Έχοντας δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη μειωμένη προσέλευση πλοίων, τις υψηλές τιμές και την υποτίμηση της ρουπίας, τα διαλυτήρια του Αλάνγκ (Alang) στην Ινδία -που αποτελούν και τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στον κόσμο- προσπαθούν τώρα να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία.
Ενώ η βασική ναυπηγική εγκατάσταση στο Αλάνγκ δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, υπάρχουν ορισμένα διαλυτήρια στην περιοχή που λειτουργούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Όπως μεταδίδουν οι Times of India, το προσεχές διάστημα θα διεξαχθεί ένα διεθνές συνέδριο στο Αλάνγκ με συμμετέχοντες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, πρεσβευτές των κρατών της ΕΕ και εκπροσώπους της ινδικής κυβέρνησης, για να χαράξουν στρατηγικές σε ό,τι αφορά την προσέλκυση πλοίων της ΕΕ.
3 στα 10 πλοία που οδηγούνται σε διάλυση είναι ευρωπαϊκά
Σύμφωνα με μια πρόχειρη εκτίμηση, το 30% των συνολικών πλοίων που οδηγούνται για διάλυση στον κόσμο φέρουν σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, εάν το Αλάνγκ συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μπορεί να προσελκύσει περίπου 80 έως 100 πλοία ετησίως.
Όπως τονίζεται, την περίοδο 2021-22 το Αλάνγκ είχε τη χαμηλότερη χωρητικότητα πλοίων εδώ και δεκαετίες.
Ο Βισνού Γκούπτα, πρόεδρος της Βιομηχανικής Ένωσης Ανακύκλωσης Πλοίων (SRIA), τόνισε: «Πέρυσι, οι τιμές των πλοίων ήταν περίπου 280 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, οι οποίες πλέον έχουν εκτοξευθεί σχεδόν στα 670 δολάρια ανά τόνο. Οι τιμές του χάλυβα έχουν μειωθεί κατά 15% στην εγχώρια αγορά, ενώ η ρουπία έχει επίσης υποτιμηθεί 4%».
Προς το παρόν, το Αλάνγκ όπου υπάρχουν συνολικά 154 ναυπηγεία-διαλυτήρια, δέχεται μόνο επιβατηγά πλοία για διάλυση και όχι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω υψηλού κόστους. Καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου είναι υψηλές, τα δεξαμενόπλοια επίσης δεν έρχονται εδώ. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας αποτελεί έναν μεγάλαο ανασταλτικό παράγοντα, καθώς πολλά πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας.
Ο Χάρες Πάρμαρ, ένας διαλυτής πλοίων, δήλωσε στους ΤΟΙ πως «έχει προγραμματιστεί μια διάσκεψη τον Οκτώβριο. Θα προσκαλέσουμε 13 πρεσβευτές χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκπροσώπους ενώσεων πλοιοκτητών, εκπροσώπους του υπουργείου ναυτιλίας, αξιωματούχους του Gujarat Maritime Board και του Gujarat Pollution Control Board για να συζητήσουμε τις απαιτήσεις της Ε.Ε. και τις ανάγκες υποδομής στο Αλάνγκ».
Από την πλευρά του, ο Μουκές Πατέλ, ιδιοκτήτης διαλυτηρίου που συμμορφώνεται ήδη με την πολιτική της Ε.Ε. επεσήμανε ότι «μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν όλους τους κανονισμούς για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων. To Gujarat Maritime Board θα πρέπει να εφαρμόσει μια πολιτική συγχώνευσης για να δημιουργήσει μεγαλύτερα “οικόπεδα” που θα είναι ικανά να συμμορφώνονται με τους κανόνες της Ε.Ε.».
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda