Σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών μετά την πανδημία οδηγείται το ελληνικό λιανεμπόριο, το οποίο, την πενταετία 2015-2020 -και παρά τις συνέπειες της πανδημίας- σημείωσε αυξημένες επιδόσεις. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη “The Future of Retail Sector” της KPMG για την ελληνική αγορά.
Η μελέτη “The Future of Retail Sector” που πραγματοποίησε η KPMG στην Ελλάδα διερευνά τη δομή, το μέγεθος και την ανάπτυξη του κλάδου του ελληνικού λιανικού εμπορίου, όπως επίσης και τις χρηματοοικονομικές τάσεις.
Επιπλέον, παρουσιάζει μια πιο λεπτομερή ανάλυση κάθε υποτομέα του λιανικού εμπορίου, μέσω χρηματοοικονομικών μεγεθών, για τους πιο σημαντικούς παίκτες της αγοράς.
Ακόμη, εστιάζει στη μελλοντική πορεία του κλάδου, τονίζοντας τις τάσεις του λιανικού εμπορίου, τις συμπεριφορές των καταναλωτών καθώς και τις τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν τις προοπτικές του κλάδου.
Βασικά ευρήματα
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής:
— Παρά τις συνέπειες της πανδημίας, την 5ετια 2015-2020, το ελληνικό λιανικό εμπόριο σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) του κύκλου εργασιών ίσο με 5,6%.
— Το Λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης για την ελληνική οικονομία, απασχολώντας περίπου το 10,6% του συνόλου του απασχολούμενου προσωπικού.
— Εκτός από τους υποτομείς Παντοπωλείου (Grocery) και Ηλεκτρονικών Ειδών, οι υπόλοιποι υποτομείς Λιανικής κατέγραψαν πτώση πωλήσεων το 2020.
— Η πανδημία του COVID-19 μεταμόρφωσε το Λιανικό εμπόριο με διάφορους τρόπους, οδηγώντας στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επαναπροσδιορίζοντας τις συνήθειες και τις προτεραιότητες των καταναλωτών και μετασχηματίζοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Κυρίαρχες τάσεις
Οι κυρίαρχες τάσεις για τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές προσβλέπουν στην εστίαση σε πρωτοβουλίες ESG, στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, στην πολυκαναλική (omnichannel) προσέγγιση πελατών, στο ενδιαφέρον για πληροφορίες για τον κύκλο ζωής του προϊόντος, στην προτίμηση σε υγιή και οικονομικά προϊόντα και τέλος, στη δοκιμή μη παραδοσιακών τρόπων αγοράς, όπως E-Commerce, Q-Commerce και Online-to-Offline Commerce.
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα η εποχή μετά την πανδημία θα οδηγήσει το Λιανικό εμπόριο σε νέα μονοπάτια, με γνώμονα τις τεχνολογικές ανακαλύψεις και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το Extended Reality (XR), το Blockchain και το 3D-Printing είναι μερικές μόνο από τις τεχνολογίες που οδηγούν στο μετασχηματισμό του Λιανικού εμπορίου.
Ο Δημήτρης Τανός, Partner, Audit, KPMG στην Ελλάδα με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας σχολίασε: «Η έρευνα υπογραμμίζει τη σημαντικότητα και τη δυναμική του Λιανικού εμπορίου στη στήριξη και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Παρά τις συνέπειες της πανδημίας, το Λιανικό εμπόριο είναι ο 2ος σημαντικότερος εργοδότης στη χώρα μας. Ταυτόχρονα, η έρευνα υποδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των εταιρειών στη νέα πραγματικότητα και στις νέες συνθήκες, με κυρίαρχες τάσεις σε θέματα ESG, τεχνητής νοημοσύνης και προσέγγισης πελατών».
Latest News
Πού ανοίγει η ελβετική IWG τρία νέα κτίρια γραφείων με την ώρα
Η ελβετική IWG επεκτείνει την παρουσία της στην Αθήνα με τρία νέα κέντρα ευέλικτων χώρων εργασίας
Η λαχαναγορά του Ρέντη φεύγει, τα data centers έρχονται – Τα σχέδια του Υπερταμείου
Συγχωνεύονται οι κεντρικές αγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης Εισαγωγή του εθνικού φορέα στο ΧΑ – Τι εξετάζει το Υπερταμείο για την αξιοποίηση της λαχαναγοράς του Ρέντη – Ποιοι ενδιαφέρονται για τις Ελληνικές Αλυκές
Έρχονται νέες μειώσεις στα επιτόκια των δανείων στην Ελλάδα - Ο ρόλος της ΕΚΤ
Τα βλέμματα στην αυριανή συνεδρίαση της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πώς διαμορφώνονται οι δόσεις στα δάνεια
Το παράδοξο φαινόμενο με το γάλα – Τι συμβαίνει με τις τιμές και την κατανάλωση
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση γάλακτος στην εγχώρια αγορά – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Circana
EasyJet: Αυξάνει τα δρομολόγια της στην Αθήνα - Ο νέος στόχος για επιβάτες το 2025
Η EasyJet επανατοποθετείται στην ελληνική τουριστική αγορά ανεβάζοντας το καλοκαίρι σε 15 τον αριθμό των δρομολογίων από Αθήνα - Σενάριο και για βάση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
ΔΕΗ: Στις 13 Δεκεμβρίου η ακύρωση του προγράμματος buy back μετοχών
Με την απόφαση της ΓΣ της ΔΕΗ, μειώνεται ο συνολικός αριθμός των μετοχών από 382.000.000 σε 369.270.000 κοινές ονομαστικές μετοχές, λόγω ακύρωσης 12.730.000 ιδίων μετοχών
Ικανοποίηση των εμπόρων για παράταση του πλαφόν 3% στις μισθώσεις
Με τη χρονική παράταση του πλαφόν για ένα ακόμη έτος, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα είναι σε καλύτερη θέση, λέει ο πρέδρος της ΕΣΕΕ Στ.Καφούνης
Πετρόπουλος: Ολοκληρώθηκε η απόκτηση της ΤΕΜΜΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η εταιρεία
Χτίζοντας ένα βιώσιμο αύριο: Το όραμα της Motor Oil, ως ένας διεθνής πολυενεργειακός Όμιλος
Η Motor Oil έχει αποδείξει ότι προσαρμόζεται στις παγκόσμιες συνθήκες, ενώ παραμένει σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της