Συνθήκες «κραχ» βιώνει η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τις βασικές αιτίες να εντοπίζονται στα προβλήματα σε επίπεδο εφοδιαστικών αλυσίδων και την έλλειψη μικροεπεξεργαστών (chips). Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι εκατέρωθεν κυρώσεις ΕΕ και Ρωσίας ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό – μαζί, βεβαίως, με τα προβλήματα που προκαλεί το lockdown στην παραγωγική διαδικασία στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο Απρίλιος του 2020 ήταν ο χειρότερος από τότε που έχουν αρχίσει να τηρούνται τα σχετικά αρχεία, πριν από 32 χρόνια – με εξαίρεση, φυσικά, τον αντίστοιχο μήνα του 2020, στην πρώτη κορύφωση της πανδημίας και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων.
«Πρωταθλήτρια» η Ιταλία
Συνολικά, με βάση τα στοιχεία για τους «27», η μείωση στις νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκε την περασμένο μήνα στο 20,6%. Ακολούθησε, μάλιστα, το 20,5% που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο, τον πρώτο μήνα που έγιναν αισθητές οι συνέπειες του πολέμου, επιδεινώνοντας μια τάση που ήδη είχε αρχίσει να κυριαρχεί από τον Φεβρουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ιταλία και έφτασε στο 33%, ενώ ακολούθησαν Γαλλία (22,6%), Γερμανία (21,5%) και Ισπανία (12,1%). Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο, που ως γνωστόν έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 15,8%.
Διασώθηκαν Ιάπωνες και Κορεάτες
Σε επίπεδο κατασκευαστών, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα. Ο όμιλος της Volkswagen είδε τις πωλήσεις των προϊόντων του να μειώνονται κατά 30% τον Απρίλιο, ενώ ακόμη χειρότερη ήταν η εικόνα για την Stellantis, μητρική της Opel, που σημείωσε «βουτιά» κατά 32%. Η Renault, επίσης, είδε τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 18%, ενώ διψήφιο ήταν και το ποσοστό για την Mercedes-Benz.
Έτσι, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, από την «καταστροφή» διασώθηκαν μόνο η κορεατική Hyundai-Kia και οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda και Mitsubishi. Παρ’ όλα, αυτά, στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι νέες ταξινομήσεις έχουν μειωθεί συνολικά κατά 14,4%, στα 2,9 εκατομμύρια οχήματα, προδιαγράφοντας ένα μάλλον κακό έτος για τον κλάδο, ο οποίος βρίσκεται σε φάση μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και τις άλλες «καθαρές» τεχνολογίες (υδρογόνο κ.λπ).
Latest News
Το κόστος του brexit σε μουσικούς και αγρότες στη Βρετανία - Τι ελπίζουν απο τη σύνοδο κορυφής με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ
Τραμπ: Εξετάζει την ιδιωτικοποίηση του αμερικανικού Ταχυδρομείου
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post
Βιομηχανική παραγωγή : Σταθερη στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο - αύξηση 0,3% στην ΕΕ
Σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο του 2024 η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε σταθερή στη ζώνη του ευρώ
Ιταλία: Πρέπει να αποτελέσει βασικό μέρος των σχεδίων της Stellantis
Η Ρώμη ελπίζει να διορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Stellantis
Μισθολογικό χάσμα: Η χώρα στην Ευρώπη όπου οι γυναίκες πληρώνονται καλύτερα
Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων αποτελεί μόνο ένα μέρος μιας ευρύτερης εικόνας ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην αγορά εργασίας.
«Οταν βρέχει, βρέχονται όλοι» - Η προειδοποίηση του CFO της Costco για τους δασμούς Τραμπ
Η CFO της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ προειδοποιεί ότι οι δασμοί του Τραμπ μπορεί να σημαίνουν εκτεταμένες αυξήσεις τιμών
Κίνα: Θα μειώσει επιτόκια και τα υποχρεωτικά αποθεματικά
Η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει την ένταση της νομισματικής και πιστωτικής προσφοράς
Η Ινδία πρωτοπορεί στον χώρο των ψηφιακών νομισμάτων κεντρικής τράπεζας
H Ινδία διαθέτει τον υψηλότερο αριθμό χρηστών κρυπτογράφησης παγκοσμίως
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Τι αναμένουν οι επενδυτές την εβδομάδα που έρχεται
Οι συνεδριάσει των κεντρικών τραπεζών και ο δρόμος προς την κάλπη στη Γερμανία