Την πιθανότητα να υπάρξουν μέτρα για τα καύσιμα και το καλοκαίρι, αλλά αυτή τη φορά στοχευμένα, και όχι οριζόντια», επισήμανε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης.
«Στα νησιά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τα καύσιμα, πρώτον λόγω μεταφορικών που έχει αυξηθεί το κόστος, δεύτερον υπάρχουν νησιά χωρίς ανταγωνισμό, με ένα – δύο πρατήρια. Συζητάμε σενάρια για τα νησιά, θα γίνουν ανακοινώσεις από τον αρμόδιο υπουργό. Το πρόβλημα με τα καύσιμα απασχολεί πάρα πολύ την κυβέρνηση» τόνισε.
«Το πρόβλημα που υπάρχει για τα καύσιμα είναι μεγάλο, και δεν οφείλεται στην αισχροκέρδεια, βέβαια θα βρούμε παραβάτες, αλλά το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχουμε διπλή αύξηση, από τη μία αύξηση της τιμής του αργού, αλλά από την άλλη και μεγάλη πτώση του ευρώ. Το 2011 είχε 147 δολάρια το βαρέλι, όμως το ευρώ είχε 1,50» εξήγησε ο υπουργός.
Δημοσιονομικός χώρος
Όσον αφορά σε παράταση της επιδότησης στη βενζίνη, όπως έγινε στο πετρέλαιο, επικαλέστηκε τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και εκτίμησε ότι θα κτιστεί ο δημοσιονομικός χώρος, αλλά, πρόσθεσε ότι, πρώτα πρέπει να ξεκινήσει η εφαρμογή των μέτρων για το ρεύμα.
Για τους ελέγχους σε πόλη την αλυσίδα καυσίμων, ανέφερε ότι ήδη γίνονται έλεγχοι και στα διυλιστήρια για να διαπιστωθεί εάν τηρείται ο νόμος περί αισχροκέρδειας, δηλαδή να δουλεύουν με το περιθώριο κέρδους της 1ης Σεπτεμβρίου 2021 (κάτι που ισχύει για όλη την εφοδιαστική αλυσίδα). Η προθεσμία που δόθηκε είναι η 23η Μαΐου για να καταθέσουν τα στοιχεία. «Έχουν μπει, γενικότερα, στην αγορά των καυσίμων τα πρώτα πρόστιμα. Έχουν βρεθεί αρκετά στοιχεία παραβίασης του πλαφόν» σημείωσε ο ‘Αδωνις Γεωργιάδης.
Τρόφιμα
«Συμφωνία κυρίων μεταξύ κράτους – επιχειρήσεων στην αγορά των τροφίμων για διαμόρφωση τιμών απαγορεύεται από το δίκαιο του ανταγωνισμού, και είναι παράνομη» σημείωσε ο υπουργός.
«Υπάρχει βέβαια, παγκοσμίως, ανησυχία για έλλειψη τροφίμων… Το ΥΠΑΝΕ και το ΥΠΑΑΤ φτιάξαμε ηλεκτρονική πλατφόρμα δήλωσης αποθεμάτων τροφίμων, που μας καθησυχάζει. Φόβος να μην έχουμε τρόφιμα δεν υπάρχει κανένας αυτή τη στιγμή» διαβεβαίωσε.
«Στην αισχροκέρδεια εντείνουμε τους ελέγχους και βάζουμε πρόστιμα» υπογράμμισε ο υπουργός.
Latest News
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν
Γιατί η Κίνα στοκάρει ρωσικό πετρέλαιο - Ο ρόλος των νέων αποθηκών της CNOOC
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος αγοραστής αργού πετρελαίου στον κόσμο, φυλάσσει αυστηρά τις πληροφορίες σχετικά με το απόθεμα της κυβέρνησης έκτακτης ανάγκης
Πού θα πάνε οι τιμές των καυσίμων – Ο Αληγιζάκης στον ΟΤ μετά τη νέα κρίση στη Μέση Ανατολή
Πώς περιγράφει στον ΟΤ την αγορά ο πρόεδρος και CEO της ΕΛΙΝΟΙΛ και πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης
Διεθνής πρόσκληση επενδυτών για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου – Η απάντηση ΑΔΜΗΕ στον κύπριο υπουργό Ενέργειας
Ενδιαφέρον εκδηλώνεται από επενδυτές