Αφού η Renault ανακοίνωσε την αποχώρησή της αυτή την εβδομάδα από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία , ο δήμαρχος της Μόσχας ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση της μάρκας αυτοκινήτων Moskvich της σοβιετικής εποχής.
Ελάχιστα γνωστή εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Muskovich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, αναφέρθηκε ακόμη και από τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για πολλά ελαττώματα, σύμφωνα με το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Lewis Siegelbaum.
Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «τρομερό αυτοκίνητο».
Η συμφωνία με τη Renault
Παρά αυτά τα επίμονα ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση συνήψε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο. Η παραγωγή τελείωσε καθώς διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση και οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, εγκαταστάθηκαν στη χώρα.
Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.
Η Renault είχε επίσης έλεγχο συμμετοχής στην Avtovaz, μητρική εταιρεία της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας αυτοκινήτων Lada. Στη δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε ότι η συμμετοχή αυτή πωλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας , ενώ η ελεγκτική της συμμετοχή στο εργοστάσιο της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα οχήματα της Renault, πωλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.
Το εργοστάσιο της Μόσχας
«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρό εργατικό δυναμικό να βρεθούν άνεργοι», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτηση ιστολογίου , η οποία μεταφράστηκε από το CNN. «Ως εκ τούτου, έλαβα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich».
«Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich», πρόσθεσε ο Σεργκέι Σομπιάνιν.
Η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου να εργάζονται εκεί, έγραψε ο δήμαρχος. Το εργοστάσιο θα προσπαθήσει επίσης να προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά, σε κάποιο σημείο, θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog του Σεργκέι Σομπιάνιν.
Ωστόσο, ο Σεργκέι Σομπιάνιν δεν διευκρίνισε ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο εγγύς μέλλον.
Latest News
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα