Στο 26ο Annual Government Roundtable του Economist συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Product Partners LP κ. Jerry Καλογηράτος. Σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με θέμα τις «Περιφερειακές Στρατηγικές Συνεργασίες Στην Ενέργεια» με τη συμμετοχή του Υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Κώστα Σκρέκα, του Osama Mobarez, Γ.Γ. του East Mediterranean Gas Forum αλλά και κορυφαίων στελεχών, ανέλυσε τη στρατηγική σημασία της διατήρησης και ενίσχυσης της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στη ναυτιλία για την επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας.
Κατά την τοποθέτησή του, αναφορικά με τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ο κ. Καλογηράτος υπογράμμισε ότι η επιτυχής ενεργειακή απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο, έχει εν μέρει ήδη διασφαλισθεί μέσω του LNG και την δυνατότητα θαλάσσιας μεταφοράς του και των πλωτών υποδομών αεριοποίησης και αποθήκευσης του LNG, σημειώνοντας ότι για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, οι εισαγωγές LNG από τις ΗΠΑ, ξεπέρασαν τις εισαγωγές από το ρωσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Capital Product Partners, η χώρα πρέπει να επωφεληθεί από τον θαλάσσιο τομέα καθώς «σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν πάνω από το 23% του παγκοσμίου στόλου LNG, είναι μια συνολική επένδυση πάνω από 30 δισ. δολαρίων ενώ το μισό σχεδόν έχει επενδυθεί τα τελευταία 5 έτη. Στον Όμιλο Capital, έχουμε επενδύσει 3,3 δισ. τα τελευταία 4 έτη για τη δημιουργία ενός στόλου 14 νεότευκτων πλοίων που μεταφέρουν LNG. Η ελληνική τεχνογνωσία και οι συνεχείς επενδύσεις μπορούν να μας οδηγήσουν στην επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας που αντιμετωπίζουμε σήμερα».
Αναφερόμενος στα ζητήματα υποδομής που ανακύπτουν, ο κ. Καλογηράτος ανέδειξε την έλλειψη σε δομές εισαγωγής LNG, καθώς η Ευρώπη μέχρι και σήμερα βασιζόταν στην εισαγωγή του ρωσικού αερίου μέσω αγωγών, σημειώνοντας ωστόσο ότι μετά την έναρξη του πολέμου παρατηρείται επιτάχυνση σε νέα έργα υποδομής.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Καλογηράτος τόνισε πως «ο θαλάσσιος κόμβος για τη μεταφορά LNG καθώς και οι υποδομές FSUs και FSRUs θα διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο και θα παράσχουν μια άμεση λύση ενώ τόνισε και ότι οι πλωτές υποδομές όπως και η μεταφορά LNG δίνουν περισσότερη ευελιξία έως ότου δούμε τι γίνεται με την ενεργειακή μετάβαση».
Με την πεποίθηση ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένας στρατηγικός κλάδος που πρέπει να αναπτυχθεί μέσα από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, την επένδυση σε νέα πλοία και υποδομές υψηλών προδιαγραφών, κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Καλογηράτος εστίασε στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων και των ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και την προσέλκυση περισσότερων συμ-μετόχων σε έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης αλλά και προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Latest News
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν
Γιατί η Κίνα στοκάρει ρωσικό πετρέλαιο - Ο ρόλος των νέων αποθηκών της CNOOC
Η Κίνα, ο μεγαλύτερος αγοραστής αργού πετρελαίου στον κόσμο, φυλάσσει αυστηρά τις πληροφορίες σχετικά με το απόθεμα της κυβέρνησης έκτακτης ανάγκης
Πού θα πάνε οι τιμές των καυσίμων – Ο Αληγιζάκης στον ΟΤ μετά τη νέα κρίση στη Μέση Ανατολή
Πώς περιγράφει στον ΟΤ την αγορά ο πρόεδρος και CEO της ΕΛΙΝΟΙΛ και πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης