Με αιχμή του δόρατος την τεχνολογία και την ανάλυση δεδομένων για να γίνεται η αναπροσαρμογή κάθε φορά που αυτό απαιτείται, σε συνδυασμό με ένα σαφές πλάνο στρατηγικής θα καταφέρει η Ελλάδα να παραμείνει ανθεκτική στον τομέα του τουρισμού, παρά τις κρίσεις που αυτός υφίσταται. Όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο του webinar «Travel resilience» που διοργάνωσε το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο τουρισμός είναι και θα είναι ανθεκτικός και όπως έχει διαπιστωθεί στο πέρασμα του χρόνου κάθε φορά ανακάμπτει και θα συνεχίσει να το κάνει. Σε αυτό συμφώνησαν και οι τρεις ομιλητές, ενώ τόνισαν ότι το κλειδί για να ξεπεράσουμε τις κρίσεις, είναι η αξιοποίηση μοντέλων που δίνει η τεχνολογία και βοηθά τις επιχειρήσεις και τους προορισμούς να παραμένουν ανταγωνιστικές.
Η καινοτομία
Σύμφωνα με τον καθηγητή Τουρισμού στο Πολυτεχνικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ Δημήτρη Μπούχαλη, για να καταστεί το τουριστικό προϊόν ανθεκτικό απαιτείται καινοτομία και τεχνολογία η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να μειώσουν τα λειτουργικά τους έξοδα. «Είναι σημαντικό να φτιάξουμε τους χρηματοοικονομικούς πυλώνες μας. Οι λέξεις κλειδιά είναι ρευστότητα, διοίκηση και διανομή. Ειδικά στο θέμα της διοίκησης προσωπικού, θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα φέτος, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, καθώς έχουμε χάσει πάρα πολλούς εργαζόμενους, εκ των οποίων ένας πολύ μεγάλος αριθμός μεταπήδησε σε άλλους κλάδους και διαπιστώνουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να γυρίσουν πίσω στον τουρισμό και στην ξενοδοχία. Ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα φέτος θα είναι τα κόστη. Η τιμή της ενέργειας θα λειτουργήσει αποτρεπτικά και θα έχει τεράστια επίδραση και στις αγορές μας καθώς θα μειωθεί το budget του ταξιδιώτη», σημείωσε ο κ. Μπούχαλης.
«Είναι σημαντικό να συμβουλευτούμε τις έρευνες και τη βιβλιογραφία που αναπτύσσεται εδώ και 35 χρόνια, για την τουριστική ανάπτυξη, τη διοίκηση, το marketing, την διανομή και την αειφόρο λειτουργία. Όσο αφορά την τεχνολογία παρατηρείται έλλειψη στην απορρόφηση της καινοτομίας που δημιουργεί στρατηγικά μειονεκτήματα. Στην εποχή του smart τουρισμού και του metaverse, η τεχνολογία θα είναι βασικός συντελεστής της ανταγωνιστικότητας», τόνισε ο κ. Μπούχαλης.
«Με τα δεδομένα που υπάρχουν στον κόσμο και την ανάπτυξη της τεχνολογίας δημιουργούνται μοντέλα που πρέπει να αξιοποιούμε και να έχουμε την ευελιξία να αναπροσαρμοζόμαστε», τόνισε ο CEO της AQ Strategy Γιάννης Τσάκαλος, ωστόσο επεσήμανε ότι η στρατηγική επικοινωνίας έρχεται ως αποτέλεσμα μιας γενικότερης στρατηγικής, η οποία πρέπει να μπορεί να εφαρμόζεται και να διαθέτει μηχανισμό διαχείρισης της όποιας κατάστασης προκύπτει, καθώς και να υπάρχει η ευελιξία τόσο στον προορισμό όσο και στην επιχείρηση να ανταποκριθεί στις αλλαγές.
Ριζικές αλλαγές
Ήδη, όπως σημείωσε ο κ. Τσάκαλος οι αλλαγές που έρχονται είναι ριζικές. «Το 60% πληθυσμού παγκοσμίως είναι κάτω των 40 ετών. Πρόκειται για γενιές εντελώς διαφορετικές από τους boomers και την Generation x. Αναζητούν εντελώς διαφορετικά πράγματα, νέους προορισμούς, νέες εμπειρίες, λαμβάνουν υπόψη την αειφορία και την κλιματική αλλαγή. Η εκθετική ανάπτυξη της τεχνολογίας, αλλάζει ήδη όλα τα δεδομένα στον τουρισμό. Μπορεί και πρέπει η τεχνολογία να είναι αρωγός στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης ή προορισμού. Αυτό απαιτεί νέα διαχείριση δυναμική με μοντέλα που μπορούν να προσαρμοστούν ανά πάσα στιγμή, αναλύοντας συνεχώς τα δεδομένα. Είναι λοιπόν σημαντικό να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο που μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια μια επιχείρηση ή έναν προορισμό, όμως εξίσου σημαντική είναι και η εφαρμογή. Εκεί πάσχουμε», τόνισε.
Προώθηση νεοφυών επιχειρήσεων
Προς αυτήν την κατεύθυνση, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος υλοποιεί από το 2019 την πρωτοβουλία για την προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων, με σκοπό, όπως ανέφερε η διευθύντρια Capsule T travel και Accelerator Hospitality Κατερίνα Σαριδάκη, να στηρίξει αφενός το κομμάτι των start ups όχι μόνο για να ενισχυθεί η προσπάθεια των νέων ανθρώπων αλλά και για να βοηθηθούν οι ξενοδόχοι να αξιοποιήσουν τα εργαλεία της τεχνολογίας. «Η τεχνολογία δεν είναι τα social media. Αυτί είναι ένα μικρό κομμάτι και αποτέλεσε το πρώτο βήμα αλλά είναι μόνο ένα μικρό εργαλείο. Όλο το υπόλοιπο κομμάτι που αφορά τον τρόπο άντλησης δεδομένων, την εξοικονόμηση ενέργειας και τον ανταγωνισμό με άλλους προορισμούς όχι μόνο εντός αλλά και εκτός Ελλάδας θέλει πολλή δουλειά και θέλει τις κατάλληλες υποδομές, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για τον προορισμό. Η τεχνολογία παρέχει τα συστήματα που θα εξοικονομήσουν χρόνο και κόστος», σημείωσε. Μάλιστα, η κ. Σαριδάκη υπογράμμισε ότι μέσα στην πανδημία πολλές start ups άλλαξαν προσανατολισμό προκειμένου να βρουν λύσεις στα νέα ζητήματα που προέκυψαν λόγω της κρίσης. Αναφέρθηκε επίσης στους digital nomads ως μια νέα πραγματικότητα που μπορεί να συνδράμει στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και στην ανάγκη που υπάρχει για υποδομές και δίκτυο, τα οποία θα στηρίξουν αυτήν την κατηγορία εργαζομένων.
Latest News
Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης αναλαμβάνει σύμβουλος στην ΕΕ
Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης είναι Διευθυντής και Πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», για δεύτερη συνεχόμενη θητεία μέχρι το 2025
Ο Άλκης Νικηφοριάδης νέος Chief Operating Officer στο SHOPFLIX
O Άλκης Νικηφοριάδης θα αναλάβει το Εμπορικό και τα Οperations του SHOPFLIX
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Ημέρα Ελλάδος - Αμερικής στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης - «Ελληνική» η λήξη των συναλλαγών
Η «ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΑΜΕΡΙΚΗΣ: GREEK AMERICAN ISSUER DAY» πραγματοποιήθηκε στo πλαίσιο του 26th Annual Capital Link Invest in Greece Forum Series titled "Greece - Speeding Ahead Post Investment Upgrade"
Διαμεσολάβηση για την χορήγηση στεγαστικών δανείων με ένα κλικ
Συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες - Η FinTHESIS ανακοινώνει την έναρξη της λειτουργίας της στην Ελλάδα, με άδεια της ΤτΕ
Πού ανοίγει η ελβετική IWG τρία νέα κτίρια γραφείων με την ώρα
Η ελβετική IWG επεκτείνει την παρουσία της στην Αθήνα με τρία νέα κέντρα ευέλικτων χώρων εργασίας
Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου
Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης - Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές
Έρχονται νέες μειώσεις στα επιτόκια των δανείων στην Ελλάδα - Ο ρόλος της ΕΚΤ
Τα βλέμματα στην αυριανή συνεδρίαση της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πώς διαμορφώνονται οι δόσεις στα δάνεια
Το παράδοξο φαινόμενο με το γάλα – Τι συμβαίνει με τις τιμές και την κατανάλωση
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση γάλακτος στην εγχώρια αγορά – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Circana
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»