Τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, είναι αιτία τουλάχιστον για το 80% των μικρών καθυστερήσεεων που παρουσιάζονται σε κάποια από τα ελληνικά αεροδρόμια και σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται η ελληνική εναέρια κυκλοφορία.

Αυτό αναφέρουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με τις οποίες, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι το 53% των πτήσεων στο Ελ. Βενιζέλος προσγειώνεται την προβλεπόμενη ώρα. Από το υπόλοιπο 47%, το 80% οφείλεται σε καθυστερήσεις από το εξωτερικό (ο συνολικός αριθμός πτήσεων τον Ιούνιο του 2022 ήταν -περίπου- 9.650, ενώ οι πτήσεις με καθυστέρηση 4.520).

Διαβάστε επίσης: Ελληνικός τουρισμός: «Ομηρος» του χάους στα διεθνή αεροδρόμια

Η συμφωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

H καλύτερη εικόνα στα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οφείλεται στη συστηματική προεργασία που έχει κάνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κυρίως μέσω της συνεχούς επαφής με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, έχοντας εξηγήσει αναλυτικά, ότι η εφετινή αεροπορική κίνηση θα ξεπερνούσε τα δεδομένα του 2019.

Μάλιστα, υπενθυμίζουν πως η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος υπερψήφισε στις 9/5/2022 την Κοινή Συμφωνία, η οποία περιελάμβανε μια σειρά από μέτρα, που στόχο είχαν να ανακουφίσουν την εναέρια κυκλοφορία από τις επικείμενες καθυστερήσεις.

Συγκεκριμένα, η συμφωνία προέβλεπε:

  • Την εφαρμογή νέων προγραμμάτων εργασίας με αποτέλεσμα την αύξηση κατά σχεδόν 10% στις παραγόμενες ανθρωποώρες, για την ενίσχυση των βαρδιών σε ώρες και ημέρες με αυξημένη κυκλοφορία.
  • Την αύξηση των ελαχίστων κινήσεων που εκτελούνται, και ιδίως στα αεροδρόμια:

– της Αθήνας κατά 27%, με άμεση προτεραιότητα στις πτήσεις από Μύκονο και Σαντορίνη

– του Ηρακλείου κατά 20%,

-της Σαντορίνης κατά 20%.

  • Επίσης, την απόδοση του Bonus για το 2020.

 Στην ώρα του το 53% των πτήσεων

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω κινήσεων, τονίζουν πηγές του Υπουργείου Μεταφορών, η κατάσταση αυτήν την στιγμή έχει ως εξής:

Το 53% των πτήσεων προσγειώνονται στο ΔΑΑ στην προβλεπόμενη ώρα. Εκ του υπολοίπου 47% που παρουσιάζει καθυστέρηση:

-Το 80% περίπου οφείλεται στο domino effect των καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως επισημάναμε παραπάνω και σε καμία περίπτωση δεν οφείλονται στην ελληνική εναέρια κυκλοφορία.

-Το 20% οφείλεται είτε σε εμπορικές πτήσεις που πραγματοποιούνται εκτός χρονοθυρίδων (slots) -κυρίως στο αεροδρόμιο Ηρακλείου-, είτε σε ιδιωτικές πτήσεις σε νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, οι οποίες προκαλούν «αναστάτωση» στο πρόγραμμα προσαπογειώσεων των εκεί αερολιμένων, και επηρεάζουν την ομαλή εναέρια κυκλοφορία.

Μάλιστα, καθημερινώς, παραλαμβάνονται από το ΔΑΑ 600-1.000 αποσκευές επιβατών από πτήσεις προηγούμενων ημερών, και προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αυτό, η Διοίκηση του «Ελ. Βενιζέλος» έχει εγκαταστήσει ένα προσωρινό σύστημα logistics.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott