
Πέντε χρόνια μετρά η νέα εποχή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που ξεκίνησε στις 11 Απριλίου 2017, με τη Fraport Greece στο τιμόνι να υλοποιεί μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα. Το ταξίδι μέχρι σήμερα, είχε σημαντικά ορόσημα, μεγάλες επιτυχίες, αλλά και απρόβλεπτες δυσκολίες. Τα δυόμισι τελευταία χρόνια συνέπεσαν με την ιστορικά μεγαλύτερη δοκιμασία για τον αεροπορικό κλάδο, που ήρθε αντιμέτωπος σχεδόν με την απόλυτη καθήλωση, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Οι 14 περιφερειακές πύλες της χώρας όμως επέδειξαν, μέσα σε αυτή την κρίση, ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, φτάνοντας για τους δυόμισι μήνες της περσινής θερινής σεζόν σχεδόν στα επίπεδα του 2019, που ήταν και η χρονιά-ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού. Συνολικά, για το 2021 ανέκτησαν το 57,8% της επιβατικής κίνησης, ξεπερνώντας τις προβλέψεις για ανάκαμψη στο ήμισυ της προ Covid εποχής. Ετοιμάζονται δε, για ένα «θερμό» φετινό καλοκαίρι, που, σύμφωνα με τις προβλέψεις για τον τουρισμό, θα ξεπεράσει στην κορύφωση ακόμα κι εκείνο του 2019.
Σχέδιο βελτίωσης και ανάπτυξης
Με την έναρξη της παραχώρησης στη Fraport Greece, μπήκαν μπρος οι μηχανές για το μεγαλύτερο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης κομβικών υποδομών, που έχει υλοποιηθεί στη χώρα, ύψους 440 εκατ. ευρώ. Οταν η εταιρεία ανέλαβε τους περιφερειακούς αερολιμένες, οι υποδομές πολλών εξ αυτών δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν πλέον αποτελεσματικά στις αυξανόμενες απαιτήσεις της επιβατικής κίνησης, αλλά και στην εικόνα μίας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας. Η ανάγκη για την εκπόνηση ενός συγκροτημένου σχεδίου βελτίωσης και ανάπτυξης των εν λόγω αεροδρομίων, που αποτελούν ως επί το πλείστον πύλες δημοφιλών τουριστικών προορισμών της χώρας, ήταν επιτακτική.
Το ευρύ επενδυτικό πλάνο, που μεταμόρφωσε τους περιφερειακούς αερολιμένες σε σύγχρονους επιβατικούς, εμπορικούς, τουριστικούς και διαμετακομιστικούς κόμβους, ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Ετρεξε σε 14 διαφορετικές περιοχές της χώρας, η κάθε μία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, και με τα αεροδρόμια σε παράλληλη λειτουργία, καθώς η διακίνηση επιβατών γινόταν κανονικά.
Για την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου που υλοποιήθηκε στη χώρα κατά την τελευταία δεκαετία, με αποτύπωμα σε 11 νησιά και 3 ηπειρωτικούς προορισμούς, χρειάστηκαν 42 μήνες. Η υλοποίηση των εργασιών προχώρησε με αμείωτους ρυθμούς, ακόμα και κατά τους μήνες υψηλής επιβατικής κίνησης. Ούτε η κατακόρυφη μείωση της κύριας δραστηριότητας των αεροδρομίων, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού, ανέκοψε τη σταθερή πορεία του έργου, που παραδόθηκε μάλιστα στο ακέραιο 3 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική δέσμευση της εταιρείας.
Τι περιλάμβανε η κατασκευή
Το ολικό λίφτινγκ των 14 περιφερειακών αερολιμένων από τη Fraport Greece περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων απο-/προσγείωσης.
Τα έργα αφορούν σε κτήρια συνολικής έκτασης 330.000 τ.μ. Σημαντικό ορόσημο σε αυτή την ιδιαίτερα παραγωγική πενταετία, που έδωσε νέα δύναμη πυρός στο εθνικό τουριστικό προϊόν, υπήρξε η ταυτόχρονη τελετή των εγκαινίων για τα 14 αεροδρόμια. Οικοδεσπότης αυτής της πανηγυρικής εκδήλωσης ήταν, στις 19 Μαΐου 2021, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, που είναι και ο μεγαλύτερος από τους αερολιμένες που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Τα εγκαίνια σηματοδότησαν την επίσημη ολοκλήρωση του πρωτοποριακού και απαιτητικού προγράμματος για τον εκμοντερνισμό και την αναβάθμισή τους. Σε μία περίοδο μάλιστα που η χώρα επένδυε στην επανεκκίνηση των «μηχανών» του ελληνικού τουρισμού για την ανάκαμψη της οικονομίας από την κρίση.
Ενα εμβληματικό επενδυτικό εγχείρημα
Οπως επισήμανε, με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε ετών δυναμικής παρουσίας στην Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Alexander Zinell, «σε αυτό το διάστημα υλοποιήσαμε με επιτυχία ένα εμβληματικό επενδυτικό εγχείρημα. Με την αναμόρφωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δείξαμε τι ακριβώς μπορούν να επιτύχουν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας όταν συνεργάζονται αποτελεσματικά. Βλέπουμε πραγματική εξέλιξη και ερχόμαστε όλοι ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων του αύριο. Η Fraport Greece θα εξακολουθήσει να πρωταγωνιστεί στην αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών, στηρίζοντας παράλληλα ουσιαστικά τις τοπικές κοινωνίες, με γνώμονα πάντα τη βιώσιμη ανάπτυξη».
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, σχολίασε ότι οι αναβαθμισμένες πύλες εισόδου «φέρνουν την Ελλάδα σε μια πολύ ισχυρή ανταγωνιστική θέση, κάτι που ήδη αποδείχθηκε από τη σημαντική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης το περασμένο καλοκαίρι, με την επανεκκίνηση των ευρωπαϊκών ταξιδιών». Αλλωστε, η ψήφος εμπιστοσύνης της εταιρείας στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, αλλά και στην αναπτυξιακή και παραγωγική δυναμική της ελληνικής περιφέρειας, δόθηκε από τη συμμετοχή της στον διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση, με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, καθώς και με τη δέσμευση στο επενδυτικό πλάνο των 440 εκατ. ευρώ.
Η μέριμνα για το κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα της λειτουργίας των 14 περιφερειακών αερολιμένων, αποτελεί βασική αρχή της Fraport Greece.
Εχοντας ως κεντρικό άξονα τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, η εταιρεία στοχεύει να συνεχίσει να αποτελεί την ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο της, με όχημα τη διεθνούς επιπέδου τεχνογνωσία και την υψηλή εξειδίκευση των εργαζομένων της.
Κύριες επιδιώξεις της εταιρείας είναι να προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες, άρτια κατάρτιση στο προσωπικό της και ουσιαστική στήριξη στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται, συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.


Latest News

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Καθαρά κέρδη 57,4 εκατ. ευρώ το 2024, επιστροφή 174 εκατ. στους μετόχους
Τα Βασικά Οικονομικά Μεγέθη του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη χρήση του 2024

Νέα αύξηση 3,7% του δείκτη τιμών στα οικοδομικά υλικά - Ποια σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το κόστος κατασκευής νέων κτηρίων στην Ελλάδα - Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά