Θα επηρεάσουν οι πληθωριστικές πιέσεις τη ναυτιλία και πως;
Στο ερώτημα αυτό επιδιώκει να δώσει απάντηση ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv επισημαίνοντας σε μια αναφορά του μεταξύ άλλων τα εξής:
Containerships
– Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να επηρεαστεί περισσότερο, καθώς η νομισματική πολιτική στοχεύει στη ζήτηση των καταναλωτών. Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να δουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμη και αν κινηθούν προς χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα είναι κερδοφόροι.
Ξηρό Φορτίο
-Στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η εικόνα δεν θα επηρεαστεί πολύ. Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά τις αυξήσεις του πληθωρισμού ή των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές και τονομίλια έχουν προστεθεί στα δρομολόγια της ναυτιλίας.
Δεξαμενόπλοια
-Η αγορά δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα συνεχίσει αρκετά ισχυρή το 2023, καθώς το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών εγγυάται λίγο πολύ περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων, ενώ οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
LNG
-Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω της στροφής της ευρωπαϊκής αγοράς προς το LNG, σε μια προσπάθεια να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Το μόνο πράγμα που μπορεί πραγματικά να διαταράξει και να επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλία όσο και την παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid που δεν μπορεί να προβλεφθεί.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια