Μείωση της τάξης του 5,4% σημείωσε φέτος ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων την εβδομάδα πριν το Πάσχα (24/04/22), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (2/5/21). Αυτό προκύπτει από έρευνα της NielsenIQ, σύμφωνα με την οποία όλες οι μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες παρουσίασαν αρνητικές τάσεις, ενώ πιο έντονες ήταν αυτές των bazaar προϊόντων ο τζίρος των οποίων μειώθηκε κατά 13,5%, καθώς και των προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού, που είχε απώλειες κατά 10,7%.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, επισημαίνεται ότι παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι σημαντικά ενισχυμένος σε σχέση με την pro-covid εποχή ήτοι κατά 12,8%.
Άνοδος στην περιφέρεια
Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, με τα ποσοστά πτώσης του τζίρου να φτάνουν στο 12,7% και 11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdowns και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό ερμηνεύει και τη σημαντική ανάπτυξη, που σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας κατά 9,3%, αλλά και της Πελοποννήσου κατά 11,4%.
Πτώση στα αμνοερίφια
Στα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, η πτώση του συνολικού τζίρου αποτυπώθηκε και στην κατηγορία του κρέατος, που έχει την τιμητική της λόγω της Κυριακής του Πάσχα, με τις πωλήσεις να σημειώνουν συνολική μείωση της τάξης του -1,7%.
Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση κατά -3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί κατά -2,6% και το κατσίκι κατά -5,7%, ενώ έκπληξη αποτέλεσε το πρόβατο, που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 52,4%, ωστόσο με μικρή συμμετοχή στις πωλήσεις της κατηγορίας του κρέατος συνολικά.
Αυτό που προκύπτει από την μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών είναι ότι ο καταναλωτής φέτος μάλλον προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ παράλληλα η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε ναι μεν θετικά σε τζίρο, στο +8,3%, αλλά ήταν πτωτικό σε όγκο κατά -4,6%.
Κέρδισε έδαφος το κοτόπουλο
Τέλος, όσον αφορά στις λοιπές κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε μια αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.
Latest News
Ακόμη μια Κυριακή ανοιχτά τα καταστήματα - Τι περιμένει η αγορά
Το 54% των Ελλήνων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι για εορταστικές αγορές, ενώ περισσότερα προτίθενται να ξοδέψει το 4%
Προϋπολογισμός 2025: Οι παροχές 1,1 δισ. και η δέσμη μέτρων για τις προμήθειες των τραπεζών
Ο προϋπολογισμός 2025 ψηφίζεται σήμερα Κυριακή 15 Δεκεμβρίου - Ο Μητσοτάκης για παροχές και προμήθεια τραπεζών
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Πώς θα κινηθεί η αγορά τα Χριστούγεννα - Τι σχεδιάζουν Jumbo, Κωτσόβολος, Πλαίσιο
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι παραδοσιακές αγορές - το βάρος και τα ερωτηματικά για τις «δεύτερες ανάγκες» μετατίθενται για την εκπτωτική σεζόν του Ιανουαρίου
Τα «παράδοξα» του εμπορικού συνδικαλισμού – Τα 30 χρόνια ΕΣΕΕ και το ντεμπούτο της Αθήνας
Τα πρόσωπα που σημάδεψαν τον θεσμό – Η γένεση της ΕΣΕΕ και η πρώτη φορά πρόεδρος από την πρωτεύουσα
Τι φέρνει ο «γάμος» Entersoft με SoftOne – Στα σχέδια νέες εξαγορές
Όπως είπε ο κ. Κοτζαμανίδης μέχρι πρότινος Entersoft και Softone ήταν ανταγωνιστές μεν αλλά με αμοιβαίο μεταξύ τους σεβασμό, ενώ χαρακτήρισε τις δύο εταιρείες «διαμάντια του κλάδου»
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Στη Newsphone το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά μετά από πλειστηριασμό
Ο σημερινός πλειστηριασμός για το κτίριο της Ράδιο Κορασίδης στον Πειραιά, είχε μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 3.417.000 ευρώ
Πράσινο φως από την Κομισιόν για παράταση του «Ηρακλή» - Στα 3 δισ. ο προϋπολογισμός
Η Κομισιόν ενέκρινε νέα παράταση του προγράμματος έως το τέλος του Ιουνίου
«Πράσινο φως» στην Ικτίνος για υπόγειο λατομείο στη Δράμα - Η ανακοίνωση
Η νέα αυτή εκμετάλλευση του υπόγειου λατομείου από την Ικτίνος θα αυξήσει κατά 20% την παραγωγή δολομίτικου Μαρμάρου του Βώλακα