
Όσο ο ανταγωνισμός εντείνεται και τα περιθώρια πιέζονται, ο παραδοσιακός, εμπειρικός τρόπος διαχείρισης στόλων με μεθοδολογίες της «παλαιάς σχολής» αποδεικνύονται όλο και πιο ανεπαρκής, επισημαίνει στον ot.gr ο Μάικ Κωνσταντινίδης, Co-Founder και CEO της METIS Cyberspace Technology SA. Στη σημερινή παγκόσμια εποχή της οικονομίας που οδηγείται από Data, η μόνη αποτελεσματική μέθοδος για τις ικανές ομάδες των επαγγελματιών του ναυτιλιακού κλάδου τόσο στη λήψη των σημαντικών στρατηγικών αποφάσεων όσο και στην διεκπεραίωση των καθημερινών καθηκόντων τους, είναι με αξιοποίηση πραγματικών, αξιόπιστων δεδομένων από τα πλοία σε πραγματικό χρόνο.
Η απόλυτη αναγκαιότητα γι’ αυτό, τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης, γίνεται ακόμη πιο σημαντική για άλλον ένα λόγο: Ποτέ δύο πλοία δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, ακόμη και εάν είναι αδελφά! Κάθε πλοίο έχει μοναδική «προσωπικότητα» για πολλούς λόγους: έχει διαφορετική μόλυνση της γάστρας και της προπέλας (hull and propeller fouling), αντιμετωπίζει διαφορετικές αντίξοες καιρικές συνθήκες, παθαίνει διαφορετικές βλάβες και προφανώς διαφορετικές επισκευές, υφίσταται διαφορετική συντήρηση, καίει διαφορετικού τύπου αλλά και διαφορετικής ποιότητας καύσιμα και πάνω από όλα, χρησιμοποιείται και οδηγείται από διαφορετικά πληρώματα, παρόμοιας εκπαίδευσης, αλλά με διαφορετική εμπειρία, ικανότητες και αντιδράσεις σε διάφορες καταστάσεις!
Όπως υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Metis οι ψηφιακές τεχνολογίες σήμερα, επιτρέπουν την αξιοποίηση των πραγματικών δεδομένων από τα πλοία, ώστε η λειτουργία του κάθε πλοίου να γίνεται στη βέλτιστη μορφή. Υπάρχουν πλοία που η πλατφόρμα METIS αποδεικνύει στην πράξη ότι ακόμη και εάν μειωθεί η ταχύτητα πλεύσης θα καίνε την ίδια ποσότητα καυσίμου! Οι ναυτιλιακές που αξιοποιούν ήδη την τεχνολογία μας, ρυθμίζοντας κατάλληλα το speed profile του κάθε πλοίου τους, επιτυγχάνουν εξαιρετικά μεγάλη βελτίωση στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα με άμεσο οικονομικό όφελος για τις ίδιες αφού μειώνουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου, ακόμη περισσότερο με το σημερινό υψηλό επίπεδο της τιμής του πετρελαίου, καταλήγει ο κ. Κωνσταντινίδης.


Latest News

Σε ιστορικό υψηλό τα κέρδη της Διώρυγας του Σουέζ
Αυξήσεις στον αριθμό των πλοίων και των φορτίων

«Ανοιχτή η Διώρυγα της Κορίνθου»
Η εταιρεία διαχείρισης διαψεύδει δημοσιεύματα για εκ νέου αποκλεισμό της Διώρυγας από καταπτώσεις βράχων

Αλλάζει το λιμάνι της Ραφήνας για την ηλεκτροδότηση πλοίων
Τι αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Δέσποινα Γκικάκη στον ΟΤ

Carl Schou: Ποτέ δεν θα υπάρξουν πλοία χωρίς πληρώματα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wilhelmsen Ship Management μιλάει για τις νέες τεχνολογίες που αναπτύσσονται στη ναυτιλία

Ανοίγει ξανά η Διώρυγα της Κορίνθου
Ολοκληρώνεται η πρώτη φάση των έργων, θα ακολουθήσει νέος κύκλος παρεμβάσεων

Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Τα πλοία ελλήνων πλοιοκτητών είναι έτοιμα να συνδράμουν για να αποφευχθεί επισιτιστική κρίση στην Ευρώπη

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σε ποια δρομολόγια αυξήθηκαν οι τιμές
Η πορεία των καυσίμων έχει εκτοξεύσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Νοσταλγικη «βουτιά» στο παρελθόν των ιπτάμενων δελφινιών
Αναμνήσεις από τα σκάφη που έγιναν θρύλος της ακτοπλοΐας, αποτέλεσαν ζωοδότη των νησιών και συνεχίζουν να εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες

Ξεκίνησε για τον Πειραιά το δεξαμενόπλοιο Lana
Παρέμεινε εδώ και πολλές εβδομάδες στην Κάρυστο

Διατηρήθηκε η πιστοποίηση της ελληνικής ναυτικής εκπαίδευσης
Για αυτονόητη αναβάθμιση του κύρους της ναυτικής εκπαίδευσης έκανε λόγο ο αρμόδιος υπουργός