
Συνθήκες «κραχ» βιώνει η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τις βασικές αιτίες να εντοπίζονται στα προβλήματα σε επίπεδο εφοδιαστικών αλυσίδων και την έλλειψη μικροεπεξεργαστών (chips). Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι εκατέρωθεν κυρώσεις ΕΕ και Ρωσίας ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό – μαζί, βεβαίως, με τα προβλήματα που προκαλεί το lockdown στην παραγωγική διαδικασία στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο Απρίλιος του 2020 ήταν ο χειρότερος από τότε που έχουν αρχίσει να τηρούνται τα σχετικά αρχεία, πριν από 32 χρόνια – με εξαίρεση, φυσικά, τον αντίστοιχο μήνα του 2020, στην πρώτη κορύφωση της πανδημίας και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων.

«Πρωταθλήτρια» η Ιταλία
Συνολικά, με βάση τα στοιχεία για τους «27», η μείωση στις νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκε την περασμένο μήνα στο 20,6%. Ακολούθησε, μάλιστα, το 20,5% που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο, τον πρώτο μήνα που έγιναν αισθητές οι συνέπειες του πολέμου, επιδεινώνοντας μια τάση που ήδη είχε αρχίσει να κυριαρχεί από τον Φεβρουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ιταλία και έφτασε στο 33%, ενώ ακολούθησαν Γαλλία (22,6%), Γερμανία (21,5%) και Ισπανία (12,1%). Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο, που ως γνωστόν έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 15,8%.

Διασώθηκαν Ιάπωνες και Κορεάτες
Σε επίπεδο κατασκευαστών, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα. Ο όμιλος της Volkswagen είδε τις πωλήσεις των προϊόντων του να μειώνονται κατά 30% τον Απρίλιο, ενώ ακόμη χειρότερη ήταν η εικόνα για την Stellantis, μητρική της Opel, που σημείωσε «βουτιά» κατά 32%. Η Renault, επίσης, είδε τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 18%, ενώ διψήφιο ήταν και το ποσοστό για την Mercedes-Benz.
Έτσι, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, από την «καταστροφή» διασώθηκαν μόνο η κορεατική Hyundai-Kia και οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda και Mitsubishi. Παρ’ όλα, αυτά, στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι νέες ταξινομήσεις έχουν μειωθεί συνολικά κατά 14,4%, στα 2,9 εκατομμύρια οχήματα, προδιαγράφοντας ένα μάλλον κακό έτος για τον κλάδο, ο οποίος βρίσκεται σε φάση μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και τις άλλες «καθαρές» τεχνολογίες (υδρογόνο κ.λπ).


Latest News

Τεράστια «βουτιά» στα μπόνους των Golden Boys
Tα bonus σε απόλυτους αριθμούς «έπεσαν» στα 33,7 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι

Η τραπεζική καταιγίδα «ταρακουνά» το ευρωπαϊκό real estate
Τραπεζικές αναταραχές: Οι ευρωπαϊκές μετοχές ακινήτων πλήττονται από την τραπεζική αναταραχή

Φον ντερ Λάιεν: Δεν είναι βιώσιμη μια αποσύνδεση από την Κίνα
Η Φον ντερ Λάιεν ανέφερε πως η Κίνα θα πρέπει να βοηθήσει την ΕΕ στην σύγκρουση της ΕΕ με την Ουκρανία.

Απώλειες ρεκόρ 8,63 δισ. ευρώ για την Κεντρική Τράπεζα Ρωσίας
Η Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες στην ιστορία της

Σκληρή γλώσσα από φον ντερ Λάιεν κατά του Πεκίνου
Προς περιορισμούς στην εξαγωγή τεχνολογίας από το μπλοκ προς την Κίνα

Ποια είναι τα «τρωτά» σημεία των τραπεζών σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Η πραγματικότητα αποδεικνύεται πολύ πιο σύνθετη από την απλοϊκή εκτίμηση, που θέλει τις τράπεζες να κερδίζουν περισσότερα όσο αυξάνονται τα επιτόκια

Ο δυσλεξικός «τεμπέλης» με τα σπίρτα που έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο
Γεννήθηκε σαν σήμερα 30 Μαρτίου το 1926 σε ένα χωριό της νότιας Σουηδίας

Οι ισχυρότερες χώρες πρέπει να βοηθήσουν εκείνες με κρίση χρέους - Τι είπε η Γκεοργκίεβα
Η επικεφαλής του ΔΝΤ μίλησε στο φόρουμ της Μποάο στην Κίνα

«Ρέει» το πετρέλαιο από τις γεωτρήσεις Ντατσίνγκ της Κίνας
Πώς γίνεται η εκμετάλλευση της παραγωγής

«Θερμαίνεται» η αγορά ΙΧ στην Ευρώπη - Η εικόνα ανά κατηγορία
Iδιαίτερη αύξηση γνώρισαν τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα ενώ παραμένει η δυναμική στα μοντέλα βενζίνης