Από τα κουπιά στα ιστία και από εκεί στον ατμό, και τώρα μοιάζει έτοιμη για το μεγάλο άλμα στα καύσιμα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ναυτιλία βρίσκεται μπροστά σε μία νέα, ιστορικών διαστάσεων πρόκληση, με το στοίχημα για όλους τους εμπλεκομένους να είναι το ίδιο όπως στις προηγούμενες στροφές της ιστορίας της. Ποιος θα τα καταφέρει να ακολουθήσει το νέο και θα διακριθεί, ποιος θα μείνει πίσω και θα «βυθισθεί» στην ανυπαρξία όπως έγινε στο παρελθόν με μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις έχασαν τη ρότα τους και εξαφανίστηκαν από τους παγκόσμιους ωκεανούς;
Στα 6.000 χρόνια που τα πλοία διατηρούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο, η ελληνική ναυτιλία ήταν πάντα παρούσα στη «γέφυρα» και τις τελευταίες δεκαετίες κατέχει τον ρόλο του «πλοιάρχου» του παγκόσμιου στόλου, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Σήμερα με 5.514 πλοία η μεγάλη ναυτιλία των Ελλήνων αντιπροσωπεύει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Τα τελευταία χρόνια συνέχισε να μεγαλώνει καθώς η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 59% του ευρωπαϊκού στόλου και αποτελεί ένα στρατηγικό πλεονέκτημα της ΕΕ στην προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εφοδιαστική επάρκεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία της.
Οι έλληνες πλοιοκτήτες, ως ένα σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας ναυτιλίας, είναι αποφασισμένοι να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο και στη νέα εποχή επενδύοντας σε σύγχρονα και «πράσινα» πλοία. Καταθέτουν προτάσεις ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες, επιδιώκουν την προσαρμογή χωρίς η ευρωπαϊκή και η ελληνική ναυτιλία να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Παράλληλα η ναυτιλία των Ελλήνων είναι έτοιμη να συνεργαστεί με όλους τους εμπλεκόμενους στον ναυτιλιακό κλάδο, ναυπηγούς, κατασκευαστές μηχανών, προμηθευτές καυσίμων, προκειμένου να γίνει ομαλά το πέρασμα στη νέα εποχή.
«Το Βήμα» υποδέχεται τους χιλιάδες επισκέπτες των Ποσειδωνίων από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου με μία πολυσέλιδη πολυτελή έκδοση με τίτλο «Ποσειδώνια 2022 – Η δύναμη της ναυτιλίας», που φιλοδοξεί να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο της παγκόσμιας ναυτιλίας ως του πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μεταφοράς.
Στην πολυσέλιδη έκδοση του «Βήματος» παρουσιάζονται όλες οι σύγχρονες τάσεις, ιδέες, απόψεις, εξελίξεις που επηρεάζουν και επηρεάζονται από τη διεθνή ναυτιλία.
Αναλύεται ο ρόλος τις ναυτιλίας και περιγράφονται οι νέοι δρόμοι του θαλάσσιου εμπορίου υπό το φως των γεωπολιτικών εξελίξεων.
Ξεχωριστή θέση στην ειδική έκδοση έχουν οι αναφορές στη ναυτιλιακή ιστορία και στη ναυτοσύνη των Ελλήνων, στο ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας, στους ναυτότοπους της πατρίδας.
Η Ελλάδα, μια παραδοσιακά ναυτική χώρα, έχει καταφέρει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου. Και αυτή η μοναδικότητα του ελληνικού παραδείγματος ελπίζουμε ότι βρήκε τη θέση που της αξίζει στην ειδική πολυσέλιδη έκδοση της εφημερίδας «Το Βήμα».
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες