Εκτός από τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία η διεθνής ναυτιλία έχει να διαχειριστεί και άλλους κινδύνους, όπως τις πυρκαγιές στα πλοία, τις προσαράξεις μεγάλων πλοίων αλλά και τους δυνητικούς κινδύνους που ελλοχεύουν από την τάση των πλοιοκτητών να αλλάζουν τη χρήση των πλοίων. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) με θέμα «Safety & Shipping Review 2022», ο ναυτιλιακός τομέας έχει επιδείξει «τεράστια ανθεκτικότητα στις φουρτουνιασμένες θάλασσες τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύεται από την άνθηση που βλέπουμε σε πολλά τμήματα του κλάδου σήμερα».

Οι ολικές απώλειες πλοίων (total losess) βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ. Στη διάρκεια του 2021, αναφέρθηκαν 54 συνολικές απώλειες πλοίων παγκοσμίως σε σύγκριση με 65 έναν χρόνο νωρίτερα. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 57% σε διάστημα 10 ετών (127 το 2012), ενώ στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ο παγκόσμιος στόλος έχανε 200+ πλοία τον χρόνο. Το ρεκόρ του 2021 γίνεται πιο εντυπωσιακό από το γεγονός ότι υπάρχουν 130.000 πλοία στον παγκόσμιο στόλο σήμερα, σε σύγκριση με περίπου 80.000 πριν από 30 χρόνια.

Ωστόσο «κίτρινη κάρτα» βγάζουν οι ασφαλιστές στις επιλογές πλοιοκτητών και ναυλωτών να αλλάζουν τη χρήση πλοίων ή να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους καθώς θεωρούν ότι θα αυξήσουν μελλοντικά τις ζημιές. Σημειώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις επελέγησαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για να μεταφέρουν containers ή ακόμη και κορμούς δέντρων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα