Την ενθάρρυνση για εγκαθίδρυση ενός ασφαλούς θαλασσίου διαδρόμου, που θα επιτρέψει την ασφαλή εκκένωση των ναυτικών και των πλοίων που έχουν εγκλωβιστεί στα ουκρανικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα, ως αποτέλεσμα των εχθροπραξιών, αποφάσισε το Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Η σύγκληση του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) έγινε κατόπιν αιτήματος της Ελλάδας και 14 κρατών μελών του με αποκλειστικό θέμα τη διαχείριση των επιπτώσεων της Ρωσο-ουκρανικής κρίσης στη ναυτιλία και τους ναυτικούς. Η πρόταση που αποφάσισε ο ΙΜΟ είχε συνυποβληθεί και από την Ελλάδα.
Για την υλοποίηση του διαδρόμου, το Συμβούλιο κάλεσε τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ να συνεργαστεί με όλα τα εμπλεκόμενα κράτη και φορείς, να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες για να ξεκινήσει η δημιουργία του ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου και να ενημερώνει τα κράτη μέλη για τις εξελίξεις.
Επίσης, να εκδώσει ισχυρή Δήλωση σχετικά τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, στους ναυτικούς, την εμπορική ναυτιλία και το θαλάσσιο περιβάλλον στον Εύξεινο Πόντο και τη Θάλασσα του Αζόφ. Η πρόταση αυτή είχε επίσης συνυποβληθεί από την Ελλάδα.
Η Δήλωση
Ειδικότερα, η Δήλωση αναφέρει τα εξής:
– Καταδικάζει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και αναδεικνύει τις σοβαρές επιπτώσεις των εχθροπραξιών στην ασφάλεια των ναυτικών, των πλοίων καθώς και του θαλάσσιου περιβάλλοντος στον Εύξεινο Πόντο και την Αζοφική Θάλασσα,
– Αναδεικνύει την αναγκαιότητα διατήρησης της ομαλής λειτουργίας της ναυτιλιακής δραστηριότητας,
– Προσκαλεί όλα τα κράτη μέλη του Οργανισμού να συνδράμουν τους εγκλωβισμένους ναυτικούς και τα πλοία, καθώς και τα αρμόδια Όργανα του Οργανισμού να εξετάσουν τυχόν θέματα που εγείρονται και να υποβάλλουν σχετικές εκθέσεις στο Συμβούλιο με προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης τους.
Εγκλωβισμένοι ναυτικοί
Εξάλλου, το Συμβούλιο καλωσόρισε τις προτάσεις της διεθνούς πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας, που κατατείνουν στη διευκόλυνση των ναυτικών, όπως η απομάκρυνσή τους από την περιοχή και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό, η διασφάλιση της ασφαλούς παραμονής τους, η ρεαλιστική προσέγγιση για τη διαχείριση πιστοποιητικών που έχουν λήξει, η διασφάλιση της καταβολής μισθών στους εγκλωβισμένους ναυτικούς και η αναγνώρισή τους ως ουσιωδών εργαζομένων.
Την ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα της έκτακτης συνόδου του Συμβουλίου του ΙΜΟ εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος τόνισε ότι πρώτο και βασικό μέλημα της Ελλάδας είναι ο ασφαλής και ανεμπόδιστος απεγκλωβισμός των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και τον ελληνικών πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση