Έχοντας δεχθεί ισχυρό πλήγμα από τη μειωμένη προσέλευση πλοίων, τις υψηλές τιμές και την υποτίμηση της ρουπίας, τα διαλυτήρια του Αλάνγκ (Alang) στην Ινδία -που αποτελούν και τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στον κόσμο- προσπαθούν τώρα να προσελκύσουν πλοία με ευρωπαϊκή σημαία.
Ενώ η βασική ναυπηγική εγκατάσταση στο Αλάνγκ δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, υπάρχουν ορισμένα διαλυτήρια στην περιοχή που λειτουργούν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες.
Όπως μεταδίδουν οι Times of India, το προσεχές διάστημα θα διεξαχθεί ένα διεθνές συνέδριο στο Αλάνγκ με συμμετέχοντες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες, πρεσβευτές των κρατών της ΕΕ και εκπροσώπους της ινδικής κυβέρνησης, για να χαράξουν στρατηγικές σε ό,τι αφορά την προσέλκυση πλοίων της ΕΕ.
3 στα 10 πλοία που οδηγούνται σε διάλυση είναι ευρωπαϊκά
Σύμφωνα με μια πρόχειρη εκτίμηση, το 30% των συνολικών πλοίων που οδηγούνται για διάλυση στον κόσμο φέρουν σημαία κράτους – μέλους της Ε.Ε. Στο πλαίσιο αυτό, εάν το Αλάνγκ συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, μπορεί να προσελκύσει περίπου 80 έως 100 πλοία ετησίως.
Όπως τονίζεται, την περίοδο 2021-22 το Αλάνγκ είχε τη χαμηλότερη χωρητικότητα πλοίων εδώ και δεκαετίες.
Ο Βισνού Γκούπτα, πρόεδρος της Βιομηχανικής Ένωσης Ανακύκλωσης Πλοίων (SRIA), τόνισε: «Πέρυσι, οι τιμές των πλοίων ήταν περίπου 280 δολάρια ΗΠΑ ανά τόνο, οι οποίες πλέον έχουν εκτοξευθεί σχεδόν στα 670 δολάρια ανά τόνο. Οι τιμές του χάλυβα έχουν μειωθεί κατά 15% στην εγχώρια αγορά, ενώ η ρουπία έχει επίσης υποτιμηθεί 4%».
Προς το παρόν, το Αλάνγκ όπου υπάρχουν συνολικά 154 ναυπηγεία-διαλυτήρια, δέχεται μόνο επιβατηγά πλοία για διάλυση και όχι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων λόγω υψηλού κόστους. Καθώς οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου είναι υψηλές, τα δεξαμενόπλοια επίσης δεν έρχονται εδώ. Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας αποτελεί έναν μεγάλαο ανασταλτικό παράγοντα, καθώς πολλά πλοία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαδρομή της Μαύρης Θάλασσας.
Ο Χάρες Πάρμαρ, ένας διαλυτής πλοίων, δήλωσε στους ΤΟΙ πως «έχει προγραμματιστεί μια διάσκεψη τον Οκτώβριο. Θα προσκαλέσουμε 13 πρεσβευτές χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εκπροσώπους ενώσεων πλοιοκτητών, εκπροσώπους του υπουργείου ναυτιλίας, αξιωματούχους του Gujarat Maritime Board και του Gujarat Pollution Control Board για να συζητήσουμε τις απαιτήσεις της Ε.Ε. και τις ανάγκες υποδομής στο Αλάνγκ».
Από την πλευρά του, ο Μουκές Πατέλ, ιδιοκτήτης διαλυτηρίου που συμμορφώνεται ήδη με την πολιτική της Ε.Ε. επεσήμανε ότι «μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ακολουθήσουν όλους τους κανονισμούς για τη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων. To Gujarat Maritime Board θα πρέπει να εφαρμόσει μια πολιτική συγχώνευσης για να δημιουργήσει μεγαλύτερα “οικόπεδα” που θα είναι ικανά να συμμορφώνονται με τους κανόνες της Ε.Ε.».
Latest News
Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
Τέλος η Βαλτιμόρη και για την MSC - Πού θα στέλνει τώρα τα εμπορεύματα
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν μετά το ατύχημα να κάνουν εναλλακτικά σχέδια μεταφοράς και να συμβαδίσουν με τις εκτροπές των μεταφορέων
«Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του ΙΜΟ ξανά ο Λ. Δημητριάδης - Ευγενίδης
Ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης ανανέωσε τη θητεία του ως «Ναυτιλιακός Πρεσβευτής» του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού
Καμπανάκι Lloyd's: Η καταστροφή της Βαλτιμόρης θα φέρει αποζημιώσεις ρεκόρ
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέρχονται σε μονοψήφια δισεκατομμύρια
Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας
Χάρη στην επαναλειτουργία της «Σταύρος Νιάρχος» δημιουργούνται πάνω από 500 θέσεις εργασίας
Ποια λιμάνια χάνουν, ποια κερδίζουν απο τις... ρουκέτες των Χούθι - Η εικόνα του Πειραιά [γραφήματα]
Τον Ιανουάριο του 2024, οι όγκοι που διακινήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση
Το MSC Group επισκέπτεται 400 φορές, 21 ελληνικά λιμάνια, με έξι κρουαζιερόπλοια
Τα κρουαζιερόπλοια της MSC Cruises προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια από τον Μάρτιο, σηματοδοτώντας την επέκταση της λειτουργίας τους στην περιοχή όλο τον χρόνο
«Πράσινο φως» σε τρία έργα υποδομών στο λιμάνι του Λαυρίου άνω των 30 εκατ. ευρώ
Ένα από τα έργα αφορά στην τοποθέτηση πλωτών λιμενοβραχιόνων και πλωτών προβλητών στον Τομέα Τουριστικών Σκαφών
Στο στόχαστρο τέσσερα εμπορικά πλοία τις τελευταίες 72 ώρες - Τι υποστηρίζουν οι Χούθι
Στο στόχαστρο των ανταρτών μπήκαν με μη επανδρωμένα αεροσκάφη δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς και το λιμάνι Eilat του Ισραήλ
Βαλτιμόρη: Το ίδιο πλοίο είχε εμπλακεί σε συμβάν και στο λιμάνι της Αμβέρσας
Το πλοίο είχε χρειαστεί να παραμείνει στην αποβάθρα για επισκευές