Στο Εθνικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, που εκτείνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι Οδηγοί – Κυκλοφοριακή Παιδεία – Δίκαιοι Κανόνες για όλους, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Ο υπουργός ανέφερε ότι στη χώρα μας τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 54% στην τελευταία δεκαετία και αυτή είναι η μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Πρόκειται για μια εθνική επιτυχία στην οποία έχουν συμμετοχή όλοι και πρώτοι απ’ όλους οι έλληνες οδηγοί. Είναι όμως αυτό αρκετό; Κατηγορηματικά, όχι», πρόσθεσε και τόνισε ότι για την κυβέρνηση η Οδική Ασφάλεια έχει τεθεί εξαρχής σε απόλυτη προτεραιότητα και εθνικό στόχο.
Οδικό δίκτυο
Το υπουργείο Υποδομών, υπογράμμισε ο ίδιος, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. «Πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι, σημαίνει λιγότερα ατυχήματα», σημείωσε.
Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το Πάτρα – Πύργος, που μετά από τόσα χρόνια και τα εγκληματικά λάθη της προηγούμενης Κυβέρνησης ξεκινά, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται και εκτεταμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη εθνική οδό.
«Φτιάχνουμε νέους δρόμους κι αναβαθμίζουμε τους υπάρχοντες. Με έναν στόχο: ασφάλεια», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα που παίρνουν μπρος σε όλη τη χώρα: Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα, Πάτρα – Πύργος, ΒΟΑΚ στην Κρήτη, Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πήλος – Μεθώνη, Άκτιο – Αμβρακία, Μπράλος – Άμφισσα, Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, Δράμα – Αμφίπολη, Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.
Υπογράμμισε επίσης ότι ταυτόχρονα, με το ξεχωριστό πρόγραμμα σημειακών επεμβάσεων που πραγματοποιείται και στις 13 Περιφέρειες, αποκαθίσταται η οδική ασφάλεια σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις, σε 80 οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι πρέπει ταυτόχρονα να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων. Καλωσόρισε επομένως την πρωτοβουλία για το πρόγραμμα «Drive in the Moment». Μια εφαρμογή που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει, ιδίως τους νέους, για το σοβαρό ζήτημα της απόσπασης προσοχής από τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Σύστημα εξέτασης νέων οδηγών
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης κι εξέτασης νέων οδηγών.
«Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο πλαίσιο, ώστε να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική συνήθεια, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως – όπως να οδηγούν», τόνισε.
Σημείωσε όμως πως η πιο υπεύθυνη συμπεριφορά επιτυγχάνεται πολλές φορές και με την εφαρμογή ενός ξεκάθαρα διαμορφωμένου κυρωτικού πλαισίου, αυστηρού όπου χρειάζεται, αλλά δίκαιου για όλους.
Αναθεώρηση ΚΟΚ
«Προχωράμε λοιπόν με την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και εφαρμόζοντας στην πράξη μια νέα φιλοσοφία. Στόχος μας είναι ο νέος Κ.Ο.Κ. να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.
Και φυσικά να θέτει και ένα σαφές πλαίσιο κανόνων γύρω από τη μικροκινητικότητα, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος των σύγχρονων αστικών μετακινήσεων», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας: «Η οδική ασφάλεια αποτελεί έμπρακτη απόδειξη κοινωνικής υπευθυνότητας. Είναι ένα ζήτημα σοβαρό και γι’ αυτό μόνο με σοβαρότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί. Με σχέδιο και με πρόγραμμα. Όχι με ευχολόγια. Και αυτό ακριβώς κάνει η κυβέρνησή μας».
Latest News
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης
Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Γενικά άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου
Γιατί τα όμορφα μνημεία... όμορφα καίγονται
Το ιστορικό χρηματιστήριο της Δανίας είναι το τελευταίο σε μια σειρά ευρωπαϊκών μνημείων που κάηκαν
Το πόδι μιας «αρκούδας» διασχίζει την Ευρώπη - Ανάλυση του Economist
Στο αμείλικτο ερώτημα «τι θα γίνει εάν χάσει η Ουκρανία» επιχειρεί να απαντήσει ο Economist
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2023 – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% – Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είπε ψέματα πως μείωσε τους φόρους
Αφρικανική σκόνη «καταπίνει» όλη τη χώρα – Απόκοσμες εικόνες
Καλαμάτα και Κρήτη θύμισαν… Λιβύη, πορτοκαλί ομίχλη σκέπασε την Αθήνα – Το φαινόμενο εκτιμάται θα εξαλειφθεί σταδιακά την Τετάρτη
Social Media: Το κόλπο που θα σας απελευθερώσει και θα αλλάξει την ζωή σας
Είναι απλό και είναι δωρεάν
Διακοπή κυκλοφορίας στη Γέφυρα Ρίου λόγω Ολυμπιακής Φλόγας – Ποιο ρεύμα κλείνει και ποιες ώρες
Ποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υπάρξουν
Επίδομα μητρότητας για μη μισθωτές – Τι θα ισχύσει για τις αναπληρώτριες
Το επικρατέστερο σενάριο για το επίδομα μητρότητας για τις αναπληρώτριες.