
Στην τελική ευθεία για να υποδεχθούν τους επισκέπτες τους βρίσκονται τα δυο εμβληματικά “Brands” του ελληνικού τουρισμού, η Μύκονος και η Σαντορίνη. Λίγες μέρες από τον εορτασμό του Πάσχα ο τουριστικός κόσμος των δυο νησιών δηλώνει έτοιμος να υποδεχθεί και εφέτος τους επισκέπτες και θαυμαστές συνάμα, των δυο νησιών, όπως τονίζουν.
H Μύκονος είναι έτοιμη εφέτος να επανακτήσει τον χαμένο χρόνο αλλά και τα χαμένα έσοδα, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ανδρέας Φιορεντίνος τ. πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων του νησιού και νυν τομεάρχης τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας υπογραμμίζοντας ότι όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό στο νησί, δικαιολογημένα περιμένουν μία γόνιμη τουριστική περίοδο. Είναι γνωστό ότι η Μύκονος μαζί με την Σαντορίνη χαρακτηρίζονται ως οι πλέον αναγνωρίσιμοι ελληνικοί προορισμοί για τις διεθνείς διασημότητες και τους εν γένει ισχυρούς οικονομικά τουρίστες από τις ΗΠΑ αλλά και από όλο τον υπόλοιπο κόσμο, συμπληρώνει ο κ. Φιορεντίνος.
Εστιάζοντας στην περίοδο του Πάσχα τονίζεται ότι κατά κύριο λόγο το νησί των ανέμων θα κατακλυστεί από παραθεριστές του νησιού, δηλαδή αυτούς που έχουν σπίτι στην Μύκονο, ενώ η τουριστική οικογένεια των ξενοδόχων της Μυκόνου, είναι έτοιμοι να καλωσορίσουν σημαντικές ροές τουριστών, από την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, όπου και ανοίγει πλέον το σύνολο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων του νησιού, σημειώνει ο κ. Φιορεντίνος. Πεποίθηση των ξενοδόχων του νησιού είναι το γεγονός ότι η Μύκονος θα έχει μια καλή σεζόν, τα έσοδα της οποίας θα επιτρέψουν να πλησιάσουν σε ικανοποιητικό ποσοστό τα ρεκόρ του 2019.
Αυτή τη στιγμή, οι προσδοκίες των επιχειρηματιών του νησιού βασίζουν τις εκτιμήσεις τους στο γεγονός ότι αποκαταστάθηκε η αεροπορική σύνδεση με τις ΗΠΑ και μάλιστα με 9 πτήσεις την εβδομάδα. Αν προστεθούν σε αυτές και άλλες 4 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση από τον Καναδά, τότε οι προσδοκίες των ανθρώπων του νησιού για μία χρονιά – ρεκόρ σε ότι αφορά τα έσοδα και τις αφίξεις είναι ρεαλιστικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε έρευνα που πραγματοποίησε η Lonely Planet για την εφετινή τουριστική περίοδο, το ενδιαφέρον των Αμερικανών τουριστών για την Ελλάδα είναι σχεδόν 5 φορές μεγαλύτερο από πέρυσι και ειδικά για την Μύκονο 11.6 φορές, αντίστοιχα. Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και οι εκτιμήσεις του Lonely Planet αναφορικά με την Καναδική αγορά. Υπολογίζεται ότι εφέτος το ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι κατά 8 φορές υψηλότερο από ότι πέρυσι ενώ, αποκλειστικά για την Μύκονο είναι κατά 13.4 φορές μεγαλύτερο.
Σαντορίνη: Έτοιμο το νησί και για το καλοκαίρι
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα μηνύματα για την Σαντορίνη που ήδη η πλειοψηφία των τουριστικών μονάδων έχει ανοίξει και περιμένει να υποδεχτεί σημαντικές ροές τουριστών από το Πάσχα. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος, πρώην δήμαρχος και οινοποιός σε ένα από τα επισκέψιμα οινοποιεία του νησιού, αφού τονίζει την ετοιμότητα του νησιού για την περίοδο τόσο του Πάσχα όσο και του καλοκαιριού, σημειώνει ότι η σαιζόν ξεκίνησε καλά και εκτίμησε ότι η Σαντορίνη θα έχει μια πολύ καλή τουριστική χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν ανοίξει και ήδη υποδέχονται κόσμο.
Μάλιστα ο κ. Ζώρζος κάλεσε τους επισκέπτες να μην δουν την Σαντορίνη ως “καρτ ποστάλ”, αλλά να ζήσουν και να γευτούν τα προϊόντα του νησιού και παράλληλα να ταξιδεύσουν στο χρόνο επισκεπτόμενοι τους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού. Σαντορίνη δεν είναι μόνο η “Καλντέρα”, σημείωσε μεταξύ άλλων. Αναφερόμενος τέλος στο φαινόμενο της υπερβολικής συγκέντρωσης τουριστών σε συγκεκριμένες ώρες, εφέτος σημείωσε εάν λειτουργήσει η χρονική κατανομή στα κρουαζιερόπλοια δεν θα υπάρξει ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση ζήτησε από την πολιτεία να βάλει ένα φρένο στην οικοδόμηση του νησιού, ως μέτρο στα αστικού τύπου προβλήματα που εμφανίζονται.
Με το βλέμμα στραμμένο στην εποχή της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και διασυνδέσεων του τουρισμού με άλλους παραγωγικούς τομείς της εθνικής οικονομίας ο κ. Φιορεντίνος υπενθυμίζει ότι ήδη η πολιτική ηγεσία του τουρισμού έχει λάβει πρωτοβουλίες για την ολιστική μετάβαση των δύο εμβληματικών νησιών, της Μυκόνου και της Σαντορίνης στην βιωσιμότητα. Σε ένα άλλο μοντέλο τουριστικής οργάνωσης που θα είναι το πρότυπο και για άλλες περιοχές της χώρας μας. Σχεδιασμένο ώστε να αναβαθμίσει τις αντοχές του τουριστικού μας οικοσυστήματος, να συμβάλει στην αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό και επιπλέον να διασφαλίσει τον φυσικό πλούτο των τόπων μας για τις επόμενες γενιές, καταλήγει ο κ. Φιορεντίνος.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι