Το αυτοκίνητο υδρογόνου είναι ένας τύπος οχήματος εναλλακτικού καυσίμου που χρησιμοποιεί καύσιμο υδρογόνου για την παροχή κινητήριας ισχύος. Η ισχύς παράγεται από τη μετατροπή χημικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια, είτε από την αντίδραση υδρογόνου με οξυγόνο σε μια κυψέλη καυσίμου για την τροφοδοσία ηλεκτρικού κινητήρα ή λιγότερο συχνά, με καύση υδρογόνου σε κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το 2019, υπήρχαν τρία μοντέλα αυτοκινήτων υδρογόνου διαθέσιμα για το κοινό σε επιλεγμένες αγορές: το Toyota Mirai (2014), το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα αποκλειστικής παραγωγής κυψελών καυσίμου (FCEV) στον κόσμο, το Honda Clarity (2016) και το Hyundai Nexo (2018). Μερικές άλλες εταιρείες, όπως η BMW, εξακολουθούν να κάνουν έρευνα σε αυτοκίνητα υδρογόνου, ενώ αντιθέτως η Volkswagen θεωρεί ότι η τεχνολογία αυτή δεν έχει μέλλον στον χώρο του αυτοκινήτου, κυρίως επειδή ένα ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου καταναλώνει τρεις φορές περισσότερη ενέργεια από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας. Τον Δεκέμβριο του 2020, κυκλοφορούσαν συνολικά 31.225 οχήματα υδρογόνου τεχνολογίας FCEV στους δρόμους του κόσμου, αναφέρει η Wikipedia.
Από το 2019, το 98% του υδρογόνου προέρχεται από την αντίδραση νερού με μεθάνιο, ενώ παράγεται μονοξείδιο του άνθρακα και υδρογόνο (CH4 + H2O ⇌ CO + 3 H2). Η αντίδραση πραγματοποιείται θερμοχημικά ή πυρολυτικά με τη χρήση ανανεώσιμων πρώτων υλών, αλλά οι διαδικασίες είναι επί του παρόντος ακριβές. Γίνονται προσπάθειες ανάπτυξης διαφόρων τεχνολογιών που αποσκοπούν στο να μειώσουν το κόστος, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις ποσότητες για να ανταγωνιστούν την παραγωγή υδρογόνου με τη χρήση φυσικού αερίου.
Τα οφέλη της τεχνολογίας υδρογόνου είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού (σε σύγκριση με τη βενζίνη) και η μεγάλη απόσταση οδήγησης με ένα μόνο γέμισμα. Τα μειονεκτήματα της χρήσης υδρογόνου είναι οι υψηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όταν το υδρογόνο παράγεται από φυσικό αέριο, η χαμηλή περιεκτικότητα ενέργειας ανά μονάδα όγκου σε συνθήκες περιβάλλοντος, η παραγωγή και συμπίεση υδρογόνου, η επένδυση που απαιτείται να γίνει σε πρατήρια καυσίμων για τη διανομή του υδρογόνου, η μεταφορά υδρογόνου σε πρατήρια καυσίμων και η έλλειψη ικανότητας παραγωγής ή διανομής υδρογόνου στο σπίτι.
Το Toyota Mirai είναι ένα από τα πρώτα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου που πωλούνται στο εμπόριο από το 2014.
Συνεργασίες
Η Toyota, η Air Liquide και η CaetanoBus ενώνουν τις δυνάμεις τους για να επιταχύνουν την ανάπτυξη της κινητικότητας υδρογόνου στην Ευρώπη.
Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας από την Toyota Motor Europe, την Air Liquide και την CaetanoBus για την επέκταση της κινητικότητας του υδρογόνου. Η συμφωνία αποσκοπεί σε στενότερη συνεργασία για την ανάπτυξη ευκαιριών για έργα κινητικότητας του υδρογόνου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Στόχος είναι η συνεργασία για τη δημιουργία ολοκληρωμένων οικοσυστημάτων, όπου τόσο η προσφορά υδρογόνου όσο και η ζήτηση οχημάτων να παρέχονται ταυτόχρονα.
Η Air Liquide, η CaetanoBus και η Toyota Motor Europe υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας με στόχο την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων υδρογόνου. Αυτό θα περιλαμβάνει ανάπτυξη υποδομών και στόλους οχημάτων για να επιταχυνθεί η επέκταση της κινητικότητας υδρογόνου τόσο για ελαφρά όσο και για βαρέα οχήματα. Η συνεργασία αντικατοπτρίζει την κοινή φιλοδοξία των τριών εταίρων να συμβάλουν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές και να επιταχύνουν την ανάπτυξη τοπικών οικοσυστημάτων υδρογόνου για πολλαπλές εφαρμογές κινητικότητας.
Οι τρεις εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να αντιμετωπίσουν ολόκληρη την αλυσίδα της κινητικότητας υδρογόνου, από την παραγωγή, διανομή και υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ή χαμηλές εκπομπές άνθρακα, έως την ανάπτυξη σε διαφορετικά τμήματα οχημάτων. Αρχικά θα δοθεί έμφαση στα λεωφορεία, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και τα αυτοκίνητα, με περαιτέρω στόχο την επιτάχυνση της κατηγορίας των βαρέων φορτηγών.
Διερευνώντας κοινές ευκαιρίες, οι τρεις κύριοι παράγοντες της κινητικότητας υδρογόνου θα συμβάλουν στην εμφάνιση νέων οικοσυστημάτων υδρογόνου σε ολόκληρη την Ευρώπη, ένα βασικό βήμα για την τόνωση της ζήτησης και τη διευκόλυνση της πρόσβασης υδρογόνου για άλλες εφαρμογές κινητικότητας.
Αυτό περιλαμβάνει τις υποδομές και τους σταθμούς ανεφοδιασμού, καθώς και ολοκληρωμένες προσφορές οχημάτων (μίσθωση και εξυπηρέτηση) σε εταιρείες ταξί, φορείς εκμετάλλευσης στόλου, τοπικές αρχές και άλλους. Η ενσωμάτωση διαφορετικών εφαρμογών και έργων σε ένα οικοσύστημα υδρογόνου, όπου η προσφορά και η ζήτηση συναντώνται, αποσκοπεί στην δημιουργία ενός κύκλου που θα επιτρέψει στη συνολική υποδομή υδρογόνου να ωριμάσει περαιτέρω. Αυτή η πρωτοβουλία αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα στην πορεία της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, που συνάδει με την ισχυρότερη εστίαση από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την ετοιμότητα των τεχνολογιών υδρογόνου.
«Ο ρόλος της Toyota είναι να φέρει τις εφαρμογές υδρογόνου στο οικοσύστημα και συνεργαζόμενοι με τους συνεργάτες μας, θέλουμε να επιταχύνουμε και να εντείνουμε τη χρήση του υδρογόνου ως λύση ουδέτερης άνθρακα για την κινητικότητα. Αυτό θα μειώσει σταδιακά το κόστος του υδρογόνου και της υποδομής του, βελτιώνοντας παράλληλα την επιχειρηματική υπόθεση για πολλές μελλοντικές εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένης της κινητικότητας», δήλωσε ο Matt Harrison, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe.
Παγκοσμίως ηγέτης στα αέρια, τις τεχνολογίες και τις υπηρεσίες για τη βιομηχανία και την υγεία, η Air Liquide είναι παρούσα σε 75 χώρες με περίπου 66.400 υπαλλήλους και εξυπηρετεί περισσότερους από 3,8 εκατομμύρια πελάτες και ασθενείς. Το οξυγόνο, το άζωτο και το υδρογόνο είναι απαραίτητα μικρά μόρια για τη ζωή, την ύλη και την ενέργεια. Ενσωματώνουν την επιστημονική επικράτεια της Air Liquide και αποτελούν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της εταιρείας από τη δημιουργία της το 1902.
Η CaetanoBus, συνεργάτης της Toyota Caetano Portugal και της Mitsui & Co, είναι κατασκευαστής λεωφορείων και σασί στην Πορτογαλία. Η εταιρεία έχει μια ενοποιημένη προσφορά σε οχήματα για πόλεις και αεροδρόμια, η οποία είναι αποτέλεσμα της τεχνικής της ικανότητας στην ανάπτυξη μοναδικών, πελατοκεντρικών λύσεων κινητικότητας. Η CaetanoBus είναι επίσης ο κατασκευαστής της COBUS, του παγκόσμιου ηγέτη στην αγορά στις μεταφορές με λεωφορεία αεροδρομίου. Η CaetanoBus εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση από το 1980.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Tesla ολοκλήρωσε την παραγωγή 3 εκατ. ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Σανγκάη
Η μέγα-βιομηχανική μονάδα της Tesla στη Σανγκάη, είναι η πρώτη βιομηχανική μονάδα τέτοιου μεγέθους που διαθέτει η αμερικανική εταιρία εκτός των ΗΠΑ
Νέα έργα ανάπλασης μέσω Πράσινου Ταμείου - Ολοκληρώνεται η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ανάπλασης από το πράσινο Ταμείο που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη φυσιογνωμία του κέντρου της Θεσσαλονίκης
Γιατί οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν φθηνά EV
Τα πρόστιμα για τη μη τήρηση των κανόνων για τους ρύπους, η ζήτηση και οι τιμές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Λειψυδρία: Απειλείται η λίμνη Βόλβη
Έπεσε η στάθμη και αποκαλύφθηκε βυζαντινό κάστρο
Επενδύσεις για φθηνή και άφθονη ενέργεια - Τι φέρνει το νέο ΕΣΕΚ
Το νέο ΕΣΕΚ είναι ο οδικός χάρτης για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων για την Ενέργεια και το Κλίμα
Σουηδικό δικαστήριο εξέδωσε απόφαση σε βάρος της Tesla για εργατική διαφορά
H εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla του Ιλον Μασκ βρίσκεται στο επίκεντρο αντιπαράθεσης στη Σουηδία εδώ και έναν χρόνο
Πόσο κοστίζει η φόρτιση ενός EV στην Ευρώπη - Οι χρεώσεις στην Ελλάδα [πίνακας]
Θεωρητικά η μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός της δεκαετίας
Τεράστιες επενδύσεις 436 δισ. έως το 2050 για το net zero στην Ελλάδα – Τι προβλέπει το ΕΣΕΚ
Στα 6 δισ. ευρώ ετησίως η συνεισφορά στο ΑΕΠ των επενδύσεων για το μηδενισμό των εκπομπών αέριων ρύπων
Γιατί η ηλεκτροκίνηση θέτει την Ευρώπη μπροστά σε δίλημμα
Μπορεί η ΕΕ να ανταγωνιστεί την Κίνα στα ηλεκτρικά οχήματα; Και αν όχι, ποιος θα πληρώσει τον «λογαριασμό»;
Βαθαίνει η κρίση στη Northvolt - Η χρεοκοπία χτυπά την πόρτα του κολοσσού στις μπαταρίες
Η αίτηση πτώχευσης της μονάδας που διαχειρίζεται την επέκταση του εργοστασίου της Northvolt στη Σουηδία και η συσσώρευση χρεών για τον όμιλο παραγωγής συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας