Συνθήκες «κραχ» βιώνει η αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τις βασικές αιτίες να εντοπίζονται στα προβλήματα σε επίπεδο εφοδιαστικών αλυσίδων και την έλλειψη μικροεπεξεργαστών (chips). Μάλιστα, οι ειδικοί θεωρούν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι εκατέρωθεν κυρώσεις ΕΕ και Ρωσίας ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό – μαζί, βεβαίως, με τα προβλήματα που προκαλεί το lockdown στην παραγωγική διαδικασία στην Κίνα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, ο Απρίλιος του 2020 ήταν ο χειρότερος από τότε που έχουν αρχίσει να τηρούνται τα σχετικά αρχεία, πριν από 32 χρόνια – με εξαίρεση, φυσικά, τον αντίστοιχο μήνα του 2020, στην πρώτη κορύφωση της πανδημίας και των αυστηρών περιοριστικών μέτρων.

«Πρωταθλήτρια» η Ιταλία

Συνολικά, με βάση τα στοιχεία για τους «27», η μείωση στις νέες ταξινομήσεις διαμορφώθηκε την περασμένο μήνα στο 20,6%. Ακολούθησε, μάλιστα, το 20,5% που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο, τον πρώτο μήνα που έγιναν αισθητές οι συνέπειες του πολέμου, επιδεινώνοντας μια τάση που ήδη είχε αρχίσει να κυριαρχεί από τον Φεβρουάριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στην Ιταλία και έφτασε στο 33%, ενώ ακολούθησαν Γαλλία (22,6%), Γερμανία (21,5%) και Ισπανία (12,1%). Όσο για το Ηνωμένο Βασίλειο, που ως γνωστόν έχει αποχωρήσει από την ΕΕ, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 15,8%.

Διασώθηκαν Ιάπωνες και Κορεάτες

Σε επίπεδο κατασκευαστών, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα. Ο όμιλος της Volkswagen είδε τις πωλήσεις των προϊόντων του να μειώνονται κατά 30% τον Απρίλιο, ενώ ακόμη χειρότερη ήταν η εικόνα για την Stellantis, μητρική της Opel, που σημείωσε «βουτιά» κατά 32%. Η Renault, επίσης, είδε τις πωλήσεις της μειωμένες κατά 18%, ενώ διψήφιο ήταν και το ποσοστό για την Mercedes-Benz.

Έτσι, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, από την «καταστροφή» διασώθηκαν μόνο η κορεατική Hyundai-Kia και οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές, Honda και Mitsubishi. Παρ’ όλα, αυτά, στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι νέες ταξινομήσεις έχουν μειωθεί συνολικά κατά 14,4%, στα 2,9 εκατομμύρια οχήματα, προδιαγράφοντας ένα μάλλον κακό έτος για τον κλάδο, ο οποίος βρίσκεται σε φάση μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και τις άλλες «καθαρές» τεχνολογίες (υδρογόνο κ.λπ).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή