
Κλιματικά ουδέτερα θα πρέπει να είναι από το 2035 τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης , όπως αποφάσισαν χθες βράδυ οι υπουργοί Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο.
Πρέπει τώρα να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο τάσσεται υπέρ της πλήρους απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Η συμφωνία
Τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να υποστηρίξουν τη μείωση των λεγόμενων ορίων των στόλων –των προδιαγραφών που ορίζονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες για το πόσο CO2 μπορούν να εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που παράγουν κατά τη λειτουργία τους– στο μηδέν από το 2035, κάτι που, θεωρητικά τουλάχιστον, σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να πωλούνται οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από τη χρονιά αυτή και πέρα.
Η απαγόρευση χαρακτηρίζεται αμφιλεγόμενη. Είναι πάντως μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων-κλειδιών που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φθάσει στην κλιματική ουδετερότητα ως το 2050.
Δυνητική απαγόρευση
Η δυνητική απαγόρευση της πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι ακανθώδες ζήτημα ειδικά στη Γερμανία, χώρα με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το ένα από τα τρία κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού –αυτό των φίλα προσκείμενων στις επιχειρήσεις Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP)– εναντιώνεται στο μέτρο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Τσίπζε έκρινε χθες Τρίτη πως η απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα ήταν «λάθος».
Προειδοποίηση
Ο κ. Τσίπζε προειδοποίησε εναντίον νέων εξαρτήσεων: κατ’ αυτόν, δεν είναι σαφές το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες για τη συγκριτικά απότομη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.
«Η ποικιλομορφία και η καινοτομία, όχι οι απαγορεύσεις, έκαναν πάντα τη Γερμανία ισχυρή από βιομηχανική σκοπιά», επιχειρηματολόγησε ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη από τα αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης: Εκπομπές CO2: Εκτίναξη κατά 6,3% στην ΕΕ από τη χρήση ενέργειας το 2021
Οι λεπτομέρειες
Οι υπουργοί καλούνται να συμφωνήσουν για τις λεπτομέρειες και για τα κεφάλαια που θα διαθέτει το ευρωπαϊκό κοινωνικό ταμείο για το κλίμα, που έχει σκοπό να αντιμετωπίσει την ενεργειακή φτώχεια και την έλλειψη μέσων μεταφοράς στην ΕΕ.
«Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μειώσει τους λογαριασμούς, αλλά πολλοί θα χρειαστούν υποστήριξη για να φθάσουν εκεί», συνόψισε ο ευρωπαίος επίτροπος για το Κλίμα, ο Φρανς Τίμερμανς. Κάλεσε το ταμείο να έχει επαρκή κεφάλαια που θα επιτρέψουν σε «όλα» τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας «με αξιόπιστο τρόπο».
Διαπραγματεύσεις
Οι διαπραγματεύσεις θα είναι μακρές και επίπονες.
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπραγματευόμαστε», ήταν ο αφορισμός του κ. Τίμερμανς, που προειδοποίησε πως «κανένας δεν θα φύγει από την αίθουσα χωρίς να πονέσει λίγο», αλλά το ζητούμενο είναι «το κοινό καλό».
Οι Βρυξέλλες θέλουν το κοινωνικό ταμείο να έχει διαθέσιμα 72,2 δισεκ. ευρώ για την περίοδο 2025-2032, ποσό που θεωρεί υπερβολικό η ομάδα των λεγόμενων «ολιγαρκών» χωρών (Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Φινλανδία…). Η Γερμανία αναθεώρησε την δική της πρόταση χθες στα 48 δισεκ. ευρώ. Απεναντίας κράτη της ανατολικής και της νότιας Ευρώπης βλέπουν ανεπάρκειες στον κοινωνικό μηχανισμό και τα προβλεπόμενα διαθέσιμά του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η Τesla... στρίμωξε τη Lucid που απολύει το 18% των υπαλλήλων της
Η Lucid προέβλεψε ότι η παραγωγή οχημάτων της το 2023 θα είναι πολύ χαμηλότερη από τις προσδοκίες των αναλυτών

Στα Απάτητα Βουνά εντάσσεται το όρος όπου «γεννήθηκε» ο Δίας
Στο κέντρο της περιοχής ξεχωρίζει το δάσος τραχείας πεύκης, ενώ η πανίδα της περιοχής περιλαμβάνει ενδημικά και σπάνια είδη

Στο «ζενίθ» θα φτάσει το κόστος ενέργειας την επόμενη δεκαετία-Ο ρόλος του μηδενικού άνθρακα
Η πτώση των τιμών του φυσικού αερίου θα αποτύχει να αντισταθμίσει το κόστος της μετάβασης στην πράσινη ενέργεια της Βρετανίας

Στο Συμβούλιο Ενέργειας της Ε.Ε. η ελληνική πρόταση για ενίσχυση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας
Σε τέσσερα βασικά σημεία στηρίζεται η ελληνική πρόταση

Σε συμφωνία Γερμανία-ΕΕ για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών CO2
Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ πρόκειται να εγκρίνουν τους κανόνες CO2 για τα αυτοκίνητα την Τρίτη

Advent και Hyundai ενώνουν δυνάμεις για ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών καυσίμου
Η τελετή για την υπογραφή της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα

Αδειάζουν οι πισίνες της Τοσκάνης - Ανησυχία από τους επιχειρηματίες
Παράνομη η χρήση πόσιμου νερού σε ιδιωτικές πισίνες που προορίζονται για παραθεριστές

Απειλεί η κλιματική αλλαγή τα ανθρώπινα δικαιώματα;
Οι κυβερνήσεις της Ελβετίας και της Γαλλίας στο εδώλιο για κλιματική αδράνεια

Tο Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο χαιρετίζει τη συμφωνία για τον Κανονισμό FuelEU Maritime
Ένα ακόμη θετικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, αναφέρει το Επιμελητήριο

Στα «χαρακώματα» για τα κριτήρια ESG - Δεν τα βρίσκουν επιχειρήσεις και επενδυτές (έρευνα)
Το 76% των επενδυτών θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις δημοσιοποιούν επιλεκτικά τις ενέργειές τους για τη βιώσιμη ανάπτυξη