
Θα επηρεάσουν οι πληθωριστικές πιέσεις τη ναυτιλία και πως;
Στο ερώτημα αυτό επιδιώκει να δώσει απάντηση ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv επισημαίνοντας σε μια αναφορά του μεταξύ άλλων τα εξής:
Containerships
– Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να επηρεαστεί περισσότερο, καθώς η νομισματική πολιτική στοχεύει στη ζήτηση των καταναλωτών. Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να δουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμη και αν κινηθούν προς χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα είναι κερδοφόροι.
Ξηρό Φορτίο
-Στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η εικόνα δεν θα επηρεαστεί πολύ. Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά τις αυξήσεις του πληθωρισμού ή των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές και τονομίλια έχουν προστεθεί στα δρομολόγια της ναυτιλίας.
Δεξαμενόπλοια
-Η αγορά δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα συνεχίσει αρκετά ισχυρή το 2023, καθώς το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών εγγυάται λίγο πολύ περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων, ενώ οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
LNG
-Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω της στροφής της ευρωπαϊκής αγοράς προς το LNG, σε μια προσπάθεια να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Το μόνο πράγμα που μπορεί πραγματικά να διαταράξει και να επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλία όσο και την παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid που δεν μπορεί να προβλεφθεί.


Latest News

Υποτροφίες Blue Scholarship Awards στη Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Τέσσερις νέοι ερευνητές, υποψήφιοι διδάκτορες ή μεταδιδακτορικοί ερευνητές αλλά και οκτώ μεταπτυχιακοί φοιτητές θα χρηματοδοτηθούν ή θα βραβευτούν για την προσπάθεια και το έργο τους

«Θησαυρός» τα γερασμένα containerships - H αγορά των second hand πλοίων έχει εκτοξευτεί
Σε «χρυσωρυχεία» έχουν μετατραπεί τα γηρασμένα containerships, τα οποία σε άλλες εποχές θα είχαν πάρει από καιρό τον δρόμο για τα διαλυτήρια

Η Brittany Ferries χτίζει τα μεγαλύτερα υβριδικά πλοία στον κόσμο
Καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες στοχεύουν στην «πράσινη» ναυτιλία, η Brittany Ferries ανακοίνωσε πως περνά στη «νέα εποχή»

Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα
Συναγερμό έχει σημάνει η αύξηση του αριθμού των containers που χάνονται στους βυθούς

Χόβερκραφτ: Γιατί «ξεφούσκωσαν» τα ιπτάμενα πλοία
Τα χόβερκραφτ θεωρήθηκαν ως ένα από τα πιο επαναστατικά μέσα μεταφοράς όταν πρωτοεμφανίστηκαν πριν από περίπου 60 χρόνια

Γραφειοκρατία και αστοχίες «προσγειώνουν» τα υδροπλάνα
Παρά τους θετικούς οιωνούς, η έναρξη των πτήσεων κινδυνεύει λόγω γραφειοκρατίας και αστοχιών να γίνει πια σύντομο ανέκδοτο

Αυξημένη ζήτηση ναυτικών από το Yachting και τα εμπορικά πλοία
H χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας και η ρωσοουκρανική σύρραξη έχουν επηρεάσει σημαντικά την αγορά εργασίας

Ημέρα Ναυτικών: Τιμή στους ανθρώπους της θάλασσας
Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα τιμά σήμερα τους ανθρώπους της θάλασσας, το πιο «ζωντανό κύτταρο» της ναυτιλίας

Προσφορά για τα ναυπηγεία MV Werften κατέθεσε η γερμανική κυβέρνηση
Στόχος του Βερολίνου είναι να μετατρέψει τα ναυπηγεία σε αμιγώς στρατιωτική γιάρδα

Σήκωσε άγκυρα ο Sparky, το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό ρυμουλκό στον κόσμο
Μια νέα προσθήκη στον στόλο του ανακοίνωσε το λιμάνι του Όκλαντ στη Νέα Ζηλανδία