«Η επιχειρηματικότητα δεν έχει φυλετικά χαρακτηριστικά. Αξίζει να προβάλλουμε την επιχειρηματικότητα, ιδιαίτερα την καινοτόμο, δημιουργική επιχειρηματικότητα, ως επιλογή σταδιοδρομίας για τους νέους ανθρώπους ανεξαρτήτως φύλου. Με κατάλληλες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση, στην αγορά εργασίας, στην κοινωνική πολιτική. Με έξυπνα εργαλεία και κίνητρα για την ανάπτυξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Αλλά και με πρωτοβουλίες σε επίπεδο κοινωνίας, θα μπορέσουμε να “ξεκλειδώσουμε” πολύτιμη προστιθέμενη αξία, για την εθνική οικονομία, για την Ελλάδα και για κάθε περιφέρεια. Ως ΕΒΕΑ συνεχίζουμε να συμμετέχουμε ενεργά σε αυτή την προσπάθεια».

Αυτά σημείωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Μπρατάκος σε υβριδική εκδήλωση με θέμα τη “Γυναικεία Ενδυνάμωση και Επιχειρηματικότητα”, που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Δράμας και η Δομή Νεοφυών Επιχειρήσεων Lab40 του Επιμελητηρίου με τη συνεργασία του Αμερικανικού Προξενείου της Θεσσαλονίκη.

Το γυναίκειο δυναμικό

Όπως είπε: «η χώρα μας έχει ένα εξαιρετικό γυναικείο δυναμικό. Το 51% των Ελληνίδων στις ηλικίες 25 έως 34 ετών έχουν ολοκληρώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες είναι 35%. Οι γυναίκες διδάκτορες αγγίζουν πλέον το 50% στο σύνολο των διδακτόρων. Και η Ελλάδα έχει υψηλή θέση πανευρωπαϊκά, όσον αφορά το ποσοστό των γυναικών επιχειρηματιών, στο σύνολο του εργατικού πληθυσμού».

«Την ίδια στιγμή, όμως, το ποσοστό συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στις σταδιοδρομίες των τομέων της έρευνας και της καινοτομίας. Το ποσοστό της γυναικείας επιχειρηματικότητας αρχικών σταδίων – παρά το ότι αυξάνεται – παραμένει αισθητά χαμηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών. Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ, για περισσότερες από 7 στις 10 γυναίκες επιχειρηματίες αρχικών σταδίων, το πρωτεύον κίνητρο είναι ο βιοπορισμός».

Ακόμη πρόσθεσε ότι: «Είναι πολύ μικρότερα τα ποσοστά της γυναικείας επιχειρηματικότητας, που έχουν ως κίνητρο την αξιοποίηση μιας επιχειρηματικής ευκαιρίας. Είναι πολύ μικρότερα τα ποσοστά των γυναικών επιχειρηματιών, που εστιάζουν σε δυναμικούς τομείς: στις νέες τεχνολογίες, στις υπηρεσίες προς επιχειρήσεις, στη μεταποίηση, στον πρωτογενή τομέα.

Έχουμε, λοιπόν, αρκετό δρόμο ακόμα μπροστά μας για να αυξήσουμε ποσοτικά και ποιοτικά τη συμμετοχή των γυναικών στην επιχειρηματικότητα και ευρύτερα στην οικονομική δραστηριότητα του τόπου. Κι αυτή η προσπάθεια περνά σαφώς από τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης των γυναικών στην αγορά εργασίας».

Ο πρόεδρος υπογράμμισε ότι θα πρέπει να σχεδιαστούν σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, αλλά και μηχανισμοί ενημέρωσης, επιμόρφωσης, πρόσβασης σε πόρους και υποστήριξη. Να δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες δικτύωσης των γυναικών επιχειρηματιών με εν δυνάμει επενδυτές και επιχειρηματικούς αγγέλους.

Στη συνέχεια έκανε λόγο για το Κέντρο Καινοτομίας για τις γυναίκες, το οποίο παρέχει ενθάρρυνση και υποστήριξη στις γυναίκες που δραστηριοποιούνται στην έρευνα, στην καινοτομία και στην επιχειρηματικότητα, ενώ αναφέρθηκε και στο νέο ΕΣΠΑ, μέσα από το οποίο αναμένουμε νέες δράσεις και εργαλεία, για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, για την αύξηση της γυναικείας απασχόλησης και για την εναρμόνιση της επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Ελληνικά Γαλακτοκομεία: «Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την οικογένεια Σαράντη
Επιχειρήσεις |

«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη

Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία