Έτοιμο να αποπλεύσει από το αγκυροβόλιο της Καρύστου, όπου και βρίσκεται από τις 14 Απριλίου, το τάνκερ «Lana». Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» η πλοιοκτήτρια εξόφλησε τις οφειλές της προς τις εταιρείες ρυμουλκών που παρείχαν υπηρεσίες και ήρθη το δικαστικό εμπόδιο για τον απόπλου του πλοίου.
Διαβάστε επίσης: Οι ελληνικές αρχές απελευθέρωσαν το ιρανικό τάνκερ
Πλέον, όπως τόνισε ανώτατο στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, αυτό που μένει είναι η κατάθεση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του δεξαμενοπλοίου, τα οποία έχουν λήξει από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα. «Όταν δεσμεύτηκε το πλοίο, αυτό ονομαζόταν “Pegas” και είχε σημαία Ρωσίας, τώρα ονομάζεται “Lana” και έχει σημαία Ιράν. Περιμένουμε να μας προσκομίσουν τα νέα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, καθώς τα προηγούμενα είχαν λήξει και στη συνέχεια το πλοίο μπορεί να αποπλεύσει ανά πάσα στιγμή», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με βάση δεδομένα από τον ιστότοπο Marine Traffic, το πλοίο εξακολουθεί και παραμένει αγκυροβολημένο ανοιχτά της Καρύστου.
Το χρονικό
Το πλοίο με την ονομασία «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση θα πρέπει να επιστραφεί.
Όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά τη δικαστική απόφαση και τον απόπλου του δεξαμενοπλοίου, αναμένονται κινήσεις από την πλευρά του Ιράν για την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ που παραμένουν υπό καθεστώς ομηρίας.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια