Συνθήκες «κραχ» βιώνει η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τις βασικές αιτίες να εντοπίζονται στα προβλήματα σε επίπεδο εφοδιαστικών αλυσίδων και την έλλειψη μικροεπεξεργαστών (chips). Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι εκατέρωθεν κυρώσεις ΕΕ και Ρωσίας ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό – μαζί, βεβαίως, με τα προβλήματα που προκαλεί το lockdown στην παραγωγική διαδικασία στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο Απρίλιος του 2020 ήταν ο χειρότερος από τότε που έχουν αρχίσει να τηρούνται τα σχετικά αρχεία, πριν από 32 χρόνια – με εξαίρεση, φυσικά, τον αντίστοιχο μήνα του 2020, στην πρώτη κορύφωση της πανδημίας και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων.
«Πρωταθλήτρια» η Ιταλία
Συνολικά, με βάση τα στοιχεία για τους «27», η μείωση στις νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκε την περασμένο μήνα στο 20,6%. Ακολούθησε, μάλιστα, το 20,5% που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο, τον πρώτο μήνα που έγιναν αισθητές οι συνέπειες του πολέμου, επιδεινώνοντας μια τάση που ήδη είχε αρχίσει να κυριαρχεί από τον Φεβρουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ιταλία και έφτασε στο 33%, ενώ ακολούθησαν Γαλλία (22,6%), Γερμανία (21,5%) και Ισπανία (12,1%). Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο, που ως γνωστόν έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 15,8%.
Διασώθηκαν Ιάπωνες και Κορεάτες
Σε επίπεδο κατασκευαστών, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα. Ο όμιλος της Volkswagen είδε τις πωλήσεις των προϊόντων του να μειώνονται κατά 30% τον Απρίλιο, ενώ ακόμη χειρότερη ήταν η εικόνα για την Stellantis, μητρική της Opel, που σημείωσε «βουτιά» κατά 32%. Η Renault, επίσης, είδε τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 18%, ενώ διψήφιο ήταν και το ποσοστό για την Mercedes-Benz.
Έτσι, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, από την «καταστροφή» διασώθηκαν μόνο η κορεατική Hyundai-Kia και οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda και Mitsubishi. Παρ’ όλα, αυτά, στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι νέες ταξινομήσεις έχουν μειωθεί συνολικά κατά 14,4%, στα 2,9 εκατομμύρια οχήματα, προδιαγράφοντας ένα μάλλον κακό έτος για τον κλάδο, ο οποίος βρίσκεται σε φάση μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και τις άλλες «καθαρές» τεχνολογίες (υδρογόνο κ.λπ).
Latest News
Τι πάει λάθος με τον ΦΠΑ της Βρετανίας;
Οι φτωχοί τείνουν να δαπανούν περισσότερο από το εισόδημά τους από ό,τι οι πλούσιοι, καθιστώντας τον ΦΠΑ εγγενώς οπισθοδρομικό
Η συνταγή που θα σας... κρατήσει πλούσιους για πάντα
Το να ζείτε λιτά είναι μια κακή στρατηγική για να γίνετε πλούσιοι επισημαίνει στο Business Insider ο χρηματιστής Eric Roberge
Σπάνια συλλογή νομισμάτων στο σφυρί - Πόσο αξίζει
Δανοί κληρονόμοι θα πουλήσουν μια σπάνια συλλογή νομισμάτων 72 εκατομμυρίων δολαρίων μετά από 100 χρόνια
Γαλλική βοήθεια στην ηλεκτρική σύνδεση του Μαρόκου με τη Δυτική Σαχάρα
Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στο Μαρόκο - Στη χώρα υπάρχουν εργοστάσια των Renault (αυτοκίνητα) και Safran (αεροδιαστημική).
5.000 δολάρια το κεφάλι – Οι κερδοσκόποι του πολέμου και το τίμημα της σωτηρίας από την κόλαση της Γάζας
Δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι έχουν φύγει από τη Λωρίδα της Γάζας προς την Αίγυπτο, πληρώνοντας σε μεσάζοντες 5.000 δολάρια έκαστος για άδειες εξόδου
Δημοσκόπηση Reuters: Πού θα καθίσει η μπίλια του πληθωρισμού και της ανάπτυξης
Οι οικονομολόγοι εξακολουθούν να αναμένουν ότι οι μεγάλες κεντρικές τράπεζες θα μειώσουν τα επιτόκια είτε αυτό το τρίμηνο είτε το επόμενο
Γιατί οι ψηφιακοί νομάδες επιλέγουν Τουρκία - Η διαδικασία, τα έγγραφα και το... εισόδημα
Σε λειτουργία η πλατφόρμα της Τουρκία για τη χορήγηση βίζα σε ψηφιακούς νομάδες
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
Δανεισμός και κατανάλωση φέρνουν πιο κοντά τις μειώσεις επιτοκίων
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΚΤ για τις επόμενες κινήσεις στη νομισματική πολιτική
Τα δάνεια του... Πούτιν εκτινάσσουν τα κέρδη της Sberbank
Η μεγαλύτερη κρατική τράπεζα της Ρωσίας επωφελήθηκε από την αυξανόμενη ζήτηση για καταναλωτικά και εταιρικά δάνεια