Το «παρών» στην κορυφαία ναυτιλιακή εκδήλωση στον κόσμο δίνει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), σε μία κρίσιμη συγκυρία τόσο για τη ναυτιλία συνολικά όσο και ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η οποία όχι απλώς επανέρχεται πια σε πλήρη λειτουργία αλλά βλέπει και τα μεγέθη της να επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα.
«Είναι υπέροχο που βρισκόμαστε στα Ποσειδώνια για να ανταλλάξουμε απόψεις με όλους τους ηγέτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το μέλλον του κλάδου και για το πώς θα επιτύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους μας», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη, η οποία βρέθηκε στα Ποσειδώνια, πραγματοποιώντας επαφές με κορυφαίους παράγοντες της ναυτιλίας με έμφαση στην πράσινη ατζέντα.
Δέσμευση για «καθαρή κρουαζιέρα»
Όπως τονίστηκε, η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για την CLIA, αλλά και για ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο, όπως επιβεβαιώνεται από τις συζητήσεις στα φετινά Ποσειδώνια. Τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για «καθαρή κρουαζιέρα» με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και προκειμένου να επιτύχουν αυτόν τον στόχο πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία με σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές. Ήδη, υπάρχουν παραγγελίες για 178 νέα κρουαζιερόπλοια έως το 2027, η αξία των οποίων θα ανέλθει στα 47 δισ. ευρώ. Το 93% αυτών των πλοίων ναυπηγούνται σε ναυπηγεία Ευρώπης, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας τροφοδοτεί τη βιομηχανική αριστεία για τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρώπη.
«Ακούσαμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση τόσο τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη να υποστηρίζουν την μετάβαση του κλάδου σε μια νέα εποχή, απαλλαγμένη από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά και να επισημαίνουν τόσο την ανάγκη ανάπτυξης και επαρκούς προμήθειας εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία όσο και την ανάγκη ανάπτυξης αντίστοιχων υποδομών, που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ευοδωθεί το όραμά μας για κρουαζιέρα χωρίς εκπομπές άνθρακα έως το 2050», τόνισε η Marie-Caroline Laurent.
«Και βέβαια ο στόχος της αειφορίας για την CLIA και τα μέλη μας είναι ευρύτερος από την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα. Η κρουαζιέρα είναι αναπόσπαστο μέρος του βιώσιμου τουρισμού και ειδικά για την Ελλάδα, έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς κρουαζιέρας, έχουμε δεσμευτεί για την υποστήριξη της περαιτέρω βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η συνεργασία που έχουμε μεταξύ άλλων με τις τοπικές αρχές και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου Κρήτης προκειμένου να βοηθήσουμε τους προορισμούς αυτούς να αποκομίσουν τα μέγιστα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη από τον τουρισμό, προστατεύοντας παράλληλα την μακροπρόθεσμη αειφορία τους. Στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθούμε συνολικά για την Ελλάδα, η οποία αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή για τον κλάδο της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε η ίδια.
Κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας η Ελλάδα
Η αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας ως κορυφαίου προορισμού κρουαζιέρας επιβεβαιώνεται και από τα φετινά μεγέθη για τη χώρα: Από τα 279 κρουαζιερόπλοια των εταιρειών-μελών της CLIA παγκοσμίως, τα 87 θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 47 θα κάνουν homeport σε ελληνικά λιμάνια, με ολική ή μερική επιβίβαση επιβατών. Αυτή είναι μία τάση που ξεκίνησε εν μέσω πανδημίας, όταν η Ελλάδα πρωταγωνίστησε στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, και συνεχίζεται εξίσου δυναμικά.
«Φέτος είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στα προ της πανδημίας επίπεδα ως προς αριθμό των κρουαζιερόπλοιων σε λειτουργία, ενώ το 2023 αναμένουμε να ξεπεράσουμε και τους αριθμούς επιβατών του 2019. Ειδικά στην Ελλάδα, περιμένουμε σημαντική αύξηση των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων ήδη από φέτος. Συνολικά 25 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας θα επισκεφτούν φέτος τη χώρα μας, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά», δήλωσε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση