Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα επηρεάσει και τη διαθεσιμότητα ναυτικών, με τη διεθνή ναυτιλία να κινδυνεύει να αντιμετωπίσει άμεσα ένα έλλειμμα τόσο σε αξιωματικούς όσο και σε κατώτερο πλήρωμα. Παράλληλα αυτή η έλλειψη θα υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να αυξήσουν τους μισθούς των ναυτικών στο πλαίσιο της πολιτικής προσέλκυσης πληρωμάτων με αποτέλεσμα και την άνοδο του λειτουργικού κόστους του πλοίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου αναλύσεων Drewry που ειδικεύεται και στη μέτρηση του λειτουργικού κόστους στη ναυτιλία.
Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία παρέχουν εδώ και πολλές δεκαετίες έναν μεγάλο αριθμό αξιωματικών αλλά και κατωτέρων πληρωμάτων στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο. Ο Drewry εκτιμά ότι οι Ρώσοι αξιωματικοί ανέρχονται σε 46.500 και οι ουκρανοί σε 41.000, ενώ τα κατώτερα πληρώματα υπολογίζονται σε περίπου 41.200 και 32.400 αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι οι αξιωματικοί εμπορικού ναυτικού στο σύνολό τους είναι περίπου 650.000 και ως κατώτερα πληρώματα υπηρετούν περίπου 920.000 ναυτικοί. Οι Ρώσοι και οι ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν επομένως περίπου το 13% των αξιωματικών του παγκόσμιου στόλου, ενώ τα κατώτερα ρωσοουκρανικά πληρώματα αντιπροσωπεύουν το 8%.
O Drewry σημειώνει ότι δεν θα επηρεαστεί ολόκληρη η «δεξαμενή» Ρώσων και ουκρανών ναυτικών, όμως όσο η σύγκρουση συνεχίζεται τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να επηρεαστεί η προσφορά μεγάλου μέρους των διαθέσιμων αξιωματικών. Όσον αφορά τα κατώτερα πληρώματα η προσφορά είναι πιο ευέλικτη, καθώς η απαιτούμενη περίοδος εκπαίδευσης είναι πολύ μικρότερη από ό,τι για τους αξιωματικούς και συνεπώς μπορεί να βρεθούν νέες «πηγές» ναυτικών.
Επίσης Ρώσοι και ουκρανοί αξιωματικοί απασχολούνται κυρίως σε δεξαμενόπλοια, τόσο πετρελαίου όσο και φυσικού αερίου, τα οποία απαιτούν ιδιαίτερα εξειδικευμένους και έμπειρους αξιωματικούς. Ως εκ τούτου, σε αυτούς τους κλάδους θα γίνουν αισθητές οι κύριες επιπτώσεις.
Αν και ένα μέρος των ναυτικών (Ρώσων και Ουκρανών) μπορεί να μένουν εκτός των δύο εμπόλεμων χωρών, εντούτοις το ποσοστό αυτό είναι μικρό, συνεπώς θα υπάρξει πρόβλημα με τη μετάβαση των Ουκρανών από τη χώρα τους στα πλοία αλλά και από τα πλοία στη χώρα τους.
Η εναλλακτική πηγή
Ειδικά για τους Ρώσους ναυτικούς, η απαγόρευση σε πολλές μη ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τον εναέριο χώρο τους και οι αμοιβαίες απαγορεύσεις για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανό να επηρεάσουν τα ταξίδια προς και από πλοία. Επίσης, η προσφορά Ρώσων ναυτικών μπορεί να επηρεαστεί περισσότερο από τους περιορισμούς της έκδοσης θεωρήσεων που επιβάλλονται από τη διεθνή κοινότητα.
Δεδομένης της ταχέως μεταβαλλόμενης κατάστασης, οι εργοδότες μπορεί να σκεφτούν δύο φορές να προσλάβουν Ρώσους ναυτικούς εάν δεν μπορούν να τους μεταφέρουν με αξιοπιστία στα πλοία όπως έχει προγραμματιστεί. Οι τραπεζικοί περιορισμοί επίσης που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μπορεί να καταστήσουν προβληματικές τις πληρωμές των ναυτικών. Για τον Drewry οι Ινδοί ναυτικοί είναι πιθανό να είναι η κύρια εναλλακτική επιλογή, αν και υπάρχουν και άλλες εθνικότητες.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών