
Μπούκωσαν οι σταθμοί ταχυφόρτισης το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, όντας η πρώτη δυνατή πρόβα ενόψει του καλοκαιριού, οπότε και θα αυξηθούν κατακόρυφα οι ανάγκες θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών στην Εθνική Οδό.
Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις ημέρες της πρώτης μεγάλης καλοκαιρινής απόδρασης, εκτός από το μποτιλιάρισμα στους αυτοκινητοδρόμους, είχαν να αντιμετωπίσουν και ένα δεύτερο μποτιλιάρισμα: τις ατελείωτες ώρες αναμονής για την εύρεση μιας πολυπόθητης άδειας πρίζας σε δημόσιο ταχυφορτιστή και σε όσα ΣΕΑ έχουν εγκατασταθεί θέσεις για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, στα ελάχιστα – προς το παρόν – σημεία ταχυφόρτισης που διαθέτει η χώρα μας και ειδικότερα στους σταθμούς ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων, παρατηρήθηκαν το πρώτο καλοκαιρινό τριήμερο ουρές από ηλεκτρικά ΙΧ, με αποτέλεσμα να δοκιμαστεί η υπομονή των ιδιοκτητών τους, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις (τόσο προς την Αθήνα όσο και προς την Πελοπόννησο) η αναμονή ξεπερνούσε τις 2-3 ώρες. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή, μιας και η ίδια εικόνα επαναλήφθηκε και κατά την επιστροφή τους προς τα αστικά κέντρα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.
Χρόνος φόρτισης για γερά νεύρα
Η πλήρης φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί περίπου μία ώρα, ανάλογα με το μοντέλο και το είδος ταχυφορτιστή. Αν μάλιστα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει οριακά αποθέματα μπαταρίας – κάτω από το 10% – είναι πολύ πιθανόν η πλήρης φόρτιση να ξεπεράσει τη μιάμιση ώρα. Οπότε, αν ένας σταθμός διαθέτει λίγες θέσεις, είναι επόμενο οι ουρές για τη φόρτιση να αποτελούν μόνιμο φαινόμενο, ιδίως το καλοκαίρι και σε ημέρες μεγάλων εξόδων.
Το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα παρατηρήθηκε στον ΣΕΑ Αταλάντης, όπου οι θέσεις είναι μόλις δύο. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μία ώρα μπορούν να φορτιστούν μόλις δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύστημα παροχής ταχείας φόρτισης (50 κιλοβατωρών). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί τους να καραδοκούν έως ότου αδειάσει μια θέση.
Η χώρα μας είναι στην προτελευταία θέσης των ταχυφορτιστών, ενώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που προβλέπει αύξηση των πωλήσεων, χάρη στο αβαντάζ της επιδότησης, προκύπτει ένα πρόβλημα: το μεγάλο έλλειμμα ταχυφορτιστών για τα νεοκυκλοφορούντα ηλεκτρικά ΙΧ και η ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών. Στη χώρα μας κυκλοφορούν πάνω από 4.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έως τα τέλη του 2022 πιθανόν να αγγίξουν τα 5.000 οχήματα.
Πόσο κοστίζει η φόρτιση
Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 1.100 σημεία δημόσιας φόρτισης τόσο σε αυτοκινητοδρόμους, όσο και στα αστικά κέντρα. Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως στους ΣΕΑ ή και σε άλλους δημόσιους ταχυφορτιστές υπολογίζεται σε 0.50€/kwh για αργή φόρτιση AC 11KW και 0,60-0,62 ευρώ/κιλοβατώρα για γρήγορη DC φόρτιση.
Αυτό σημαίνει ότι για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία χωρητικότητας 60Kwh και με την τιμή ανά κιλοβατώρα να αγγίζει τα 0,60 ευρώ, το κόστος φουλαρίσματος αγγίζει τα 36 ευρώ. Σύμφωνα με την ΕΕ, η χώρα μας κατατάσσεται μεταξύ των 5 χωρών με τους λιγότερους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία