Λύση φαίνεται πως δίνεται στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί μεταξύ Ελλάδας και Ιράν. Αρχικά η κατάσχεση του πετρελαίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο Lana στην Εύβοια και στη συνέχεια το ρεσάλτο των Ιρανών Φρουρών της Επανάστασης στα δύο ελληνικά τάνκερ στον Περσικό Κόλπο ως αντίποινα δημιούργησαν ένταση μεταξύ των δύο χωρών, και φαίνεται πως επιχειρείται να δοθεί λύση διά της δικαστικής οδού.
Χθες, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου Παναγιώτης Χιωτέλης. Αφορούσαν τις διατάξεις της ανακρίτριας Χαλκίδας, δυνάμει των οποίων είχε γίνει η κατάσχεση και μετάγγιση των 107.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου, που το «Lana» μετέφερε στις δεξαμενές του.
Οι αντιρρήσεις υποβλήθηκαν την Τρίτη και μολονότι η δίκη για την υπόθεση είχε αρχικά προσδιοριστεί για σήμερα Πέμπτη, η διαδικασία για προφανείς λόγους επισπεύσθηκε ακόμα περισσότερο, με τη δίκη να λαμβάνει χώρα χθες στη Χαλκίδα.
Δεκτές οι αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς
Το Συμβούλιο Εφετών, όπως αναφέρει το kathimerini.gr, έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς και κατά συνέπεια ακύρωσε τις διατάξεις της ανακρίτριας περί κατάσχεσης και μετάγγισης του φορτίου.
Με βάση αυτή την απόφαση, το φορτίο του πετρελαίου που έχει μεταφερθεί στο μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy», θα πρέπει να επιστραφεί στο «Lana».
Μετά από αυτή την εξέλιξη, θεωρείται πιθανό η ένταση μεταξύ Αθήνας και Τεχεράνης να αποκλιμακωθεί.
Το «Lana» είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»