
Στην ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων σε δήμους της χώρας, το οποίο σε συνεργία με τις λοιπές παρεμβάσεις θα δημιουργήσει ένα λειτουργικό πλήρες σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, αποσκοπούν οι προτάσεις 161 δήμων στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Το δίκτυο θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στη βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικροκινητικότητας, ενώ οι λοιπές παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας, πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας.
Η αξιολόγηση των προτάσεων των 161 δήμων για την υλοποίηση δράσεων στο πλαίσιο της πρόσκλησης «ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ολοκληρώθηκε, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Δικαιούχος της πράξης είναι το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ).
Επισημαίνεται ότι η «μικροκινητικότητα» αναφέρεται σε όχημα που ορίζεται ως «Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα» (ΕΠΗΟ) με μέγιστη ταχύτητα μικρότερη των 25 χλμ./ώρα, και που κυκλοφορεί ακολουθώντας τους κανόνες των ποδηλάτων.
Τα έργα
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο πλαίσιο των δύο πρώτων ενταγμένων πράξεων θα εκτελεστούν έργα σε 43 συμμετέχοντες δήμους των μητροπολιτικών κέντρων της χώρας και σε 118 μη μητροπολιτικούς δήμους αντίστοιχα, που αφορούν:
• προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης,
• δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος και επαναφόρτισης ποδηλάτου,
• ολοκληρωμένη πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης των φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων,
• ολοκληρωμένες εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας,
• ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας, και
• έργα σύνδεσης με δίκτυα ΟΚΩ (Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας), εφόσον απαιτούνται.
Αποτίμηση
Παράλληλα, θα αναπτυχθεί πλαίσιο αποτίμησης των ωφελειών από την υλοποίηση των δράσεων μικροκινητικότητας στους δήμους, για τη συνεισφορά τους στην επίτευξη των ειδικών στόχων του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Επίσης, θα αναπτυχθεί εφαρμογή για την ανταποδοτική χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και τη διάθεση στοιχείων στους δήμους για επόμενους σχεδιασμούς έργων αστικής κινητικότητας. Συγκεκριμένα, θα καθοριστεί η κατάλληλη μέθοδος και η ανάπτυξη ειδικής πλατφόρμας για τη μέτρηση και παρακολούθηση του ενεργειακού και οικονομικού οφέλους, καθώς και άλλων στοιχείων, των οποίων η επεξεργασία θα δώσει χρήσιμες πληροφορίες για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής στρατηγικής των αρμόδιων αρχών, όπως για σχεδιασμό/αξιολόγηση ποδηλατοδρόμων, προσδιορισμό γραμμών αστικών μετακινήσεων, σχεδιασμό οδών ήπιας κυκλοφορίας, θέσεων στάθμευσης κ.ά. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί εφαρμογή που θα λειτουργεί ως εργαλείο ενημέρωσης αλλά και ανταμοιβής των πολιτών που υιοθετούν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το κοινόχρηστο ηλεκτρικό ποδήλατο.
Η συνολική δημόσια δαπάνη των έργων ανέρχεται σε 53.167.542,70 ευρώ.
Στην προσπάθεια αυτή, αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή του 90% των επιλέξιμων δήμων αλλά και η συνδρομή των στελεχών του ΚΑΠΕ και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης (ΕΥΔ) του ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπου εκτυλίχθηκε μία απαιτητική πολυσύνθετη διαδικασία (πρόσκληση, αξιολόγηση, έγκριση και ένταξη) σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, διάστημα πράγματι εξαιρετικά σύντομο, δεδομένου ιδίως του μεγάλου πλήθους τόσο των εταίρων-δικαιούχων δήμων, όσο και των υποέργων που περιλαμβάνονται στα τεχνικά δελτία των πράξεων.


Latest News

«Καυτή πατάτα» η διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων
Μηδενική η πρόοδος στη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων διαπιστώνεται από τους μελετητές της περιβαλλοντικής αξιολόγησης του σχεδίου διαχείρισης για την Αττική

Η Tesla έσπασε το «φράγμα» των 3.000.000 αυτοκινήτων
Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων, η εταιρεία του Ίλον Μασκ δεν παύει να αποτελεί έναν «νάνο» σε σύγκριση με τους «γίγαντες» της αυτοκινητοβιομηχανίας

Γαλλία: Γιατί ακτιβιστές «τσιμεντώνουν» τρύπες γκολφ
«Αυτή η τρύπα πίνει 277.000 λίτρα νερό», λένε οι ακτιβιστές που διαμαρτύρονται για την εξαίρεση των γηπέδων γκολφ από τα μέτρα περιορισμού της σπατάλης νερού

Πώς συνδέεται η κατάρρευση σπουδαίων πολιτισμών με την κλιματική αλλαγή;
Οι ξηρασίες και η απώλεια της βιοποικιλότητας αποτέλεσαν αιτίες λιμού, πολέμων και ασθενειών

Η ξηρασία δοκιμάζει την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης
Η συνεχιζόμενη ξηρασία στη Γηραιά Ήπειρο μετατρέπει τα άλλοτε κραταιά ποτάμια σε ρυάκια και πιέζει ασφυκτικά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας

Οι 7 «παγκόσμιες μεγατάσεις» που λειτουργούν ως τροχιές αλλαγής
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την ανθρωπότητα έως τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με νέα έκθεση του Οργανισμού Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της Κοινοπολιτείας

Γιατί οι θερμοκρασίες ρεκόρ δεν βοηθούν στην ηλιακή ενέργεια
Τι συμβαίνει με τα ηλιακά πάνελ

Η οικονομία στο έλεος του καύσωνα και της ξηρασίας - Οι συνέπειες
Οι σοδειές απειλούνται, οι τιμές των τροφίμων ανεβαίνουν, οι τουρίστες δεν θέλουν να επισκέπτονται πια προορισμούς με καύσωνα, ενώ δημιουργούνται νέες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα

Η ξηρασία φέρνει τον... θάνατο της ντομάτας - Οι οικονομικές συνέπειες
Η περίπτωση της Καλιφόρνια, που ελέγχει το ένα τέταρτο της παγκόσμιας παραγωγής βιομηχανικής ντομάτας, είναι χαρακτηριστική

Προχωρά το project για τo πρώτο ρυμουλκό με καύσιμο αμμωνίας
Σύμφωνα με την NYK Line, η αμμωνία αποτελεί ένα από τα εναλλακτικά καύσιμα τα οποία παρουσιάζουν εξαιρετικά καλές προοπτικές