H ναυτιλία όπως την ξέραμε σταδιακά αλλάζει και η τεχνολογία του μέλλοντος έρχεται γρήγορα. Το «Prism Courage», ένα LNG carrier 134.000 dwt του Ομίλου Hyundai, έγραψε ιστορία ως το πρώτο μεγάλο πλοίο που πραγματοποίησε αυτόνομο ταξίδι άνω των 10.000 χιλιομέτρων. Ενώ πολλά πλοία είναι εξοπλισμένα με αυτόματο πιλότο, το αυτόνομο σύστημα πλοήγησης HiNAS 2.0 χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να κατευθύνει και να επιλέξει βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες.
Κατά τις τελευταίες 33 ημέρες του ταξιδιού το «Prism Courage» πραγματοποίησε πλου, φορτωμένο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από το Φρίπορτ του Τέξας στον τερματικό σταθμό LNG στη Μποριεόνγκ στη Νότια Κορέα, χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.
Επανάσταση στην παγκόσμια ενέργεια και τις μεταφορές
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η νέα τεχνολογία, όπως το HiNAS 2.0, θα φέρει επανάσταση στην παγκόσμια ενέργεια και τις μεταφορές. Τα πραγματικά αυτόνομα πλοία κάνουν επιλογές χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή για τον καιρό, τα άλλα πλοία, τις οικονομικές απαιτήσεις, τη ρύπανση και κάθε είδους απρόοπτα. Ειδικοί τονίζουν πως τα αποτελέσματα της ταχύτερης, φθηνότερης και αποτελεσματικότερης μεταφοράς εν μέσω μιας παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης θα φέρουν επανάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η αυτόνομη ναυτιλία (AS) θα αυξήσει δραστικά την αποδοτικότητα των καυσίμων, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς, θα μειώσει τους ρύπους, αλλά και τις απαιτήσεις για πληρώματα, κάτι που αποτελεί όμως πρόβλημα για τη ναυτική εργασία.
Η εταιρεία υποστήριξε ότι αυτό το ταξίδι αποτελεί την πρώτη στον κόσμο περίπτωση τόσο μεγάλου σκάφους που χρησιμοποιείται τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης. «Σε αυτό το πέρασμα το Prism Courage εξοπλισμένο με το HiNAS 2.0 αύξησε την απόδοση καυσίμου κατά περίπου 7%, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 5%. Επίσης, το σύστημα αναγνώρισε με ακρίβεια τις τοποθεσίες των κοντινών πλοίων κατά τη λειτουργία για να αποφευχθεί η σύγκρουση, πάνω από 100 φορές».
Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε υπό παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο από τον αμερικανικό νηογνώμονα (ABS) και το μητρώο ναυτιλίας της Κορέας (KR) για να επαληθευτεί η απόδοση και η σταθερότητα της τεχνολογίας.
Latest News
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα