Δυσκολία να κατανοήσει την ανάλυση των λογαριασμών ενέργειας που καλείται να πληρώσει αντιμετωπίζει το 29% των οικιακών καταναλωτών, παρόλο που το 80% δίνει μεγάλη προσοχή. Την ίδια στιγμή, περίπου 1 στα 2 νοικοκυριά άλλαξαν πάροχο την τελευταία πενταετία, με το 88% από αυτούς να το έχει πράξει με κίνητρο τη χαμηλότερη τιμή.

Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση της έρευνας

Τα παραπάνω προκύπτουν από τη δημοσκόπηση καταγραφής κριτηρίων επιλογής και αλλαγής παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας καταναλωτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πραγματοποίησε η PRORATA για λογαριαμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας που διενεργεί η επιτροπή στην αγορά της λιανικής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες χαμηλής τάσης.

Διαβάστε επίσης: Σκρέκας: Επιδότηση ρεύματος 0,20 ευρώ/kWh τον Ιούλιο σε όλες τις κατοικίες

Όσον αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις χαμηλής τάσης αξιοσημείωτο είναι ότι τέσσερεις στις δέκα επιχειρήσεις (39% των ερωτηθέντων) έχουν αλλάξει προμηθευτή εντός της τελευταίας πενταετίας, ωστόσο, μόλις μια στις πέντε από αυτές (22%) δηλώνει ότι είχε την αναμενόμενη εξοικονόμηση χρημάτων, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό είτε πιστεύει ότι η αλλαγή δεν έχει την αναμενόμενη εξοικονόμηση είτε είναι ουδέτερο.

Διαβάστε επίσης: Λογαριασμοί ρεύματος: Το κακό και το καλό νέο μετά το «πλαφόν»

Οικιακοί καταναλωτές

Από τα συμπεράσματα όσον αφορά τους οικιακούς καταναλωτές προκύπτουν ακόμη τα εξής:

  • Περίπου ένας (1) στους δύο (2) δηλώνει ότι προτιμά την σταθερότητα και να μένει σε αυτά που ξέρει και εμπιστεύεται και ένας (1) στους πέντε (5) δηλώνει ότι
    προτιμά να δοκιμάζει καινούριες υπηρεσίες και προϊόντα ώστε να ανακαλύπτει καλύτερες επιλογές
  • Η πλειονότητα αυτών που άλλαξαν προμηθευτή έκριναν ότι είναι εύκολο να γίνει σύγκριση τιμών μεταξύ των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας
  • Περίπου 1 στους 2 θεωρεί ότι η διαδικασία αλλαγής είναι μια εύκολη διαδικασία και 1 στους 7 δύσκολη
  • Ένας στους δύο ερωτώμενους (50%) δεν είναι σίγουρος αν έχει το φθηνότερο τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας, ακόμα και εντός αυτών που άλλαξαν τιμολογιακό
    πρόγραμμα το ποσοστό παραμένει υψηλό
  • Σχεδόν 1 στους 2 (45%) απάντησε ότι οι λογαριασμοί της ηλεκτρικής ενέργειας επιφέρουν σοβαρή δυσκολία στον οικογενειακό προϋπολογισμό και 3 στους 10 μέτρια.

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Από τη δημοσκόπηση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκύπτει ότι

  • Αρκετά έως πολύ ικανοποιημένες φαίνεται να είναι οι επιχειρήσεις αναφορικά με τον τρέχοντα πάροχό τους
  • Τέσσερεις στις δέκα ερωτηθείσες επιχειρήσεις δεν έχει σκεφτεί ποτέ να αλλάξει το συμβόλαιο για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το ποσοστό αυτό ανέρχεται περίπου στο 60% στις επιχειρήσεις με πάροχο τη ΔΕΗ και μειώνεται στο 15% για επιχειρήσεις με άλλον πάροχο
  • Η ανταγωνιστικότητα των τιμών είναι το χαρακτηριστικό στο οποίο οι επιχειρήσεις δείχνουν το μικρότερο βαθμό ικανοποίησης
  • Η πλειονότητα (56%) των ερωτηθέντων δηλώνει ότι τελικά η αλλαγή προμηθευτή δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην εξοικονόμηση χρημάτων.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια