Τον τρόπο με τον οποίο το Ιράν, παρακάμπτει επί της ουσίας τις αμερικανικές κυρώσεις για να στείλει πετρέλαιο σε «συμμάχους» του, αποκαλύπτει σε αποκλειστικό του δημοσίευμα το πρακτορείο Reuters.

Επικαλούμενο υπηρεσίες παρακολούθησης και ναυτιλιακά έγγραφα, αναφέρει ότι ένα τάνκερ ιδιοκτησίας της Βενεζουέλας τον Μάρτιο ταξίδεψε σε ένα απομακρυσμένο σημείο στον Ινδικό Ωκεανό και συνάντησε ένα σκάφος με σημαία Ιράν, παρέλαβε ένα φορτίο ιρανικού πετρελαίου και απέπλευσε προς την λατινική Αμερική.

Η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο ανοιχτά των Μαλδίβων είναι η τελευταία τακτική των δύο χωρών για να διατηρήσουν το μεταξύ του «πετρελαϊκή ροή» παρά τις αμερικανικές κυρώσεις.

Η διευρυνόμενη ενεργειακή συνεργασία βοηθά τη Βενεζουέλα που έχει «στερέψει απο μετρητά» να αποκτά προμήθειες για να μετατρέψει το εξαιρετικά βαρύ πετρέλαιο και να ενισχύσει τις εξαγωγές της.

Το Reuters αναφέρει επίσης ότι δύο πολύ μεγάλα ιρανικά πλοία αργού (VLCC) βρίσκονταν στα ύδατα της Βενεζουέλας εκφορτώνοντας εισαγόμενο συμπύκνωμα και αργό για την κρατική εταιρεία πετρελαίου PDVSA αυτόν τον μήνα, καθώς ο υπουργός Πετρελαίου του Ιράν Τζαβάντ Οουτζί συναντήθηκε στο Καράκας με τον πρόεδρο της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο.

Από το 2020, το Ιράν έχει επίσης βοηθήσει τον Νοτιοαμερικανό σύμμαχό του στέλνοντας βενζίνη και εξοπλισμό για την επισκευή των ερειπωμένων διυλιστηρίων της PDVSA. Ένα εργοστάσιο ξεκινά ξανά αυτόν τον μήνα μετά από μια μακρά ανακαίνιση.

Το δεξαμενόπλοιο Maximo Gorki, ιδιοκτησίας της Βενεζουέλας, το οποίο εκμεταλλεύεται ο ναυτιλιακός βραχίονας της PDVSA, PDV Marina, είναι το μόνο υπερδεξαμενόπλοιο που έχει απομείνει από το έθνος της Νότιας Αμερικής αφού έχασε το 2020 άλλα τρία από την PetroChina Co.

Το δεξαμενόπλοιο χρησιμοποιείται κυρίως για τη μεταφορά πετρελαίου της PDVSA μεταξύ των εσωτερικών λιμανιών, αλλά μετέφερε επίσης αργό στην Ασία από τότε που η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας το 2019.

Τον Μάρτιο, το δεξαμενόπλοιο ολοκλήρωσε τη μεταφορά ενός φορτίου αργού από τη Βενεζουέλα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, σύμφωνα με την TankerTrackers.com, μια υπηρεσία παρακολούθησης που χρησιμοποίησε δορυφορικές εικόνες για την αναγνώριση των πλοίων.

Μέρες αργότερα, το Maximo Gorki φόρτωσε ιρανικό συμπύκνωμα, επίσης μέσω μιας μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο 37 ναυτικά μίλια από τις Μαλδίβες, από το VLCC Huge, ένα σκάφος της National Iranian Tanker Co (NITC), ανέφερε το TankerTrackers.com.

Το Reuters δεν μπόρεσε να επαληθεύσει ανεξάρτητα την ταυτότητα των σκαφών. Η PDVSA και η NITC δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό. Επίσης ούτε η κυβέρνηση των Μαλδίβων απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Η διμερής συμφωνία

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο Ιράν και Βενεζουέλα, οι οποίες αμφότερες τελούν υπό αμερικανικές κυρώσεις, προχώρησαν σε ενεργειακή συμφωνία.

Η Βενεζουέλα συμφώνησε να ανταλλάξει το αργό πετρέλαιό της (που είναι βαρύ και θέλει ειδική κατεργασία) με συμπυκνωμένο ιρανικό πετρέλαιο που μπορεί να χρησιμοποιήσει για τη βελτίωση της ποιότητας του αργού πετρελαίου.

Η συμφωνία μεταξύ των κρατικών εταιρειών Petroleos de Venezuela (PDVSA) και National Iranian Oil Company (NIOC) εμβαθύνει τη συνεργασία μεταξύ δύο εχθρών της Ουάσινγκτον.

Τα προγράμματα κυρώσεων των ΗΠΑ όχι μόνο απαγορεύουν στους Αμερικανούς να συναλλάσσονται με τους πετρελαϊκούς τομείς του Ιράν και της Βενεζουέλας, αλλά απειλούν επίσης να επιβάλλουν «δευτερεύουσες κυρώσεις» κατά οποιουδήποτε μη αμερικανικού προσώπου ή οντότητας πραγματοποιεί συναλλαγές με πετρελαϊκές εταιρείες οποιασδήποτε χώρας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Boeing: Πολύ μεγάλη για να αποτύχει
Διεθνή |

Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus

Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως