Η ναυτιλία είναι η σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας, αποτελεί το 7% του ΑΕΠ και απασχολεί πάνω από 200 χιλιάδες εργαζομένους, τόνισε ο Βουλευτής Επικρατείαςς της ΝΔ και καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης, μιλώντας στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής η οποία συνεδρίασε, με θέμα «Ναυτιλία και τεχνολογική καινοτομία» και προσκεκλημένο ομιλητή τον κ. Γιάννη Μαρτίνο, Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Signal Group. Όπως δε επισήμανε ο κ. Ταραντίλης, οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 17 δισ. ευρώ το 2021.

Διαβάστε επίσης: ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο [Πίνακες]

Διαχρονικές προκλήσεις

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η τεχνολογική καινοτομία στους τομείς της πληροφορικής και των επικοινωνιών, των υλικών, του περιβάλλοντος και της ενέργειας λειτουργεί ως καταλύτης μετασχηματισμού του κλάδου της ναυτιλίας, συντελώντας στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση διαχρονικών προκλήσεων όπως:

Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Τα καύσιμα του μέλλοντος είναι πλέον πολύχρωμα

· η μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του πλοίου,

· η επίτευξη μεγαλύτερης αξιοπιστίας και ασφάλειας του ταξιδιού,

· η βελτιστοποίηση στην κατανάλωση του καυσίμου και η μείωση εκπομπών άνθρακα,

· η μείωση του χρόνου διευθέτησης των υπηρεσιών με διαφανή και ελεγχόμενο τρόπο,

· η βελτιστοποίηση των συναλλαγών όλων των εμπλεκομένων στην επιχειρησιακή λειτουργία.

Προλογίζοντας τον κ. Μαρτίνο, ο Πρόεδρος της Επιτροπής ανέφερε ότι καινοτομεί στον χώρο του, αναπτύσσοντας τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των στόλων στη ναυτιλία, με απώτερο σκοπό να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής καινοτομίας.

Ενίσχυση οικοσυστήματος καινοτομίας

Αφού αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα προόδου των τελευταίων χρόνων που δείχνουν ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει αντιληφθεί τη δύναμη της τεχνολογίας, ο κ. Μαρτίνος κατέθεσε στην Επιτροπή τις προτάσεις του για περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, ώστε να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό. Σύμφωνα με τον κ. Μαρτίνο

· χρειάζεται περισσότερη απλοποίηση των γραφειοκρατικών υποχρεώσεων (π.χ. στην εργοδοσία, τις ασφαλιστικές εισφορές και τον ΦΠΑ) μιας startup και γι’αυτό το λόγο η δημιουργία ξεχωριστής ΔΟΥ και τμημάτων στον ΕΦΚΑ για τέτοιου τύπου τεχνολογικές εταιρείες,

· άμεσα διαθέσιμη χρηματοδότηση για σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες (“deep tech”), οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να αποδείξουν την αξία τους,

· φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση Ελλήνων και μη από το εξωτερικό με εμπειρία στην ανάπτυξη λογισμικού,

· ενδυνάμωση του brand “Made in Greece” για τα προϊόντα τεχνολογικής καινοτομίας,

· επιβράβευση των εταιρειών που εξάγουν σε συγκεκριμένες διεθνείς αγορές και, τέλος,

· ενθάρρυνση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών να επενδύσουν σε νεοφυείς εταιρείες τεχνολογικής καινοτομίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα