Την πεποίθησή του ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών, με έργα οδικά και σιδηροδρομικά που βάζουν το λιμάνι της συμπρωτεύουσας στην πρώτη γραμμή, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Από το προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Τα μεγάλα έργα υποδομής που αλλάζουν την εικόνα της χώρας» ο κ. Καραμανλής ξεδίπλωσε τη μεγάλη βεντάλια του προγράμματος υποδομών και υπενθύμισε ότι το 2019 δεν υπήρχε καμία μελετητική ωριμότητα για έργα και ακόμη χειρότερα, υπήρχαν έργα τα οποία ήταν μπλοκαρισμένα. Αναφέρθηκε στην επίσκεψη μαζί με τον Πρωθυπουργό πριν δύο ημέρες στο Πάτρα – Πύργος, αλλά και στο ξεμπλοκάρισμα του ΒΟΑΚ, τον Ε65 και ένα έργο, που όπως σχολίασε «είχε καταντήσει ανέκδοτο για τη Θεσσαλονίκη», δηλαδή το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης
«Σήμερα βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε ολοκληρώσει το 85% της υποδομής και να υπολείπεται η πολύπαθη ιστορία του Σταθμού Βενιζέλου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και σημείωσε ότι: «Έγινε κάτι το οποίο γίνεται πολλές φορές στη χώρα και εδώ έγινε σε βαθμό υπερβολικό: Έγινε ένας απίστευτος διχασμός. Πολιτικοποίηση σε ένα ζήτημα που δεν έπρεπε να πολιτικοποιηθεί. Και ήρθαμε εμείς ως κυβέρνηση να δώσουμε τη λύση και να πούμε κάτι πάρα πολύ απλό: Ότι θέλουμε και Μετρό και αρχαία». Σημείωσε δε ότι η Κυβέρνηση έχει γνώμονα το σεβασμό, αλλά και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομίας.
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι η δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ίδιου του Πρωθυπουργού είναι ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023. «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες», ξεκαθάρισε και πρόσθεσε: «Βλέπετε τις τελευταίες μέρες ότι πλατείες που παραδίδονται πίσω στους πολίτες, βλέπετε ότι ξεκινούν δοκιμαστικές λειτουργίες. Δεν θα δείτε όμως ποτέ τον Πρωθυπουργό, δεν θα δείτε ποτέ εμένα ή τον Υφυπουργό, να κάνουμε φιέστες. Όταν είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε το έργο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έρθει στη συμπρωτεύουσα και θα κάνει τα εγκαίνια».
Η Θεσσαλονίκη κόμβος μεταφορών και υποδομών
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε επίσης ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών, με έργα οδικά και σιδηροδρομικά που βάζουν το λιμάνι της συμπρωτεύουσας στην πρώτη γραμμή. «Η Θεσσαλονίκη γίνεται πλέον αυτό που όλοι θέλαμε εδώ και χρόνια: Η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Γίνεται ένας κόμβος, ένα σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών», δήλωσε και σχολίασε: «Φανταστείτε ότι μιλούσαμε για σιδηροδρομικά έργα στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα και δεν είχαμε κάνει το αυτονόητο. Δεν είχαμε συνδέσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με σιδηρόδρομο και με οδική σύνδεση. Λοιπόν τελειώσαμε με τις ψεύτικες υποσχέσεις. Η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 είναι πραγματικότητα και κατασκευάζεται. Το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και θα είναι έτοιμο -διότι έχουμε αλλάξει τη διαδικασία παραγωγής σιδηροδρομικών Έργων με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής, το δημοπρατήσαμε, θα το συμβασιοποιήσουμε μέσα σε 18 μήνες – και θα είναι έτοιμο το 2027».
Αναφέρθηκε επίσης στο flyover, που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. «Έχει να γίνει παρέμβαση στον περιφερειακό από τότε που ο πρωθυπουργός αυτής της χώρας ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Λοιπόν αυτή η ιστορία με τα τελματωμένα έργα, με τα εργοτάξια που δεν τελειώνουν ποτέ, τώρα τελειώνει. Εμείς είμαστε η παράταξη που δεν λέμε μεγάλα λόγια, που εργαζόμαστε σκληρά και κάνουμε τα έργα αυτά πραγματικότητα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στον οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη. «Όλα αυτά τα έργα αλλάζουν τη Βόρεια Ελλάδα, όλα αυτά τα έργα δεν είναι αποσπασματικά. Δεν αυτοσχεδιάζουμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι από το συνολικό προγραμματισμό έργων ύψους 13 δισ. ευρώ έχουν ήδη δημοπρατηθεί τα 7 δισ. και έχουν συμβασιοποιηθεί, δηλαδή έχουν εκκινήσει, τα 3,5 δισ. ευρώ.
«Μέσα σε τρία χρόνια, 3,5 δισ. ευρώ έργα. Το μεγαλύτερο πακέτο έργων που έχει γίνει από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Και να κάνουμε και μία σύγκριση εδώ, διότι εγώ προσωπικά έχω κουραστεί να δίνω απαντήσεις σε αυτό το παρεάκι της δήθεν ριζοσπαστικής αριστεράς: Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη σε τρία χρόνια έκανε 3,5 δισ. ευρώ έργα και συνεχίζει. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε πέντε χρόνια συμβασιοποίησε έργα 800 εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ποτέ δεν τελείωσε», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Σαμαράς: Η διαγραφή μου ήταν προαποφασισμένη – Θα παραμείνω μάχιμος και παρών
Ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ανέλυσε τα 50 χρόνια κοινοβουλευτικού του έργου και τις σημαντικές ιστορικές στιγμές που έζησε
Συρία: Ο ΟΗΕ ανησυχεί για τα ισραηλινά πλήγματα
Ο ΟΗΕ δεσμεύεται πλήρως να υποστηρίξει την ομαλή μετάβαση της εξουσίας στη Συρία
Γ. Παπανδρέου: Η Δημοκρατία και η ειρήνη ζωτικές προϋποθέσεις για την ευημερία του ελληνικού λαού
Η εξωτερική πολιτική είναι μία πράξη ευθύνης βαθιά συνδεδεμένη με το αφήγημα κάθε λαού, τόνισε ο Γιώργος Παπανδρέου
Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακηρύχθηκε «Πρόσωπο της Χρονιάς» από το περιοδικό Time
Φέτος είναι η δεύτερη φορά που ο Ντόναλντ Τραμπ λαμβάνει τον «τίτλο», καθώς είχε την ίδια τιμή και το 2016
Κώστας Μπαντουβάς: Πέθανε ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ
Η κηδεία του Κώστα Μπαντουβά θα τελεστεί το Σάββατο στο Ηράκλειο
Σακελλαροπούλου (ΠτΔ): Από τον αναστοχασμό στις μείζονες προκλήσεις του μέλλοντος
Η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας μίλησε στο συνέδριο «Μεταπολίτευση 1974-2024: 50 Χρόνια Ελληνική Εξωτερική Πολιτική»,
Ανοίγει ξανά το κλαμπ που έδινε αλκοόλ σε ανήλικους- Έντονη αντίδραση Δούκα
Ο δήμαρχος Αθηναίων εκφράζει την «έντονη ανησυχία» για την εξέλιξη αυτή
Γιατί το Ισραήλ επιτίθεται στη Συρία
Το Ισραήλ επιτίθεται κατά της Συρίας και σύμφωνα με τους αναλυτές υπάρχει λόγος
Οι εξελίξεις στη νομοθετική διαδικασία το 2023 - Θετικά και αρνητικά
Η σημαντικότερη βελτίωση το 2023 καταγράφεται στην κοινοβουλευτική διαδικασία
Ο Τραμπ προσκάλεσε τον πρόεδρο της Κίνας στην ορκωμοσία του, λένε αμερικανικά ΜΜΕ
Ο Ντόναλντ Τραμπ προορίζει αρκετά λεγόμενα «γεράκια» ως προς την πολιτική έναντι του Πεκίνου για θέσεις-κλειδιά