Όσο δυσοίωνη ανέμεναν οι αναλυτές αποδείχτηκε η εαρινή έκθεση για την πορεία της γερμανικής οικονομίας λόγω των συνεπειών του πολέμου. Μάλιστα, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προειδοποιώντας πως τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνουν την πιθανότητα ενός ενεργειακού εμπάργκο κατά της Ρωσίας.
Στην περίπτωση αυτή, η υποχώρηση της γερμανικής οικονομίας σε επίπεδα ύφεσης φαντάζει σχεδόν βέβαιη, εξήγησε ο κ. Χάμπεκ, σχολιάζοντας τα στοιχεία της σημερινής έκθεσης. Αν και το τοπίο μοιάζει ούτως ή άλλως δύσκολο, ακόμη και δίχως ένα εμπάργκο.
«Μετά από τα δύο χρόνια της πανδημίας του κορωνοϊού, ο πόλεμος έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη βάρος. Ο πόλεμος και οι οικονομικές συνέπειες του έρχονται να μας υπενθυμίσουν πόσο ευάλωτοι είμαστε» τόνισε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως δυστυχώς «θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να πληρώσουμε το τίμημα» αναφορικά με τη στήριξη της Γερμανίας και ευρύτερα της Ευρώπης προς την Ουκρανία με τις κυρώσεις που έχουν δρομολογηθεί κατά της Ρωσίας.
Πραγματικά, το υπουργείο Οικονομικών στην εαρινή έκθεση του περιέκοψε σημαντικά τις προβλέψεις του για την πορεία της οικονομίας, εκτιμώντας πως οι ρυθμοί ανάπτυξης για το 2022 θα κινηθούν στο 2,2%, από το 3,6% που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη. Για το 2023 η νέα πρόβλεψη τοποθετεί τους ρυθμούς ανάπτυξης στο 2,5%.
Ωστόσο, η περαιτέρω επιβάρυνση στο ενεργειακό μέτωπο, όπως φάνηκε με τις τελευταίες εξελίξεις στο φυσικό αέριο θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη υποχώρηση της κυριότερης ευρωπαϊκής οικονομίας, κατά 0,5 έως και 5,6 ποσοστιαίες μονάδες, αναλόγως με το σενάριο. Κι αυτό παρά το γεγονός πως, όπως εξήγησε και ο Γερμανός υπουργός, η εξάρτηση της χώρας από το ρωσικό φυσικό αέριο έχει ήδη μειωθεί στο 35% από το 55% που ήταν πριν την έναρξη του πολέμου.
Δυσμενή είναι τα μηνύματα και από το μέτωπο του πληθωρισμού. Ο δείκτης θα εκτιναχθεί στα ύψη φέτος, στο 6,1%, αντί του 3,3% που αναμενόταν, αν και θεωρείται πως θα υποχωρήσει μέσα στο 2023 στο 2,8%.
Θυμίζουμε πως ο τιμάριθμος έχει ήδη πάρει την ανιούσα και για τον Μάρτιο εκτοξεύτηκε στο υψηλότερο σημείο εδώ και πάνω από σαράντα χρόνια, στο 7,3%. Η ανοδική του κίνηση εκτιμάται πως συνεχίστηκε και τον Απρίλιο, όπως αναμένεται να δείξουν τα στοιχεία που θα δημοσιευτούν την Πέμπτη.
Latest News
Ο Σιλβέστερ Σταλόνε βγάζει στο σφυρί ρολόι Patek Phillipe - Το φορούσε στους «Αναλώσιμους 2»
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα Grandmaster Chime τίθεται σε εμπορική δημοπρασία
Τα θαλάσσια drones «ταράζουν τα νερά» στις ΗΠΑ - Τι αλλάζει στον ναυτικό πόλεμο
Η φονική αποτελεσματικότητα των θαλάσσιων drones έχει αποδειχθεί στη Μαύρη Θάλασσα
Αύξηση επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ευρωζώνη με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και ένα έτος
Οι πάροχοι υπηρεσιών καταγράφουν ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους για τρίτο συνεχόμενο μήνα
«Ανακαινίστε για να αυξήσετε τις πωλήσεις» - Καμπανάκι από τον πρώην CEO των Starbucks
Ο Χάουαρντ Σουλτς υποστήριξε ότι η εταιρεία πρέπει να βελτιώσει τον τρόπο παραγγελίας και την εμπειρία πληρωμής μέσω κινητών
Η Ευρώπη έχει τα εμπορικά εργαλεία για να αμυνθεί στην Κίνα - Η προειδοποίηση Φον ντερ Λάιεν
«Ο κόσμος δεν μπορεί να απορροφήσει την πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας»
Ο Μπάφετ φεύγει, ο Άμπελ έρχεται - Η επόμενη μέρα στην Berkshire
Ο Γκρεγκ Άμπελ προβλέπεται πως θα αντικαταστήσει τον Μπάφετ στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για τις επενδύσεις και την κατανομή του κεφαλαίου
Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla
Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»
Πώς η στεγαστική κρίση της ΕΕ ενδυναμώνει την ακροδεξιά
Τα δυσβάσταχτα ενοίκια και οι τιμές των ακινήτων κινδυνεύουν να γίνουν βασικό πολιτικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για μείωση των ευρωεπιτοκίων τον Ιούνιο
Από τη βενζίνη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τι κάνουν ΗΠΑ και Κίνα
Οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία