Αφού η Renault ανακοίνωσε την αποχώρησή της αυτή την εβδομάδα από τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου εν μέσω του πολέμου της χώρας με την Ουκρανία , ο δήμαρχος της Μόσχας ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιό της θα χρησιμοποιηθεί για την αναβίωση της μάρκας αυτοκινήτων Moskvich της σοβιετικής εποχής.
Ελάχιστα γνωστή εκτός της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και των χωρών-δορυφόρων της, η Moskvich ιδρύθηκε γύρω στο 1930 και λειτούργησε μέχρι το 1991. Όπως συμβαίνει με πολλές μάρκες αυτοκινήτων από χώρες του κομμουνιστικού μπλοκ, η Moskvich αντιμετώπιζε προβλήματα ποιότητας. Το Muskovich 408 της δεκαετίας του 1960, το οποίο είχε κινητήρα 50 ίππων, αναφέρθηκε ακόμη και από τους Σοβιετικούς αξιωματούχους για πολλά ελαττώματα, σύμφωνα με το βιβλίο «Αυτοκίνητα για συντρόφους» του Lewis Siegelbaum.
Ο συγγραφέας το περιγράφει, απλά, ως ένα «τρομερό αυτοκίνητο».
Η συμφωνία με τη Renault
Παρά αυτά τα επίμονα ζητήματα, η σοβιετική κυβέρνηση συνήψε συμφωνία με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου και την αύξηση της παραγωγής σε 200.000 αυτοκίνητα μέχρι το 1975, σύμφωνα με το βιβλίο. Η παραγωγή τελείωσε καθώς διαλύθηκε η Σοβιετική Ένωση και οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, εγκαταστάθηκαν στη χώρα.
Ένα τμήμα ενός πρώην εργοστασίου Moskvich άνοιξε ξανά το 2005 ως κοινοπραξία μεταξύ της Renault και της πόλης της Μόσχας.
Η Renault είχε επίσης έλεγχο συμμετοχής στην Avtovaz, μητρική εταιρεία της δημοφιλούς ρωσικής μάρκας αυτοκινήτων Lada. Στη δήλωσή της αυτή την εβδομάδα, η Renault είπε ότι η συμμετοχή αυτή πωλήθηκε στην κυβέρνηση της Ρωσίας , ενώ η ελεγκτική της συμμετοχή στο εργοστάσιο της Μόσχας, όπου κατασκευάζονταν τα οχήματα της Renault, πωλήθηκε στην πόλη της Μόσχας. Η Renault άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στη ρωσική αγορά αργότερα.
Το εργοστάσιο της Μόσχας
«Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Αυτό είναι δικαίωμά τους, ωστόσο, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στις πολλές χιλιάδες ισχυρό εργατικό δυναμικό να βρεθούν άνεργοι», έγραψε ο δήμαρχος της Μόσχας Σεργκέι Σομπιάνιν, σε ανάρτηση ιστολογίου , η οποία μεταφράστηκε από το CNN. «Ως εκ τούτου, έλαβα την απόφαση να καταγράψω το εργοστάσιο ως περιουσιακό στοιχείο της πόλης και να ξαναρχίσω την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων με την ιστορική μάρκα Moskvich».
«Το 2022, γυρνάμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich», πρόσθεσε ο Σεργκέι Σομπιάνιν.
Η εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει όλους τους σημερινούς υπαλλήλους του εργοστασίου να εργάζονται εκεί, έγραψε ο δήμαρχος. Το εργοστάσιο θα προσπαθήσει επίσης να προμηθευτεί τα περισσότερα από τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων από ρωσικές εταιρείες. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει με την παραγωγή συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά, σε κάποιο σημείο, θα στραφεί στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog του Σεργκέι Σομπιάνιν.
Ωστόσο, ο Σεργκέι Σομπιάνιν δεν διευκρίνισε ποια μοντέλα οχημάτων θα κατασκευαστούν με το όνομα Moskvich στο πρώην εργοστάσιο της Renault στο εγγύς μέλλον.
Latest News
Η γρίπη των πτηνών εκτοξεύει τις τιμές των αυγών
Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Μεξικό και Ινδονησία
Στα «καλάθια» των προσφορών τα ρούχα Gucci – Τι συμβαίνει με την «αυτοκρατορία» των Pinaults
Μόδα και πολυτέλεια
Η νέα στρατηγική της Unilever για τους... λεκέδες με στόχο νέα μερίδια αγοράς
Το νέο απορρυπαντικό με τα 35 διπλώματα ευρεσιτεχνίας
«Ατμομηχανή» των ιστορικών υψηλών του χρυσού η Κίνα
Και υπάρχει ακόμα περιθώριο για αύξηση της ζήτησης
Πώς το Brexit πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις
Οι εμπορικοί σύλλογοι λένε ότι οι δασμοί που θα πρέπει να πληρώνουν οι εισαγωγείς τροφίμων και φυτών από την ΕΕ θα αυξηθούν γρήγορα
Τι ψάχνει ο σκηνοθέτης του «Εξολοθρευτή» στην Αγγλία
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένας από τους μεγαλύτερους χώρους παραγωγής ταινιών εκτός των ΗΠΑ
Πώς η αγορά εργασίας των ΗΠΑ επηρεάζει τις αποφάσεις της Fed - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα]
Πότε θα ξεκινήσει η μείωση των επιτοκίων
Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει τον πόλεμο λόγω black out
Οι Ρώσοι έχουν καταστρέψει το 80% των μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού της μεγαλύτερης ιδιωτικής ενεργειακής εταιρείας DTEK
Η μεγάλη ανατροπή στη Fed – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
Η μετατόπιση των προσδοκιών έπληξε τις αγορές ομολόγων
Το «ηθικό χρέος» των πλούσιων χωρών προς τις φτωχές
Τι αναφέρει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό για την ευθύνη που έχουν οι πλούσιες χώρες για την κλιματική αλλαγή