Στο Εθνικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, που εκτείνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι Οδηγοί – Κυκλοφοριακή Παιδεία – Δίκαιοι Κανόνες για όλους, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Ο υπουργός ανέφερε ότι στη χώρα μας τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 54% στην τελευταία δεκαετία και αυτή είναι η μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Πρόκειται για μια εθνική επιτυχία στην οποία έχουν συμμετοχή όλοι και πρώτοι απ’ όλους οι έλληνες οδηγοί. Είναι όμως αυτό αρκετό; Κατηγορηματικά, όχι», πρόσθεσε και τόνισε ότι για την κυβέρνηση η Οδική Ασφάλεια έχει τεθεί εξαρχής σε απόλυτη προτεραιότητα και εθνικό στόχο.

Οδικό δίκτυο

Το υπουργείο Υποδομών, υπογράμμισε ο ίδιος, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. «Πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι, σημαίνει λιγότερα ατυχήματα», σημείωσε.

Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το Πάτρα – Πύργος, που μετά από τόσα χρόνια και τα εγκληματικά λάθη της προηγούμενης Κυβέρνησης ξεκινά, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται και εκτεταμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη εθνική οδό.

«Φτιάχνουμε νέους δρόμους κι αναβαθμίζουμε τους υπάρχοντες. Με έναν στόχο: ασφάλεια», πρόσθεσε.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα που παίρνουν μπρος σε όλη τη χώρα: Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα, Πάτρα – Πύργος, ΒΟΑΚ στην Κρήτη, Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πήλος – Μεθώνη, Άκτιο – Αμβρακία, Μπράλος – Άμφισσα, Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, Δράμα – Αμφίπολη, Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.

Υπογράμμισε επίσης ότι ταυτόχρονα, με το ξεχωριστό πρόγραμμα σημειακών επεμβάσεων που πραγματοποιείται και στις 13 Περιφέρειες, αποκαθίσταται η οδική ασφάλεια σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις, σε 80 οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι πρέπει ταυτόχρονα να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων. Καλωσόρισε επομένως την πρωτοβουλία για το πρόγραμμα «Drive in the Moment». Μια εφαρμογή που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει, ιδίως τους νέους, για το σοβαρό ζήτημα της απόσπασης προσοχής από τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

Σύστημα εξέτασης νέων οδηγών

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης κι εξέτασης νέων οδηγών.

«Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο πλαίσιο, ώστε να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική συνήθεια, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως – όπως να οδηγούν», τόνισε.

Σημείωσε όμως πως η πιο υπεύθυνη συμπεριφορά επιτυγχάνεται πολλές φορές και με την εφαρμογή ενός ξεκάθαρα διαμορφωμένου κυρωτικού πλαισίου, αυστηρού όπου χρειάζεται, αλλά δίκαιου για όλους.

Αναθεώρηση ΚΟΚ

«Προχωράμε λοιπόν με την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και εφαρμόζοντας στην πράξη μια νέα φιλοσοφία. Στόχος μας είναι ο νέος Κ.Ο.Κ. να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Και φυσικά να θέτει και ένα σαφές πλαίσιο κανόνων γύρω από τη μικροκινητικότητα, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος των σύγχρονων αστικών μετακινήσεων», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας: «Η οδική ασφάλεια αποτελεί έμπρακτη απόδειξη κοινωνικής υπευθυνότητας. Είναι ένα ζήτημα σοβαρό και γι’ αυτό μόνο με σοβαρότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί. Με σχέδιο και με πρόγραμμα. Όχι με ευχολόγια. Και αυτό ακριβώς κάνει η κυβέρνησή μας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου του Βήματος για τα 50 χρόνια Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής
Επικαιρότητα |

Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου του Βήματος για τα 50 χρόνια Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής

Το πρόγραμμα του συνεδρίου που διοργανώνει το BHMA σε συνεργασία με το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στις 12 και 13 Δεκεμβρίου για την πορεία της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στα 50 χρόνια της Μεταπολίτευσης – Ζωντανή κάλυψη από το κανάλι του Βήματος στο YouTube