Την εκτίμηση ότι θα ξεπεραστεί ο στόχος των 13 δισ. ευρώ για έργα υποδομών ως το 2023 έκανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο πρόγραμμα έργων 13 δισ., ευρώ υπογραμμίζοντας ότι «βασίζεται στις δύο θεμελιώδεις αρχές: Κάθε έργο που εξαγγέλλουμε να διαθέτει ωριμότητα μελετών και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Σημείωσε μάλιστα ότι «Στη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ακούσαμε πολλές ανακοινώσεις, πολλά μεγάλα λόγια, είδαμε ακόμα και εργοτάξια στημένα μόνο για τις ανάγκες τηλεοπτικών πλάνων. Η πραγματικότητα όμως ήταν δυστυχώς άλλη. Έργα βαλτωμένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων, ενώ δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα για νέα έργα, ούτε καν σχεδιασμός. Ξεκινήσαμε λοιπόν σχεδόν από το μηδέν. Εκπονήσαμε για πρώτη φορά έναν Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό Υποδομών, με έργα όχι μικροπολιτικής σκοπιμότητας, αλλά εθνικής αναγκαιότητας».
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια έχουμε δημοπρατήσει έργα 8 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα 3,2 δισ., που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται. Το 2022 είναι η χρονιά που θα φανεί ακόμα πιο ξεκάθαρα όλη η δουλειά που κάνουμε αυτά τα χρόνια. Ώστε κάθε Έλληνας, από την Αλεξανδρούπολη ως τη Κρήτη, να μπορεί να δει την αλλαγή με τα ίδια του τα μάτια. Και βέβαια, ως τις αρχές του 2023, προγραμματίζουμε τη δημοπράτηση έργων πάνω από 4 δισ., καθώς και τη συμβασιοποίηση των μεγάλων έργων παραχώρησης του ΒΟΑΚ και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης της Σαλαμίνας, με προϋπολογισμό περί τα 2 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας θα ξεπεράσουμε τον στόχο των 13 δισ. που είχαμε θέσει ως το 2023».
Σχετικά με το ζήτημα των ανατιμήσεων στα υλικά κατασκευών, λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία, ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να κάνει τα πάντα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των μεγάλων, αλλά και των μικρότερων έργων, σε όλη τη χώρα. «Όταν υπάρχει μια τεράστια διεθνής κρίση λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και ασκούνται τέτοιες πληθωριστικές πιέσεις ακόμα και στον πυρήνα της Ευρωζώνης, ασφαλώς αυτό προβληματίζει και τον κατασκευαστικό κλάδο. Παρακολουθούμε στενά κάθε παράμετρο του ζητήματος και είμαστε σε συνεχή επαφή με τους εκπροσώπους του κλάδου. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των μεγάλων έργων, αλλά και των μικρότερων σε όλη την Ελλάδα. Άλλωστε, όπως ξέρετε, πρόσφατα αποφασίσαμε την εφαρμογή των συντελεστών αναθεώρησης εργασιών σε όλα τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Oι παρεμβάσεις μας ήταν έγκαιρες και έδωσαν μια πραγματική ανάσα στα έργα για να συνεχίσουν» ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η Γραμμή 4
Σχετικά με την επέκταση της Αττικής Οδού τόνισε ότι το έργο της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ δημοπρατήθηκε και σύντομα θα συμβασιοποιηθεί και πρόσθεσε ότι «προετοιμάζουμε παράλληλα τις νέες επεκτάσεις και τις τελικές προτάσεις τόσο για την επέκταση προς Ραφήνα, όσο και για το μεγάλο έργο σύνδεσης της Περιφερειακής Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το Ελληνικό. Και στα δύο έργα, ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να προχωρήσουμε ταχύτερα στην ωρίμανση και την κατασκευή τους».
«Όλες οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 βρίσκονται σταδιακά σε εξέλιξη στους 4 Δήμους όπου κατασκευάζεται το έργο, ώστε να έχει ολοκληρωθεί το 2029» τόνισε ο κ. Καραμανλής. Σημείωσε μάλιστα ότι «πρόσφατα υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων με το οποίο αναλάβαμε όλοι συγκεκριμένες δεσμεύσεις για να γίνει το έργο με τη μεγαλύτερη ταχύτητα και τη μικρότερη επιβάρυνση για τους πολίτες και το περιβάλλον. Ώστε η Αθήνα όχι μόνο να μην χάσει ούτε ένα δέντρο αλλά, αντιθέτως να αποκτήσει ακόμα περισσότερα. Μιλάμε για πάνω από 1300 μεταφυτεύσεις και 2000 νέα δέντρα. Ως προς τις νέες επεκτάσεις, σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαο). Επίσης, από την Αττικό Μετρό προγραμματίζονται και ωριμάζουν σταδιακά επεκτάσεις όπως: Στη Γραμμή 1, υπόγειες επεκτάσεις μετά τον σταθμό Θησείο προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές, αλλά και από Ελληνικό προς Γλυφάδα. Και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ, από Άλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη και από Ευαγγελισμό προς Υμηττό».
Μετρό Θεσσαλονίκης
Απαντώντας για το χρονοδιάγραμμά των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι «τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου – που έγιναν από μειοψηφίες και κάποιοι τις εκμεταλλεύονται για πολιτικούς και άλλους σκοπούς – και να παραδώσουμε ολοκληρωμένο το έργο στο τέλος του 2023». Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι «οι εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 85% και της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ποσοστό 84% στα έργα Πολιτικού Μηχανικού. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 πρώτων συρμών, ενώ σε φάση αξιολόγησης βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τους 15 επιπλέον συρμούς. Και βέβαια, οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του Σταθμού Βενιζέλου, όπου ως γνωστόν συνεχίζονται εντατικά».
Σιδηροδρομικά έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων λέγοντας πως «Η Ελλάδα επιτέλους αποκτά σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές. Τώρα που έχουν πάρει το δρόμο τους όλα τα αναγκαία μεγάλα οδικά έργα, σειρά έχει η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Γι’ αυτό και ανακοινώσαμε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ, ύψους 4,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης κι εξηλεκτρισμού του υφιστάμενου δικτύου, ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Συνδέουμε όλα τα βασικά λιμάνια με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο».
Για την συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις άγονες γραμμές, που υπογράφηκε πρόσφατα ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι « Για πρώτη φορά: Διασφαλίζει με ρήτρες τα δρομολόγια σε όλη τη χώρα και δεσμεύει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πολύ συγκεκριμένες επενδύσεις, ώστε το Ελληνικό Δημόσιο να αποκτήσει νέα, σύγχρονα τρένα -τα περισσότερα εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά και τρένα υδρογόνου- να αναβαθμιστεί και το υφιστάμενο τροχαίο υλικό, αλλά και να αναπτυχθούν σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα, για την καλύτερη ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Με την υπογραφή του Θριασίου, άνοιξε ο δρόμος για την αύξηση της εμπορευματικής δραστηριότητας».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο