Αύξηση κατά 162,5% σε ετήσια βάση σημείωσαν τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ τριμήνου 2022 του ΟΠΑΠ, ανερχόμενα σε 457,2 εκ. ευρώ. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην ισχυρή απόδοση των retail δραστηριοτήτων, που λειτουργούσαν με περιορισμούς λόγω της πανδημίας (τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά για όλο το α’ τρίμηνο 2021).
Παράλληλα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το online συνεχίζει την ισχυρή του συνεισφορά. Αναλυτικά, παρατηρείται:
- Ενθαρρυντική απόδοση των retail δραστηριοτήτων το α’ τρίμηνο 2022, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου μακροοικονομικών προκλήσεων, ενώ η άρση των περιορισμών πρόσβασης από την 1η Μαΐου και της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας την 1η Ιουνίου, αναμένεται να βοηθήσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματα.
- Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ τρίμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 198,3% στα €189,0εκ. (Q1 2021: €63,4εκ.) ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR καταγράφοντας παράλληλα υψηλότερα επίπεδα περιθωρίων κερδοφορίας.
- Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2022 αυξημένα κατά 175,2% στα €168,8εκ. (Q1 2021: €61,3εκ.) ή αυξημένα κατά 259,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα πρόσθετα και από την αναγνώριση εσόδου ύψους €56,6εκ. που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (αναγνώριση εσόδου στο Q1 2021: €45,5εκ.).
- Λειτουργικά έξοδα α΄ τριμήνου 2022 στα €88,6εκ., υψηλότερα κατά 38,7% σε ετήσια βάση (Q1 2021 στα €63,8εκ.). Μη συμπεριλαμβάνοντας την επίδραση της πλήρους ενοποίησης της Stoiximan και έκτακτων κονδυλίων, τα λειτουργικά έξοδα α’ τριμήνου 2022 αυξήθηκαν κατά 28,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, μετά την επαναλειτουργία των καταστημάτων μας.
- Τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €88,3εκ. (Q1 2021: €8,7εκ.), 10x υψηλότερα σε ετήσια βάση ή στα €94,2εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση.
- Ισχυρή ταμειακή θέση με το δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM Ebitda να διαμορφώνεται στο 0,1x.
- Τακτική Γενική Συνέλευση Μετόχων στις 9 Ιουνίου, με συνολικά προτεινόμενες αμοιβές μετόχων προς έγκριση €1,40 ανά μετοχή.
Καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR)
Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) το α΄ τρίμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 162,5% σε ετήσια βάση στα €457,2εκ. λόγω της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων μας το α΄ τρίμηνο 2022 και της συνεχούς ισχυρής συνεισφοράς του online. Πιο συγκεκριμένα, τα καταστήματά μας παρέμειναν ανοιχτά σε όλη τη διάρκεια του τριμήνου σε αντίθεση με το α΄ τρίμηνο 2021, αν και λειτουργούσαν κάτω από περιοριστικά μέτρα.
Μικτό Κέρδος από Παιχνίδια
Το μικτό κέρδος από παιχνίδια το α’ τρίμηνο 2022 διαμορφώθηκε στα €189,0εκ. αυξημένο κατά 198,3% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR.
EBITDA
Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν το α΄ τρίμηνο 2022 σε €168,8εκ. έναντι €61,3εκ. το α΄ τρίμηνο 2021 υψηλότερα κατά 175,2% ή κατά 259,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR σε συνδυασμό με έσοδα ύψους €56,6εκ. που σχετίζονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Καθαρά Κέρδη
Τα καθαρά κέρδη το α΄ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €88,3εκ. έναντι €8,7εκ. το α΄ τρίμηνο 2021 ως αποτέλεσμα της αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας. Σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα καθαρά κέρδη στο α’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €94,2εκ. σε σύγκριση με ζημίες €3,5εκ. το α΄ τρίμηνο 2021.
«Σημαντικά αποτελέσματα»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ Jan Karas δήλωσε για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2022:
«Έπειτα από ένα δυναμικό 2021, ο ΟΠΑΠ σημείωσε σημαντικά αποτελέσματα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, με όχημα την ισχυρή συνεισφορά των retail δραστηριοτήτων – παρά τα περιοριστικά μέτρα για τον Covid-19 που ήταν σε ισχύ – και τη συνεχιζόμενη θετική δυναμική των online δραστηριοτήτων. Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα πολλαπλών επιχειρησιακών πρωτοβουλιών, που εστίασαν στην παροχή ελκυστικών εμπειριών διασκέδασης και οδήγησαν σε υψηλά επίπεδα προσέλκυσης και διατήρησης πελατών.
Οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν την κατανάλωση, αντισταθμίζοντας εν μέρει το θετικό αντίκτυπο από την άρση διάφορων μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19. Ωστόσο, τα αποτελέσματα μας επαναβεβαιώνουν την ελκυστικότητα των retail και online προτάσεων μας, τη δύναμη του διαφοροποιημένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου μας, την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου μας και την ισχυρή οικονομική θέση μας.
Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για όλους τους εταίρους μας. Πρωτοβουλίες όπως η ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας, ένα έργο που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και παραδόθηκε στο Δημόσιο, αναδεικνύουν τη δέσμευση μας στην κοινωνική συνεισφορά».
Latest News
Τι φέρνει η Elpedison σε Helleniq Energy – Το σενάριο για placement και το μέρισμα από ΔΕΠΑ Εμπορίας
Ο Ανδρέας Σιάμισιης CEO της Helleniq Energy στη διάρκεια ενημέρωσης Τύπου απάντησε στην Edison για την αποτίμηση της Elpedison
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
Cash cow η Ελλάδα για τον οίκο Dior - Οι «χρυσές» επιδόσεις σε ένδυση και καλλυντικά
Τζίρος 55 εκατ. ευρώ για luxury ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά Dior στην ελληνική αγορά – Το νέο κατάστημα και η συμβολή του τουρισμού
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Στα «βράχια» οι μισές ρυθμίσεις μέσω εξωδικαστικού - Το αγκάθι των τόκων
Πώς εξελίσσονται οι ρυθμίσεις και ο εξωδικαστικός - Γιατί σχεδόν 1 στους 2 οφειλέτες σταματά να εξοφλεί τις δόσεις
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου