Ένας παρατεταμένος πόλεμος στην Ουκρανία κινδυνεύει να αποδειχτεί «πολύ χειρότερος» για την οικονομία της ηπείρου από την πανδημία του κορωνοϊού, προειδοποιεί ο επικεφαλής της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
Η διακοπή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας «θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστιες αυξήσεις τιμών, έλλειψη ενέργειας και πληθωρισμό», δήλωσε στους Financial Times ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. «Θα μπορούσε να είναι πολύ επικίνδυνο για την ευρωπαϊκή και τη γερμανική οικονομία».
Κυρώσεις και πληθωρισμός
Η προειδοποίηση ενός από τους πιο γνωστούς επιχειρηματικούς ηγέτες της ηπείρου έρχεται καθώς οι δυτικές κυβερνήσεις εντείνουν τις οικονομικές προσπάθειές τους για να τιμωρήσουν τη Ρωσία, βασικό παγκόσμιο προμηθευτή προϊόντων και πρώτων υλών από φυσικό αέριο μέχρι παλλάδιο, για την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι στιγμής – και η προοπτική ότι το Κρεμλίνο θα μπορούσε να ανταποδώσει διακόπτοντας την παροχή φυσικού αερίου στην Ευρώπη – έχουν προκαλέσει αναταραχή στις αγορές ενέργειας.
«Η απειλή αυτού του πολέμου για τη Γερμανία και την Ευρώπη είναι τεράστια», είπε ο Ντις, επισημαίνοντας ότι ο υψηλότερος πληθωρισμός θα μπορούσε να πιέσει σοβαρά τους καταναλωτές.
Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη σημείωσε νέο ρεκόρ φτάνοντας στο 5,8% τον Φεβρουάριο, ενώ προβλέπεται ότι θα αγγίξει ακόμα και το 7% εντός του έτους. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει (σ.σ., συνεδρίασε) την Πέμπτη, βρισκόμενη αντιμέτωπη με την απειλή τόσο της ανόδου των τιμών όσο και της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης.
Εξάρτηση
Η μεγαλύτερη εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία για τις ενεργειακές της ανάγκες έχει ήδη οδηγήσει σε αποκλίσεις σχετικά με τις ενεργειακές κυρώσεις, με τη Γερμανία να επιλέγει να μην ακολουθήσει τις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα στην επιβολή πλήρους εμπάργκο πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η Ρωσία προμηθεύει το 45% των εισαγωγών φυσικού αερίου της Ευρώπης που θερμαίνουν σπίτια και βοηθούν στην τροφοδοσία του μεταποιητικού τομέα της ηπείρου.
«Για μια κοινωνία όπως η Γερμανία, που εξαρτάται από τη ρωσική ενέργεια, τις πρώτες ύλες… αν φαντάζεστε ένα σενάριο όπου θα διακόπταμε τις επιχειρηματικές σχέσεις με τη Ρωσία, κάτι που πιθανότατα θα έπρεπε να κάνουμε εάν αυτή η σύγκρουση [δεν σταματήσει], δεν θα μπορούσατε να αγοράζετε πια ενέργεια και αυτό θα οδηγούσε σε μια κατάσταση που θα μπορούσε να επηρεάσει την Ευρώπη και τη Γερμανία σημαντικά», είπε ο Ντις.
Το αφεντικό της VW τόνισε ότι είναι υπέρ των «μέγιστων κυρώσεων», αλλά όταν αυτές επιβληθούν «πρέπει να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις, στο διάλογο, γιατί το μόνο που δεν θέλουμε είναι ένας ατέρμονος πόλεμος στην Ουκρανία».
Covid, ημιαγωγοί, πόλεμος
Η VW, η οποία απασχολεί 500.000 υπαλλήλους στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα διακοπή της παραγωγής οχημάτων στη Ρωσία «μέχρι νεωτέρας», αναστέλλοντας τη λειτουργία των εργοστασίων της στην Καλούγκα και στο Νίζνι Νόβγκοροντ. Οι αντίπαλοι γερμανικοί όμιλοι BMW και Mercedes έχουν επίσης σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις στη Ρωσία.
Στον απόηχο της διακοπής στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκλήθηκε στην αρχή της πανδημίας το 2020, η VW αναγκάστηκε να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή σε εργοστάσια στη Γερμανία λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Έχει δυσκολευτεί να εξασφαλίσει ηλεκτρικά καλώδια που παράγονται συνήθως από εταιρείες που εδρεύουν στην Ουκρανία.
Ο Ντις προειδοποίησε ότι η VW και ευρύτερα η ευρωπαϊκή οικονομία θα μπορούσαν σύντομα να αντιμετωπίσουν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από τα εμπόδια στον εφοδιασμό. «Διαχειριστήκαμε το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς και τον Covid… αρκετά καλά», είπε, αναφερόμενος στην έλλειψη τσιπ που μαστίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και πάνω από ένα χρόνο.
Αν και η VW έχει 7.000 υπαλλήλους στη Ρωσία, η αγορά δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη συνολική της δραστηριότητα. Η VW και οι υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου της, Skoda, Audi και Porsche, πούλησαν λίγο περισσότερα από 204.000 αυτοκίνητα στη Ρωσία πέρυσι, σε σύνολο 9 εκατομμυρίων παγκοσμίως.
Latest News
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του