμλίνο κατάσχει περίπου μισό δισ. δολ. από την JP Morgan
Πώς απαντά η αμερικανική τράπεζα
Έφοδος στα γραφεία κινεζικής εταιρείας – Οι Βρυξέλλες σφίγγουν τον κλοιό στο Πεκίνο
Ερευνα των αρχών της ΕΕ στοχεύει στην κινεζική αγορά ιατρικών προϊόντων εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με την Κίνα
Σε υψηλό 5μήνου εκτοξεύτηκε το στεγαστικό επιτόκιο στις ΗΠΑ
Οι αγοραστές αντιμετωπίζουν μια δύσκολη αγορά με σφιχτές συνθήκες προσφοράς