Στο χάος που επικρατεί εσχάτως στους ευρωπαίους αιθέρες έρχεται να προστεθεί η έναρξη απεργίας και στην σκανδιναβική αεροπορική SAS, καθώς οι συνομιλίες της εργοδοσίας με το συνδικάτο των πιλότων και η διαμεσολάβηση που ακολούθησε κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα ανοίγοντας το δρόμο για κινητοποιήσεις που θα ξεκινήσουν άμεσα, ήδη από σήμερα το απόγευμα, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και το μέλλον της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη απεργία σε μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, μετά από μήνες τεταμένου κλίματος μεταξύ των συνδικάτων και των εταιρειών σε όλη την περιοχή. Οι εταιρείες προσπαθούν να βγάλουν τα «σπασμένα» της κρίσης της πανδημίας με την τωρινή ανάκαμψη της ταξιδιωτικής κίνησης, ενώ το προσωπικό αγανακτεί διότι οι ελλείψεις της πανδημίας δεν έχουν αναπληρωθεί, ενώ οι μισθοί τους παραμένουν μειωμένοι.
Διαβάστε επίσης: Easy Jet: Παραιτήθηκε ο COO λόγω της ακύρωσης χιλιάδων πτήσεων αυτό το καλοκαίρι
Pilot unions in Sweden, Denmark and Norway have agreed to go on strike this afternoon after contract negotiations with SAS airlines broke down. According to the company, the strike will affect some 30,000 passengers each day. pic.twitter.com/9W9kEyB9fx
— Radio Sweden (@radiosweden) July 4, 2022
Αδιέξοδο
Στην SAS, οι συνομιλίες μεταξύ των συνδικάτων και της εργοδοσίας έχουν ξεκινήσει ουσιαστικά από τον Νοέμβριο, δεδομένου πως η τωρινή σύμβαση με τους πιλότους έληγε την 1η Απριλίου. Οι συνομιλίες συνεχίστηκαν μετά και την λήξη της σύμβασης, όμως τελικά κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα, γεγονός που θα οδηγήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι πιλότοι ζητούσαν αυξήσεις, όμως ήταν επίσης εξαγριωμένοι για την απόφαση της εργοδοσίας να προχωρήσει σε προσλήψεις νέων πιλότων μέσα από δύο νέες θυγατρικές της, την Connect και την Link, αντί να επαναπροσλάβει πρώην υπαλλήλους που απέλυσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά την πανδημία η εταιρεία απέλυσε σχεδόν τους μισούς από τους πιλότους της.
Οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν, οπότε οι πιλότοι θα κρατήσουν τα αεροπλάνα καθηλωμένα. Η απεργία αφορά όλους τους πιλότους της μητρικής SAS Scandinavia, ήτοι περίπου 1.000 πιλότους σε Σουηδία, Δανία και Νορβηγία, αλλά όχι τους 260 πιλότους της Link και της Connect ή τους ξένους εταίρους της εταιρείας, την Xfly, την Cityjet και την Airbaltic.
Κινδυνεύει η εταιρεία;
«Πρόκειται για πολύ άσχημα νέα» περιορίστηκε να δηλώσει ο CEO της SAS, Άνκο βαν ντερ Βερφ, προειδοποιώντας πως οι απεργίες θα προκαλέσουν πολύ μεγάλη ζημιά στην εταιρεία θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την βιωσιμότητα της. «Μια απεργία στο σημείο αυτό θα είναι καταστροφικό για την SAS και θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον της, μαζί με χιλιάδες θέσεις εργασίας συναδέλφων τους».
Αναλυτές εκτιμούν πως οι κινητοποιήσεις θα κοστίσουν στην SAS από 11,2 έως 12,6 εκατ. ευρώ την ημέρα, καθώς θα οδηγήσουν στην ακύρωση τουλάχιστον του 50% των προγραμματισμένων πτήσεων, επηρεάζοντας έως και 30.000 ταξιδιώτες την ημέρα! Και βέβαια θα προκαλέσουν σημαντική πτώση και στις κρατήσεις για μελλοντικές πτήσεις της εταιρείας.
Από την πλευρά τους τα συνδικάτα κατηγορούν την εργοδοσία για την κατάρρευση των συνομιλιών. «Ρίχνουμε όλη την ευθύνη στην SAS. Καταλάβαμε επιτέλους πως η SAS δεν ήθελε να φτάσουμε σε συμφωνία. Η SAS θέλει μια απεργία» απάντησε ο πρόεδρος του συνδικάτου των πιλότων, Μάρτιν Λίντγκρεν.
Η επιβατική κίνηση της SAS, τον περασμένο μήνα, έφτασε κατά μέσο όρο τους 58.000 ταξιδιώτες ημερησίως, ένα νούμερο που ήταν βέβαιο πως θα ανέβει περαιτέρω κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.
Latest News
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς