
«Η ναυτιλία λειτούργησε και λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας στο ασταθές παγκόσμιο περιβάλλον», αναφέρει σε δήλωσή της η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, με αφορμή τη ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων» που επιστρέφει μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου.
«Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχόμαστε στη χώρα μας, στην έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου, διεθνείς εκθέτες και επισκέπτες, για να συμμετέχουν σε αυτόν τον παγκόσμιο ναυτιλιακό θεσμό κύρους» τονίζει η κ. Τραυλού επισημαίνοντας ότι «η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στον κλάδο, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% του ευρωπαϊκού».
Στρατηγικό πλεονέκτημα
Προσθέτει εξάλλου ότι η ελληνική και συνακόλουθα η ευρωπαϊκή ναυτιλία παρέχει στρατηγικό πλεονέκτημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην προσπάθεια της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και ανεξαρτησία της.
Σημειώνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος ελέγχει το 32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 25%των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 22% του στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
«Ιδανικό περιβάλλον»
Η πρόεδρος της ΕΕΕ υπογραμμίζει εξάλλου ότι η διεθνής ναυτιλιακή διοργάνωση των «Ποσειδωνίων 2022», θα αποτελέσει το ιδανικό περιβάλλον για να προβληθεί ο νευραλγικός, πολυ-επίπεδος και αναντικατάστατος ρόλος του ναυτιλιακού κλάδου στην παγκόσμια οικονομία.
«Με έντονο το διεθνές ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τα “Ποσειδώνια 2022” θα αποτελέσουν, επίσης, εξαιρετικό βήμα προβολής του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά και της περιβαλλοντικής απόδοσης του ελληνόκτητου στόλου», σημειώνει.
Η δήλωση
Αναλυτικά η δήλωση της Μελίνας Τραυλού:
«Η καθιερωμένη παγκοσμίως εδώ και δεκαετίες ναυτιλιακή έκθεση των Ποσειδωνίων επιστρέφει φέτος, μετά από 4 έτη απουσίας λόγω της πανδημίας, με ισχυρές βάσεις, ώστε, όχι μόνο να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και να τις υπερβεί.
Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχόμαστε στη χώρα μας, στην έδρα της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου, διεθνείς εκθέτες και επισκέπτες, για να συμμετέχουν σε αυτόν τον παγκόσμιο ναυτιλιακό θεσμό κύρους.
Η ελληνόκτητη ναυτιλία μας διατηρεί τον ηγετικό της ρόλο στον κλάδο, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% του ευρωπαϊκού στόλου. Ειδικότερα, ελέγχει το 32% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 25% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 22% του στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η ελληνική και συνακόλουθα η ευρωπαϊκή ναυτιλία παρέχει στρατηγικό πλεονέκτημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και ανεξαρτησία της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου των τεσσάρων χρόνων που μεσολάβησε από τα «Ποσειδώνια 2018», ο ναυτιλιακός κλάδος συνέχισε να εξυπηρετεί αδιαλείπτως το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Στο ασταθές παγκόσμιο περιβάλλον, η ναυτιλία λειτούργησε και λειτουργεί ως φάρος σταθερότητας, ανταποκρινόμενη στις πρωτόγνωρες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια με τη διεθνή υγειονομική κρίση, αλλά και τους τελευταίους μήνες με την κρίση στην Ουκρανία. Για άλλη μια φορά, ο κλάδος της ναυτιλίας, ανέδειξε τη στρατηγική του διάσταση και την καθοριστική του συμβολή στη διαβίωση των πολιτών της παγκόσμιας κοινότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η διεθνής ναυτιλιακή διοργάνωση των Ποσειδωνίων 2022,θα αποτελέσει το ιδανικό περιβάλλον για να προβληθεί ο νευραλγικός, πολυ-επίπεδος και αναντικατάστατος ρόλος του ναυτιλιακού κλάδου στην παγκόσμια οικονομία.
Με έντονο το διεθνές ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τα Ποσειδώνια 2022 θα αποτελέσουν, επίσης, εξαιρετικό βήμα προβολής του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά και της περιβαλλοντικής απόδοσης του ελληνόκτητου στόλου. Παράλληλα, θα προσφέρουν μια μοναδική πλατφόρμα επικοινωνίας των πιο καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων δυνατοτήτων σύγχρονης λειτουργίας του κλάδου, με ιδιαίτερη έμφαση σε εφαρμογές που οδηγούν στη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Θα ήθελα ιδιαίτερα να τονίσω τη διαχρονική προσήλωση της ελληνικής ναυτιλίας στην προώθηση της «πράσινης ναυτιλίας». Η ελληνική ναυτιλία, αξιοποιώντας τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία κι εμπειρία της, χαράσσει τις εξελίξεις, πάντα με προτάσεις ρεαλιστικές και στόχους ουσιαστικούς όπως η έρευνα και η ανάπτυξη εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, φιλικών προς το περιβάλλον. Επιπλέον, ενισχύουμε κάθε τεκμηριωμένη προσπάθεια που αποσκοπεί σε μια ναυτιλία ακόμη πιο φιλική προς το περιβάλλον, αλλά και διεθνώς ανταγωνιστική.
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών δεσμεύεται ότι η ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης, της προστασίας του πλανήτη και της εύρυθμης λειτουργίας του παγκόσμιου οικοσυστήματος.»


Latest News

Αναμορφώνεται έπειτα από 64 χρόνια ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
Έρχεται να καλύψει τις νέες μορφές εμπορικής δραστηριοποίησης, τις νέες διεθνείς συμβάσεις και τα νέα δεδομένα της αγοράς και της τεχνολογίας

«Λευκός καπνός» για τη νέα ΣΣΕ στον ΟΛΠ
Οι παροχές για τους εργαζομένους

Τα «αγκάθια» της πράσινης μετάβασης στη Ναυτιλία
Το πρώτο βήμα για τη λήψη μέτρων

Πειραιάς: Επίδειξη του έργου FENIX - Νέα εποχή για τα logistics
Από τις 6 ώρες στα 20-30 λεπτά μειώνεται ο χρόνος που απαιτείται για τον εκτελωνισμό

Επιστρέφουν τα πανιά - «Πράσινο» πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Το πλοίο θα αξιοποιεί την τεχνολογία δρομέων πανιών

Ρεκόρ για τα φορτία ρωσικού αργού που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης
Ποσότητα ρεκόρ ρωσικού αργού πετρελαίου τύπου Urals, βρίσκεται εν πλω, καθώς οι έμποροι προσπαθούν να βρουν αγοραστές

Ανοδικά οι ναύλοι στα LPG Carriers
Θετική είναι η εικόνα στη ναυλαγορά των gas carriers

Πράσινες τεχνολογίες και εφαρμογές στο λιμάνι του Πειραιά
Εκδήλωση παρουσίασης του ευρωπαϊκού έργου Green C Ports στην Αθήνα

Πλακιωτάκης: Προέχει η επιβίωση της ελληνικής ακτοπλοΐας
Τις στρατηγικές παρεμβάσεις που είναι απαραίτητες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Τα διαλυτήρια του Αλάνγκ «παλεύουν» να προσελκύσουν ευρωπαϊκά πλοία
Τα μεγαλύτερα διαλυτήρια στον κόσμο προσπαθούν να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία