Στο χάος που επικρατεί εσχάτως στους ευρωπαίους αιθέρες έρχεται να προστεθεί η έναρξη απεργίας και στην σκανδιναβική αεροπορική SAS, καθώς οι συνομιλίες της εργοδοσίας με το συνδικάτο των πιλότων και η διαμεσολάβηση που ακολούθησε κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα ανοίγοντας το δρόμο για κινητοποιήσεις που θα ξεκινήσουν άμεσα, ήδη από σήμερα το απόγευμα, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και το μέλλον της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Handelsblatt: Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια – Όχι όμως στην Ελλάδα
Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη απεργία σε μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία, μετά από μήνες τεταμένου κλίματος μεταξύ των συνδικάτων και των εταιρειών σε όλη την περιοχή. Οι εταιρείες προσπαθούν να βγάλουν τα «σπασμένα» της κρίσης της πανδημίας με την τωρινή ανάκαμψη της ταξιδιωτικής κίνησης, ενώ το προσωπικό αγανακτεί διότι οι ελλείψεις της πανδημίας δεν έχουν αναπληρωθεί, ενώ οι μισθοί τους παραμένουν μειωμένοι.
Διαβάστε επίσης: Easy Jet: Παραιτήθηκε ο COO λόγω της ακύρωσης χιλιάδων πτήσεων αυτό το καλοκαίρι
Pilot unions in Sweden, Denmark and Norway have agreed to go on strike this afternoon after contract negotiations with SAS airlines broke down. According to the company, the strike will affect some 30,000 passengers each day. pic.twitter.com/9W9kEyB9fx
— Radio Sweden (@radiosweden) July 4, 2022
Αδιέξοδο
Στην SAS, οι συνομιλίες μεταξύ των συνδικάτων και της εργοδοσίας έχουν ξεκινήσει ουσιαστικά από τον Νοέμβριο, δεδομένου πως η τωρινή σύμβαση με τους πιλότους έληγε την 1η Απριλίου. Οι συνομιλίες συνεχίστηκαν μετά και την λήξη της σύμβασης, όμως τελικά κατέρρευσαν οριστικά νωρίτερα, γεγονός που θα οδηγήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Οι πιλότοι ζητούσαν αυξήσεις, όμως ήταν επίσης εξαγριωμένοι για την απόφαση της εργοδοσίας να προχωρήσει σε προσλήψεις νέων πιλότων μέσα από δύο νέες θυγατρικές της, την Connect και την Link, αντί να επαναπροσλάβει πρώην υπαλλήλους που απέλυσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά την πανδημία η εταιρεία απέλυσε σχεδόν τους μισούς από τους πιλότους της.
Οι δύο πλευρές δεν τα βρήκαν, οπότε οι πιλότοι θα κρατήσουν τα αεροπλάνα καθηλωμένα. Η απεργία αφορά όλους τους πιλότους της μητρικής SAS Scandinavia, ήτοι περίπου 1.000 πιλότους σε Σουηδία, Δανία και Νορβηγία, αλλά όχι τους 260 πιλότους της Link και της Connect ή τους ξένους εταίρους της εταιρείας, την Xfly, την Cityjet και την Airbaltic.
Κινδυνεύει η εταιρεία;
«Πρόκειται για πολύ άσχημα νέα» περιορίστηκε να δηλώσει ο CEO της SAS, Άνκο βαν ντερ Βερφ, προειδοποιώντας πως οι απεργίες θα προκαλέσουν πολύ μεγάλη ζημιά στην εταιρεία θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την βιωσιμότητα της. «Μια απεργία στο σημείο αυτό θα είναι καταστροφικό για την SAS και θα θέσει σε κίνδυνο το μέλλον της, μαζί με χιλιάδες θέσεις εργασίας συναδέλφων τους».
Αναλυτές εκτιμούν πως οι κινητοποιήσεις θα κοστίσουν στην SAS από 11,2 έως 12,6 εκατ. ευρώ την ημέρα, καθώς θα οδηγήσουν στην ακύρωση τουλάχιστον του 50% των προγραμματισμένων πτήσεων, επηρεάζοντας έως και 30.000 ταξιδιώτες την ημέρα! Και βέβαια θα προκαλέσουν σημαντική πτώση και στις κρατήσεις για μελλοντικές πτήσεις της εταιρείας.
Από την πλευρά τους τα συνδικάτα κατηγορούν την εργοδοσία για την κατάρρευση των συνομιλιών. «Ρίχνουμε όλη την ευθύνη στην SAS. Καταλάβαμε επιτέλους πως η SAS δεν ήθελε να φτάσουμε σε συμφωνία. Η SAS θέλει μια απεργία» απάντησε ο πρόεδρος του συνδικάτου των πιλότων, Μάρτιν Λίντγκρεν.
Η επιβατική κίνηση της SAS, τον περασμένο μήνα, έφτασε κατά μέσο όρο τους 58.000 ταξιδιώτες ημερησίως, ένα νούμερο που ήταν βέβαιο πως θα ανέβει περαιτέρω κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.
Latest News
Φρένο στον πληθωρισμό της Ινδίας μετά από υψηλό 14 μηνών, αυξάνουν οι ελπίδες για μείωση επιτοκίων
Η κεντρική τράπεζα στην Ινδία διατήρησε τα επιτόκια στο 6,5% κατά την τελευταία της συνεδρίαση για τη νομισματική πολιτική της χώρας
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία