Τον τρόπο με τον οποίο το Ιράν, παρακάμπτει επί της ουσίας τις αμερικανικές κυρώσεις για να στείλει πετρέλαιο σε «συμμάχους» του, αποκαλύπτει σε αποκλειστικό του δημοσίευμα το πρακτορείο Reuters.
Επικαλούμενο υπηρεσίες παρακολούθησης και ναυτιλιακά έγγραφα, αναφέρει ότι ένα τάνκερ ιδιοκτησίας της Βενεζουέλας τον Μάρτιο ταξίδεψε σε ένα απομακρυσμένο σημείο στον Ινδικό Ωκεανό και συνάντησε ένα σκάφος με σημαία Ιράν, παρέλαβε ένα φορτίο ιρανικού πετρελαίου και απέπλευσε προς την λατινική Αμερική.
Η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο ανοιχτά των Μαλδίβων είναι η τελευταία τακτική των δύο χωρών για να διατηρήσουν το μεταξύ του «πετρελαϊκή ροή» παρά τις αμερικανικές κυρώσεις.
Η διευρυνόμενη ενεργειακή συνεργασία βοηθά τη Βενεζουέλα που έχει «στερέψει απο μετρητά» να αποκτά προμήθειες για να μετατρέψει το εξαιρετικά βαρύ πετρέλαιο και να ενισχύσει τις εξαγωγές της.
Το Reuters αναφέρει επίσης ότι δύο πολύ μεγάλα ιρανικά πλοία αργού (VLCC) βρίσκονταν στα ύδατα της Βενεζουέλας εκφορτώνοντας εισαγόμενο συμπύκνωμα και αργό για την κρατική εταιρεία πετρελαίου PDVSA αυτόν τον μήνα, καθώς ο υπουργός Πετρελαίου του Ιράν Τζαβάντ Οουτζί συναντήθηκε στο Καράκας με τον πρόεδρο της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο.
Από το 2020, το Ιράν έχει επίσης βοηθήσει τον Νοτιοαμερικανό σύμμαχό του στέλνοντας βενζίνη και εξοπλισμό για την επισκευή των ερειπωμένων διυλιστηρίων της PDVSA. Ένα εργοστάσιο ξεκινά ξανά αυτόν τον μήνα μετά από μια μακρά ανακαίνιση.
Το δεξαμενόπλοιο Maximo Gorki, ιδιοκτησίας της Βενεζουέλας, το οποίο εκμεταλλεύεται ο ναυτιλιακός βραχίονας της PDVSA, PDV Marina, είναι το μόνο υπερδεξαμενόπλοιο που έχει απομείνει από το έθνος της Νότιας Αμερικής αφού έχασε το 2020 άλλα τρία από την PetroChina Co.
Το δεξαμενόπλοιο χρησιμοποιείται κυρίως για τη μεταφορά πετρελαίου της PDVSA μεταξύ των εσωτερικών λιμανιών, αλλά μετέφερε επίσης αργό στην Ασία από τότε που η Ουάσιγκτον επέβαλε κυρώσεις στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας το 2019.
Τον Μάρτιο, το δεξαμενόπλοιο ολοκλήρωσε τη μεταφορά ενός φορτίου αργού από τη Βενεζουέλα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, σύμφωνα με την TankerTrackers.com, μια υπηρεσία παρακολούθησης που χρησιμοποίησε δορυφορικές εικόνες για την αναγνώριση των πλοίων.
Μέρες αργότερα, το Maximo Gorki φόρτωσε ιρανικό συμπύκνωμα, επίσης μέσω μιας μεταφοράς από πλοίο σε πλοίο 37 ναυτικά μίλια από τις Μαλδίβες, από το VLCC Huge, ένα σκάφος της National Iranian Tanker Co (NITC), ανέφερε το TankerTrackers.com.
Το Reuters δεν μπόρεσε να επαληθεύσει ανεξάρτητα την ταυτότητα των σκαφών. Η PDVSA και η NITC δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό. Επίσης ούτε η κυβέρνηση των Μαλδίβων απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Η διμερής συμφωνία
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο Ιράν και Βενεζουέλα, οι οποίες αμφότερες τελούν υπό αμερικανικές κυρώσεις, προχώρησαν σε ενεργειακή συμφωνία.
Η Βενεζουέλα συμφώνησε να ανταλλάξει το αργό πετρέλαιό της (που είναι βαρύ και θέλει ειδική κατεργασία) με συμπυκνωμένο ιρανικό πετρέλαιο που μπορεί να χρησιμοποιήσει για τη βελτίωση της ποιότητας του αργού πετρελαίου.
Η συμφωνία μεταξύ των κρατικών εταιρειών Petroleos de Venezuela (PDVSA) και National Iranian Oil Company (NIOC) εμβαθύνει τη συνεργασία μεταξύ δύο εχθρών της Ουάσινγκτον.
Τα προγράμματα κυρώσεων των ΗΠΑ όχι μόνο απαγορεύουν στους Αμερικανούς να συναλλάσσονται με τους πετρελαϊκούς τομείς του Ιράν και της Βενεζουέλας, αλλά απειλούν επίσης να επιβάλλουν «δευτερεύουσες κυρώσεις» κατά οποιουδήποτε μη αμερικανικού προσώπου ή οντότητας πραγματοποιεί συναλλαγές με πετρελαϊκές εταιρείες οποιασδήποτε χώρας.
Latest News
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα