
Λύση φαίνεται πως δίνεται στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί μεταξύ Ελλάδας και Ιράν. Αρχικά η κατάσχεση του πετρελαίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο Lana στην Εύβοια και στη συνέχεια το ρεσάλτο των Ιρανών Φρουρών της Επανάστασης στα δύο ελληνικά τάνκερ στον Περσικό Κόλπο ως αντίποινα δημιούργησαν ένταση μεταξύ των δύο χωρών, και φαίνεται πως επιχειρείται να δοθεί λύση διά της δικαστικής οδού.
Χθες, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου Παναγιώτης Χιωτέλης. Αφορούσαν τις διατάξεις της ανακρίτριας Χαλκίδας, δυνάμει των οποίων είχε γίνει η κατάσχεση και μετάγγιση των 107.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου, που το «Lana» μετέφερε στις δεξαμενές του.
Οι αντιρρήσεις υποβλήθηκαν την Τρίτη και μολονότι η δίκη για την υπόθεση είχε αρχικά προσδιοριστεί για σήμερα Πέμπτη, η διαδικασία για προφανείς λόγους επισπεύσθηκε ακόμα περισσότερο, με τη δίκη να λαμβάνει χώρα χθες στη Χαλκίδα.
Δεκτές οι αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς
Το Συμβούλιο Εφετών, όπως αναφέρει το kathimerini.gr, έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς και κατά συνέπεια ακύρωσε τις διατάξεις της ανακρίτριας περί κατάσχεσης και μετάγγισης του φορτίου.
Με βάση αυτή την απόφαση, το φορτίο του πετρελαίου που έχει μεταφερθεί στο μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy», θα πρέπει να επιστραφεί στο «Lana».
Μετά από αυτή την εξέλιξη, θεωρείται πιθανό η ένταση μεταξύ Αθήνας και Τεχεράνης να αποκλιμακωθεί.
Το «Lana» είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα