«Απαράδεκτη» χαρακτηρίζει την κατάσχεση των δύο ελληνικών τάνκερ από το Ιράν ο εκπρόσωπος της Κομισιόν αρμόδιος για θέματα εξωτερικών υποθέσεων Πίτερ Στάνο, σημειώνοντας ότι η ΕΕ εξέφρασε την «έντονη ανησυχία» της στις ιρανικές αρχές.
«Παρακολουθούμε με μεγάλη ανησυχία την απαράδεκτη κατάσχεση δύο ελληνικών πλοίων από το Ιράν στον Περσικό Κόλπο» αναφέρει ο κ. Στάνο.
Έντονη ανησυχία
«Θέσαμε αμέσως το ζήτημα της κατάσχεσης και εκφράσαμε την έντονη ανησυχία μας στις ιρανικές αρχές για αυτές τις πράξεις και ζητάμε ταχεία διευκρίνιση, επίλυση και αποκλιμάκωση», προσθέτει.
Επίσης, ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνει στην ανακοίνωσή του ότι «η ελευθερία της ναυσιπλοΐας και η ελεύθερη ροή του εμπορίου είναι βασικές αρχές που πρεσβεύει η ΕΕ».
Έβαλαν ρότα για το Μπαντάρ Αμπάς τα δυο δεξαμενόπλοια
Σημειώνεται ότι τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια τα οποία τέθηκαν υπό τον έλεγχο των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν, έλαβαν εντολή να πλεύσουν στο Μπαντάρ Αμπάς σήμερα Κυριακή. Το Μπαντάρ Αμπάς είναι πόλη-λιμάνι και πρωτεύουσα της επαρχίας Χορμοζγκάν στη νότια ακτή του Ιράν, στον Περσικό Κόλπο. Η πόλη βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία στα Στενά του Ορμούζ και αποτελεί την κύρια βάση του Ιρανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Τα δυο πλοία μεταφέρουν ακόμη ιρανικό πετρέλαιο και όπως έγινε γνωστό τόσο το Prudent Warrior 150.000 dwt (κατασκευής 2017) όσο και το Delta Poseidon 157.400 dwt (κατασκευή 2011) ταξιδεύουν με ίδια μέσα και διευθύνονται από το δικό τους πλήρωμα.
Όλοι οι ναυτικοί είναι καλά στην υγεία τους και έχουν καλή μεταχείριση από τους Φρουρούς της Επανάστασης του Ιράν, οι οποίοι επιβιβάστηκαν με ελικόπτερα για να επιβιβαστούν στα δύο σκάφη καθώς έπλεαν στα διεθνή ύδατα στα ανοιχτά των ακτών του Ιράν την Παρασκευή, αναφέρει το Tradewirnds.
«Είμαστε σε τακτική επαφή με τον πλοίαρχο», είπε στο TradeWinds ένας διευθυντής της Polembros Shipping, ιδιοκτήτης του Prudent Warrior.
Καμία αιτιολόγηση
Στο πλοίο επιβαίνουν είκοσι τρεις ναυτικοί — 15 Φιλιππινέζοι, επτά Έλληνες και ένας Κύπριος πολίτης.
To Delta Poseidon που ελέγχεται από την Delta Tankers έχει 21 Φιλιππινέζους και δύο Έλληνες ναυτικούς.
Σύμφωνα με όσα δηλώνουν εκπρόσωποι των δύο ελληνικών εταιρειών στο Tradewinds, οι ιρανικές αρχές δεν έχουν δώσει καμία επίσημη αιτιολόγηση για την αναχαίτιση των πλοίων την Παρασκευή, παρά μόνο ότι διενεργούν κανονική επιθεώρηση για να ελέγξουν τα έγγραφα των πλοίων και την κατάστασή τους.
Συμπεριφέρθηκαν πολύ ευγενικά κατά τη διεξαγωγή της επιθεώρησης, δεν βρήκαν τίποτα, είπε ο εκπρόσωπος της Polembros, στο Tradewirnds.
Latest News
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης