Έτοιμο να αποπλεύσει από το αγκυροβόλιο της Καρύστου, όπου και βρίσκεται από τις 14 Απριλίου, το τάνκερ «Lana». Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Οικονομικού Ταχυδρόμου» η πλοιοκτήτρια εξόφλησε τις οφειλές της προς τις εταιρείες ρυμουλκών που παρείχαν υπηρεσίες και ήρθη το δικαστικό εμπόδιο για τον απόπλου του πλοίου.
Διαβάστε επίσης: Οι ελληνικές αρχές απελευθέρωσαν το ιρανικό τάνκερ
Πλέον, όπως τόνισε ανώτατο στέλεχος του Λιμενικού Σώματος, αυτό που μένει είναι η κατάθεση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας του δεξαμενοπλοίου, τα οποία έχουν λήξει από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα. «Όταν δεσμεύτηκε το πλοίο, αυτό ονομαζόταν “Pegas” και είχε σημαία Ρωσίας, τώρα ονομάζεται “Lana” και έχει σημαία Ιράν. Περιμένουμε να μας προσκομίσουν τα νέα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, καθώς τα προηγούμενα είχαν λήξει και στη συνέχεια το πλοίο μπορεί να αποπλεύσει ανά πάσα στιγμή», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με βάση δεδομένα από τον ιστότοπο Marine Traffic, το πλοίο εξακολουθεί και παραμένει αγκυροβολημένο ανοιχτά της Καρύστου.
Το χρονικό
Το πλοίο με την ονομασία «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Τα τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy». Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση θα πρέπει να επιστραφεί.
Όπως τονίζουν πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά τη δικαστική απόφαση και τον απόπλου του δεξαμενοπλοίου, αναμένονται κινήσεις από την πλευρά του Ιράν για την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ που παραμένουν υπό καθεστώς ομηρίας.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»