Κατατέθηκε σήμερα Βουλή η κύρωση του Κώδικα Νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών.
Όπως τονίζεται στη Βουλή, με το υπόψη σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κυρώνεται σύμφωνα με τις παρ. 6 και 7 του άρθρου 76 του Συντάγματος, ο προαναφερόμενος Κώδικας.
Ειδικότερα:
1. Επικαιροποιείται και συστηματοποιείται σε ενιαίο κείμενο η νομοθεσία αναφορικά με:
α. τους φορείς και τον τρόπο άσκησης της κρατικής εποπτείας στον τομέα των θαλάσσιων ενδομεταφορών,
β. τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές από ή προς λιμένες νησιών (τακτική και έκτακτη δρομολόγηση πλοίων, εκτέλεση και διακοπή δρομολογίων κ.λπ.),
γ. τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, έναντι μισθώματος, με απευθείας ανάθεση, με φορείς του Δημοσίου κ.λπ.),
δ. τον τρόπο αποπληρωμής των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής),
ε. την προστασία ναυτικών και εργαζομένων ξηράς, στο πλαίσιο εκτέλεσης των ανωτέρω συμβάσεων (κατάπτωση εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης ή απόδοση κρατικών επιχορηγήσεων για την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών, σε περίπτωση ανεξόφλητων μισθών κ.λπ.),
στ. τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καθώς και της προστασίας της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας,
ζ. τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εκτέλεσης θαλάσσιων ενδομεταφορών μεταξύ ηπειρωτικών λιμένων,
η. τη μεταφορά εμπορευμάτων και ταχυδρομικών αντικειμένων,
θ. τα δικαιώματα των επιβατών (χρηματικές αποζημιώσεις, εκπτώσεις ή επιστροφές ναύλου κ.λπ.) καθώς και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων,
ι. τις επιβαλλόμενες κυρώσεις για μη τήρηση του ανωτέρω νομοθετικού πλαισίο
2. Παρατίθενται οι καταργούμενες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας καθώς και πίνακες των κωδικοποιητικών και των κωδικοποιούμενων διατάξεων.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση