Το εταιρικό όχημα θεωρείται προνόμιο των υψηλόβαθμων στελεχών στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και χρήσιμο εργαλείο δουλειάς- ειδικά στη Γερμανία, όπου πολλοί εργάζονται σε άλλη πόλη από εκείνη που διατηρούν τη μόνιμη κατοικία τους. Συνήθως το όχημα προσφέρεται στους ενδιαφερόμενους μέσω εταιρικού λίζινγκ. Επικαλούμενη στοιχεία της ιδιωτικής εταιρίας Leaseplan, η οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt αποκαλύπτει χρήσιμα στοιχεία για τα πιο δημοφιλή εταιρικά μοντέλα το 2021. Θα περίμενε κανείς ότι στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται οι γνωστές λιμουζίνες Mercedes-Benz ή BMW. Ή μήπως μία ακόμη πιο ακριβή Porsche;
Κι όμως, τα στοιχεία δίνουν μία εντελώς διαφορετική εικόνα. Το δημοφιλέστερο εταιρικό αυτοκίνητο για το 2021 είναι το Passat Variant της Volkswagen, καθώς συγκεντρώνει το 5,8% των προτιμήσεων. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραδοσιακά το Passat θεωρείται κλασική επιλογή για τον οικογενειάρχη που θέλει πάνω απ΄όλα αξιοπιστία στην κατασκευή και μεγάλο χώρο αποσκευών. Τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί και σχεδιαστικά, χωρίς να χάνει την αξιοπιστία του.
VW, Ford, Skoda στην κορυφή
Δεύτερο μοντέλο, με 5% των προτιμήσεων- και μοναδικό SUV στα πέντε πρώτα εταιρικά οχήματα- αναδεικνύεται το Ford Kuga Duratec,που είναι και υβριδικό. Ακολουθεί το Skoda Octavia Combi, που βασίζεται στην πλατφόρμα του VW Golf. Άλλωστε η τσεχική Skoda ανήκει, εδώ και πολλά χρόνια, στον γερμανικό όμιλο Vollkswagen. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ένας κλασικός ανταγωνιστής του Golf, το Ford Focus Turnier, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ένα ακόμη Skoda, το Superb Combi, που βασίζεται στην πλατφόρμα του Passat. Είναι προφανές ότι το κόστος, η κατανάλωση και η αξιοπιστία του κινητήρα αποτελούν τα κύρια κριτήρια για την προμήθεια εταιρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία.
Τελευταία προσφέρονται όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Η στροφή αυτή διευκολύνεται από το χαμηλό κόστος κίνησης σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, αλλά και από τα φορολογικά κίνητρα», λέει ο Ρόλαντ Μάγιερ, επικεφαλής της γερμανικής LeasePlan, στην Handelsblatt. Επιπλέον, επισημαίνει, «η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, η ταχύτητα φόρτισης και η ποιότητα των μπαταριών συνεχώς βελτιώνονται». Κορυφαίο ηλεκτρικό εταιρικό όχημα για το 2021, με 18,7% των προτιμήσεων, αναδεικνύεται το Skoda Enyaq iV 80. Στη δεύτερη θέση μας περιμένει μία έκπληξη, το μικροσκοπικό αλλά δαιμόνιο Renault Twingo Electric. Μόλις στην τρίτη θέση ακολουθεί το Tesla Model 3 LR, που μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι το κορυφαίο ηλεκτρικό εταιρικό αυτοκίνητο σε όλη την Ευρώπη.
Κάποιοι πολιτικοί δίνουν το παράδειγμα
Τι γίνεται όμως με τα «υπηρεσιακά» αυτοκίνητα των πολιτικών που όπως και να το κάνουμε, πολλές φορές δίνουν το παράδειγμα για τους απλούς πολίτες; Την εποχή της παντοδυναμίας του, ο σοσιαλδημοκράτης Γκέρχαρντ Σρέντερ υπερηφανευόταν ότι είναι «καγκελάριος όλων των αυτοκινήτων» (κατά το «πρωθυπουργός όλων των Ελλήνων») και κάθε τόσο άλλαζε την υπηρεσιακή λιμουζίνα που χρησιμοποιούσε. Στα χρόνια της Άνγκελα Μέρκελ οι θηριώδεις Mercedes-Benz ή BMW εγκαταλείφθηκαν για χάρη της διακριτικής πολυτέλειας ενός Audi.
Ο διάδοχός της Όλαφ Σολτς επιστρέφει στην εγγυημένη συνταγή της πολυτελούς, θωρακισμένης Mercedes-Benz. Πάντως, το παράδειγμα φαίνεται να ακολουθούν πολλοί νεότεροι πολιτικοί. Με Audi εμφανίστηκε το βράδυ της Κυριακής η ηγεσία των σοσιαλδημοκρατών (SPD) μετά τις εκλογές στο κρατίδιο του Ζάαρ. Εξαιρέσεις βέβαια επιτρέπονται- για να μην πούμε ότι επιβάλλονται- για λόγους εντοπιότητας. Αν και «Πράσινος», ο πρωθυπουργός της Βάδης-Βυρτεμβέργης Βίνφριντ Κρέτσμαν δύσκολα θα αποφύγει μία Mercedes-Benz. Αλλά και ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Ζέντερ μάλλον θα προκαλούσε πολιτικό ζήτημα, εάν εμφανιζόταν με αυτοκίνητο διαφορετικό από μία επιβλητική βαυαρική BMW.
Latest News
Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου του Βήματος για τα 50 χρόνια Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής
Το πρόγραμμα του συνεδρίου που διοργανώνει το BHMA σε συνεργασία με το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών στις 12 και 13 Δεκεμβρίου για την πορεία της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής στα 50 χρόνια της Μεταπολίτευσης – Ζωντανή κάλυψη από το κανάλι του Βήματος στο YouTube
Την Πέμπτη ανακοινώνει ο Μακρόν το όνομα του νέου πρωθυπουργού
Σύμφωνα με πληροφορίες του Γαλλικού Πρακτορείου , ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δεν πρόκειται να παρουσιάσει απόψε τον νέο πρωθυπουργό
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Κρούγκμαν: Αποσύρεται μετά από 25 χρόνια ως αρθρογράφος των New York Times
Την είδηση μοιράστηκε η συντάκτρια της στήλης Opinion Kathleen Kingsbury
«Διαστημική» άνοδος για τη SpaceX - Στα 350 δισ. δολ. η αποτίμηση
Η εκρηκτική αποτίμηση, εδραιώνει την ιδιότητα της SpaceX ως την πιο πολύτιμη ιδιωτική νεοφυή επιχείρηση στον κόσμο
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Το πολύπλοκο τοπίο στη Συρία αλλάζει το χάρτη στη Μέση Ανατολή
Εξαιρετικά πολύπλοκο είναι το τοπίο στη Συρία, στη μετά Άσαντ εποχή, με Ισραήλ, και Τουρκία, να παίρνουν θέση συνδιαμορφωτή των εξελίξεων.
Ολιστική αντιμετώπιση κολπικής μαρμαρυγής: Είναι νόσος και όχι αρρυθμία
Ο Δρ. Δημήτρης Τσιαχρής στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών μιλά για τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η νόσος
Η κυβέρνηση Μπάιντεν «αποχαιρετά» τη Ρωσία με νέα πακέτο κυρώσεων - Στόχος ξανά το πετρέλαιο
Οι ΗΠΑ έχουν επίσης προχωρήσει σε αύξηση της στρατιωτικής και οικονομικής στήριξης προς την Ουκρανία
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Πρώην αρραβωνιαστικιά του γιου του Τραμπ – Ποια είναι η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ αναλαμβάνει πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα – «Πιστή σύμμαχος και φίλη», αναφέρει ο Τραμπ