Οι κρατήσεις θέσεων κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για την φετινή χρονιά παρουσιάζουν αύξηση κατά 25% σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ πανδημίας, με αναγνώριση πάντα του γεγονότος ότι τα τελικά αποτελέσματα εξαρτώνται από την επίδραση του πολέμου στην ευρωπαϊκή γειτονιά μας, στην Ουκρανία.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Δημήτρης Ιατρίδης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διεθνής έκθεσης SEATRADE CRUISE GLOBAL 2022 με θέμα την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό που διεξήχθη στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών μεταξύ 25 και 28 Απριλίου.
Στις συναντήσεις του, με εκπροσώπους της βιομηχανίας κρουαζιέρας ο κ. Ιατρίδης επιβεβαίωσε το ισχυρό και διαρκώς αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, γεγονός που αποτυπώνεται στην σημερινή εικόνα των κρατήσεων για το 2022 αλλά και την μέχρι τώρα πορεία του κλάδου τους 4 πρώτους μήνες του έτους.
Εξάλλου σύμφωνα με τον δρ Άγγελο Φ. Βλάχο, βετεράνο εμπειρογνώμονα σε θέματα τουριστικής πολιτικής και στέλεχος με εμπλοκή στη λιμενική βιομηχανία ο οποίος επίσης βρέθηκε στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας «πέρα από την δεδομένη αισιοδοξία που εκφράστηκε από τους κορυφαίους του κλάδου, ειδικά στην εναρκτήρια παρουσίαση κατά την έναρξη της Έκθεσης, μπορεί κανείς να αισθανθεί το μούδιασμα». Ενώ η προσδοκία περισσεύει, η αισιοδοξία δεν είναι το ίδιο έντονη. Ηγετικά στελέχη από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας εμφανίστηκαν, κατ’ ιδίαν μάλλον προβληματισμένα απέναντι στα μεγάλα γεωπολιτικά προβλήματα που αναδύθηκαν πρόσφατα, στη ραγδαία αύξηση στο κόστος των καυσίμων, στις σημαντικές ρωγμές που εμφανίζει η εφοδιαστική αλυσίδα ως αποτέλεσμα των πιέσεων που δέχεται κυρίως από τις εξελίξεις στην Κίνα, όπως πρόσθεσε ο κ. Βλάχος.
Φαίνεται πως πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, και οι εξελίξεις στα μεγάλα γεωπολιτικά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή μας, θα κρίνουν αν το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά-σταθμό, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του εμβληματικού 2019, ή εάν η αβεβαιότητα θα παραταθεί ακόμη. Πιθανότατα, ο επόμενος μήνας θα κρίνει την εξέλιξη, κατέληξε ο κ. Βλάχος.
Latest News
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία